
Μια από τις ταινίες - σταθμούς του ελληνικού κινηματογράφου επιστρέφει ως επανέκδοση στα σινεμά.
Ο λόγος για την "Ευδοκία" του Αλέξη Δαμιανού, η οποία το Σεπτέμβριο θα βρει ξανά το δρόμο προς τις μαρκίζες. Το φιλμ κυκλοφόρησε το 1971 και αποτέλεσε ένα από τα πρώτα που έθεσαν τα θεμέλια για το ρεύμα που έμελλε να ονομαστεί Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος. Εποχή άφησε το σάουντρακ που συνέθεσε ο Μάνος Λοΐζος, ενώ στην ταινία περιλαμβάνεται μία από τις καλύτερες σκηνές στην ιστορία του ελληνικού σινεμά.

Όπως γράφαμε στο σχετικό αφιέρωμα: "Αδιαμφισβήτητα μια από τις σπουδαιότερες ελληνικές ταινίες, η 'Ευδοκία' αντιπαραθέτει την ωμή, λαϊκή κινηματογραφική της ποίηση απέναντι σε κάθε αφηγηματική βιρτουοζιτέ. Γεμάτη παζολινικό πάθος και χυμούς ζωής από το πρώτο της πλάνο, περιγράφει με συγκινητική ειλικρίνεια τον καταδικασμένο έρωτα ενός φαντάρου και μιας πόρνης, ο οποίος ξεκινά σε ένα μικρό κουτούκι (τα γυρίσματά της σκηνής έγιναν στην Κάτω Κηφισιά). Στην αμέσως προηγούμενη σεκάνς μια γειτόνισσα (Κούλα Αγαγιώτου) λέει στην Ευδοκία (Μαρία Βασιλείου) το φλιτζάνι: 'Να εδώ, πρόσεχε, που είναι η κορώνα' Ευδοκία: 'Πάει να πει;' - 'Γαλόνια, στρατός. Κι εδώ είναι ο σταυρός. Η κορώνα κι ο σταυρός. Φυλάξου από τον σταυρό…' Η κάμερα κάνει ζουμ μέσα στο φλιτζάνι, κι ενώ ακούγονται οι πρώτες νότες του μπουζουκιού το πλάνο ανοίγει στον λοχία Γιώργο Μπάσκο (Γιώργος Κουτούζης), ο οποίος υπό τα βλέμματα της Ευδοκίας, του προστάτη της (Χρήστος Ζορμπάς) και της παρέας του χορεύει ένα αντρίκιο ζεϊμπέκικο. Ολόκληρη η σκηνή, με το φλερτ, την αντιζηλία που φουντώνει και τη συμπλοκή που ακολουθεί, εξελίσσεται σχεδόν χωρίς καθόλου λόγια, αφήνοντας τα σώματα, τα βλέμματα και την αθάνατη μελωδία του Μάνου Λοΐζου να περιγράψουν μοναδικά τα ασυγκράτητα ανθρώπινα πάθη".
Η ακριβής ημερομηνία επανακυκλοφορίας της "Ευδοκίας" θα είναι γνωστή σύντομα.