Τα «Παράσιτα» η καλύτερη ταινία του 2019 κατά την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες

Επιλογή - έκπληξη, η οποία έρχεται λίγες ώρες πριν την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες.

Τα «Παράσιτα» η καλύτερη ταινία του 2019 κατά την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες

Η μία μετά την άλλη αποκαλύπτονται οι λίστες και τα βραβεία των επαγγελματικών ενώσεων για τις κορυφαίες ταινίες της χρονιάς, σε μια εντελώς ανοιχτή οσκαρική κούρσα και ενώ οι υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών βρίσκονται προ των πυλών.

Σειρά λοιπόν για την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες, η οποία βράβευσε τα καλύτερα φιλμ της χρονιάς επιφυλάσσοντας εκπλήξεις σε πολλές σημαντικές κατηγορίες. Αρχής γενομένης από εκείνη της καλύτερης ταινίας, όπου σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους της Νέας Υόρκης και τον «Ιρλανδό», στην Πόλη των Αγγέλων οι κριτικοί επέλεξαν τα «Παράσιτα» (Μπονγκ Τζουν - χο). Η ταινία του Νοτιοκορεάτη βραβεύτηκε επίσης για τη σκηνοθεσία και τον β' αντρικό ρόλο (Σονγκ Κανγκ - Χο). Έτσι έχει ανάψει για τα καλά η φωτιά των προβλέψεων για τα Όσκαρ, καθώς ο Μπονγκ Τζουν - χο αποκτά δυναμική η οποία μπορεί να τον φέρει υποψήφιο σε πολλές μεγάλες κατηγορίες.

Τα «Παράσιτα» η καλύτερη ταινία του 2019 κατά την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες - εικόνα 1
«Επικίνδυνες Κυρίες»

Ιδιαίτερα αν υπολογίσει κανείς πως το «Πόνος και Δόξα» του Πέδρο Αλμοδόβαρ ήταν εκείνο που βραβεύτηκε ως καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, ενώ ο Αντόνιο Μπαντέρας απέσπασε το βραβείο α' αντρικού ρόλου, όπως συνέβη πολύ πρόσφατα στα Ευρωπαϊκά Κινηματογραφικά Βραβεία. Όσο για το α' γυναικείο, εδώ είχαμε μια μεγάλη έκπληξη, καθώς νικήτρια αναδείχθηκε η Μέρι Κέι Πλέις του «Diane» (Κεντ Τζόουνς). Απροσδόκητη επίσης, αν και κατανοητή, ήταν η επιλογή της Τζένιφερ Λόπεζ στο β' γυναικείο ρόλο για την ερμηνεία της στο «Επικίνδυνες Κυρίες». Ο Νόα Μπάουμπακ βραβεύτηκε για το σενάριο του «Ιστορία Γάμου» , ενώ τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως κανένα βραβείο δεν κέρδισε ο «Ιρλανδός» την ίδια στιγμή που το «Κάποτε... στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο βραβευόταν μόνο για την παραγωγή του (Μπάρμπαρα Λινγκ).

Τα «Παράσιτα» η καλύτερη ταινία του 2019 κατά την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες - εικόνα 2
«Ιστορία Γάμου»

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Λος Άντζελες

Καλύτερη ταινία: Παράσιτα / 2η θέση: Ο Ιρλανδός (Μάρτιν Σκορσέζε)
Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν - χο («Παράσιτα») / 2η θέση: Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ιρλανδός»)
Α' γυναικείος ρόλος: Μέρι Κέι Πλέις («Diane»)
Α' αντρικός ρόλος: Αντόνιο Μπαντέρας («Πόνος & Δόξα») / 2η θέση: Άνταμ Ντράιβερ («Ιστορία Γάμου»)
Β' γυναικείος ρόλος: Τζένιφερ Λόπεζ («Επικίνδυνες Κυρίες») / 2η θέση: Ζάο Σουζέν («The Farewell»)
Β' αντρικός ρόλος: Σονγκ Κανγκ - Χο («Παράσιτα») / 2η θέση: Τζο Πέσι («Ο Ιρλανδός»)
Σενάριο: Νόα Μπάουμπακ («Ιστορία Γάμου»)
Ντοκιμαντέρ: American Factory (Στίβεν Μπόγκναρ & Τζούλια Ρέιχερτ) / 2η θέση: Apollo 11 (Τοντ Ντάγκλας Μίλερ)

Τα «Παράσιτα» η καλύτερη ταινία του 2019 κατά την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες - εικόνα 3

Ξενόγλωσση ταινία: Πόνος και Δόξα (Πέδρο Αλμοδόβαρ) / 2η θέση: Το Πορτραίτο Μιας Γυναίκας που Φλέγεται (Σελίν Σιαμά)
Μοντάζ: Τοντ Ντάγκλας Μίλερ («Apollo 11») / 2η θέση: Ρόναλντ Μπρόνστιν & Μπένι Σαφντί («Uncut Gems»)
Σχεδιασμός παραγωγής: Μπάρμπαρα Λινγκ («Κάποτε στο... Χόλιγουντ») / 2η θέση: Χα Τζουν Λι («Παράσιτα»)
Πρωτότυπη μουσική: Ντάν Λέβι («I Lost my Body») / 2η θέση: Τόμας Νιούμαν («1917»)
Διεύθυνση φωτογραφίας: Κλερ Ματόν («Το Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται», «Atlantics») / 2η θέση: Ρότζερ Ντόκινς («1917»)
Βραβείο διαχρονικής προσφοράς: Ελέιν Μέι
Ανεξάρτητη - πειραματική ταινία: The Giverny Document (Για'Τόβια)
Νέα γενιά: Τζο Τάλμπου, Τζίμι Φολς, Τζόναθαν Μέγιορς, The Last Black Man In San Francisco.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.