Oldboy

1,5

Αρκετά πιστό κι εντελώς αδέξιο ριμέικ της cult επιτυχίας του Παρκ Τσαν-Γουκ.

Oldboy

Ένας αμοραλιστής διαφημιστής πέφτει θύμα απαγωγής και κρατείται έγκλειστος σε ένα δωμάτιο για 20 χρόνια χωρίς να ξέρει γιατί. Όταν ελευθερώνεται προσπαθεί να βρει την κόρη του, η οποία ήταν τριών ετών όταν εκείνος εξαφανίστηκε αλλά και τον άνθρωπο που οργάνωσε την απάνθρωπη τιμωρία του. Αρκετά πιστό κι εντελώς αδέξιο ριμέικ της cult επιτυχίας του Παρκ Τσαν-Γουκ.

Oldboy - εικόνα 1

Το 2003, ξεκινώντας από ένα γιαπωνέζικο manga και με αναφορές στην αρχαία τραγωδία αλλά και το σαιξπηρικό κύκλο αίματος, ο βιρτουόζος Νοτιοκορεάτης Παρκ Τσαν-Γουκ («Δίψα», «Stoker») σκηνοθέτησε με οπερατικό ύφος κι έντονο στιλιζάρισμα ένα βίαιο δραματικό θρίλερ, το οποίο απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο του Φεστιβάλ Κανών. Η «επιθετική» σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Παρκ και το σοκαριστικό θέμα του (η τελική ανατροπή αγγίζει θέματα-ταμπού) μετέτρεψαν γρήγορα το «Oldboy» σε cult ταινία αναφοράς και διεθνή επιτυχία, με την οποία ήταν σαφές πως το Χόλιγουντ δεν θα αργούσε να «αναμετρηθεί».
Το σχέδιο του αγγλόφωνου ριμέικ έφτασε στα χέρια του Σπάικ Λι μέσω της σεναριακής διασκευής του Μαρκ Προτόσεβιτς, ο οποίος έχει υπογράψει και το «Κελί» με την Τζένοφερ Λόπεζ, και το «Ζωντανός Θρύλος» με τον Γουίλ Σμιθ. Πιστότερος στο graphic novel των Γκάρον Τσουτσίγια και Νομπουάκι Μινεγκίσι παρά στο φιλμ του Παρκ Τσαν-Γουκ, ο Προτόσεβιτς μεταφέρει τη δράση στη Νέα Ορλεάνη του 1993 και μετατρέπει τον ήρωα σε έναν αμοραλιστή και φίλο των καταχρήσεων διαφημιστή, με διαλυμένο γάμο και μια τρίχρονη κόρη, ο οποίος ένα βράδυ απάγεται από αγνώστους. Θα ξυπνήσει σε ένα δωμάτιο από όπου δεν υπάρχει διέξοδος, ενώ από μια θυρίδα τού σερβίρονται ντάμπλινγκ ως το τακτικό γεύμα του. Χωρίς ποτέ να μάθει το λόγο του εγκλεισμού του, θα πληροφορηθεί από την τηλεόραση πως είναι ο μοναδικός ύποπτος για το βίαιο φόνο της γυναίκας του και θα δει την κόρη του Μία να μεγαλώνει σε ανάδοχη οικογένεια.

Oldboy - εικόνα 2

Έπειτα από 20 χρόνια, και πάλι εντελώς ανεξήγητα, θα ελευθερωθεί και θα επιστρέψει στην καθημερινή ζωή προσπαθώντας να βρει τη Μία αλλά και τον άνθρωπο που οργάνωσε την απάνθρωπη τιμωρία του. Εκτός φόρμας εδώ και… δεκαετίες, ο φυλετικός ακτιβιστής, προβοκάτορας και δημιουργός κάποτε του «Κάνε το Σωστό» Σπάικ Λι προσπαθεί να φέρει στα νερά του ένα ιδεολογικά ριψοκίνδυνο εγχείρημα (ο ρόλος του απαγωγέα/τιμωρού), το οποίο είχε διασωθεί κινηματογραφικά χάρη στην ασιατικής κοπής μπαρόκ υπερβολή του αλλά και το διαβρωτικό μαύρο χιούμορ που υπονόμευε έξυπνα το γκροτέσκο, βίαιο προσωπείο του.
Εδώ όχι μόνον η σοβαροφάνεια περισσεύει, αλλά καθώς η διάχυτη γραφικότητα (από την εικονογραφία μέχρι τους χαρακτήρες) κολλάει άσχημα στον αμερικανικής αισθητικής νατουραλισμό, το αποτέλεσμα ξεφεύγει στην αδέξια παρωδία. Επιπλέον είναι απορίας άξιον πως όλες οι σεναριακές αλλαγές δεν κουβαλούν ίχνος έμπνευσης, με την πορεία του ήρωα προς την εξιλέωση να έχει προσλάβει απλοϊκά χριστια­νικές διαστάσεις και την ερμηνεία του Τζος Μπρόλιν να βρίσκεται σε άλλο μήκος κύματος από τον αυτοκαταστροφικά παθιασμένο ­χαρακτήρα του. Oh boy…

Η ταινία θα προβάλλεται από την ­Κυριακή του Πάσχα.
ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Oldboy

1,5
  • Θρίλερ
  • 2013
  • Διάρκεια: 104 '
  • Σπάικ Λι

Ένας αμοραλιστής διαφημιστής πέφτει θύμα απαγωγής και κρατείται έγκλειστος σε ένα δωμάτιο για 20 χρόνια χωρίς να ξέρει γιατί. Όταν ελευθερώνεται προσπαθεί να βρει την κόρη του, η οποία ήταν τριών ετών όταν εκείνος εξαφανίστηκε αλλά και τον άνθρωπο που οργάνωσε την απάνθρωπη τιμωρία του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Δεν Είσαι η Μητέρα μου

Ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση, καθώς φολκλορικοί μύθοι και ψυχολογικές διαταραχές μετατρέπουν μια ιστορία ενηλικίωσης σε ατμοσφαιρικό, αλλά βραχυκυκλωμένο στην κορύφωσή του θρίλερ τρόμου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/12/2022

Η Μεγάλη Ρήξη

Ένα ζευγάρι και μια χώρα κομμένοι στα δυο. Μια εύκολη πολιτικοινωνική αλληγορία (υποψήφια για έξι Σεζάρ) που διασώζεται χάρη στο χιούμορ και τις απολαυστικές ερμηνείες.

Λάιλ, ο Φίλος μου ο Κροκόδειλος

Οι οσκαρικοί συνθέτες του "La La Land" και ο πληθωρικός Χαβιέρ Μπαρδέμ κάνουν ότι μπορούν για να ζωηρέψουν τραγουδιστικά και ερμηνευτικά, αντίστοιχα, ένα κωμικό μιούζικαλ για δεκάχρονα.

Μέρες του ‘36

Ο Αγγελόπουλος βρίσκει το προσωπικό αφηγηματικό ύφος του (πλάνα – σεκάνς, πλαστικές εικόνες, απουσία πρωταγωνιστικών χαρακτήρων, αποστασιοποίηση, σχέση Ιστορίας και ατόμου), το οποίο θα "απογειώσει" στον επερχόμενο "Θίασο".

Devotion: Οι Ήρωες των Αιθέρων

Αντιρατσιστική πολεμική περιπέτεια χωρίς κορώνες αλλά ούτε και κινηματογραφικές πρωτοτυπίες, γυρισμένη με τη b-movie χολιγουντιανή συνταγή του παλιού καλού καιρού.

Poker Face: Ο Τζογαδόρος

Δραματικό θρίλερ με… κρίση κινηματογραφικής ταυτότητας, καθώς ξεκινάει σαν υπαρξιακό δράμα, εξελίσσεται με μυστήριο και σασπένς, για να κορυφωθεί σαν αδέξιο heist movie.

Η Παγίδα του Διαβόλου

Μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ. Πρώτο μέρος της τριλογίας εποχής του Βλάσιλ, ακολουθούμενο από την "Μαρκέτα Λαζάροβα" και την "Κοιλάδα των Μελισσών".