Beyond Borders 2025: Η Ελλάδα στο επίκεντρο της 10ης επετειακής έκδοσης με ρεκόρ υποβολών και νέα ταυτότητα

Με ρεκόρ 907 συμμετοχών από 92 χώρες και την Ελλάδα ως Τιμώμενη Χώρα, το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλόριζου γιορτάζει τη δέκατη του επέτειο με διεθνή απήχηση και ανανεωμένη οπτική ταυτότητα.

Beyond Borders

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλόριζου Beyond Borders (24-31 Αυγούστου 2025) γιορτάζει φέτος τη 10η του επετειακή έκδοση με δυναμισμό και διεθνή απήχηση. Το 2025 καταγράφει ρεκόρ υποβολών, με 907 ντοκιμαντέρ από 92 χώρες να συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης, επιβεβαιώνοντας τον διαρκώς αυξανόμενο καλλιτεχνικό και παγκόσμιο χαρακτήρα του θεσμού.

Με τη στήριξη της ΔΕΗ ως Στρατηγικού Εταίρου, το Φεστιβάλ συνεχίζει να αποτελεί έναν παγκόσμιο κόμβο πολιτιστικής ανταλλαγής, χτίζοντας γέφυρες ανάμεσα σε δημιουργούς και θεατές από κάθε γωνιά του κόσμου. Από τις 907 συμμετοχές, 600 αφορούν μεσαίου και μεγάλου μήκους παραγωγές, ενώ 307 είναι μικρού μήκους. Πολλές από αυτές τις ταινίες πρόκειται να κάνουν την παγκόσμια, ευρωπαϊκή ή ελληνική πρεμιέρα τους στο Καστελλόριζο.

Η φετινή θεματική εστίαση στρέφεται στην Ελλάδα, Τιμώμενη Χώρα του 2025, αναδεικνύοντας τη βαθιά σχέση του ελληνικού πολιτισμού με την αφήγηση και τον κινηματογράφο. Από τις τραγωδίες του Ευριπίδη και τις κωμωδίες του Αριστοφάνη μέχρι τις πρώτες κινηματογραφικές αποτυπώσεις των αδελφών Μανάκη και τις ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού σινεμά, η ελληνική κινηματογραφική παράδοση έχει αφήσει ισχυρό αποτύπωμα πέρα από τα σύνορα.

Το Φεστιβάλ τιμά επίσης τη μεταπολεμική πορεία του ελληνικού σινεμά, από τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο των δεκαετιών ’70 και ’80 με δημιουργούς όπως ο Αγγελόπουλος και ο Βούλγαρης, μέχρι τη σύγχρονη Greek Weird Wave που επανακαθορίζει τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη. Στο επίκεντρο αυτής της δημιουργικής συνέχειας βρίσκεται το ελληνικό ντοκιμαντέρ, το οποίο το Beyond Borders προβάλλει με ένα ειδικό αφιέρωμα.

Η τέχνη του ντοκιμαντέρ, με τη δύναμη να αναμετριέται με την πραγματικότητα και να την ερμηνεύει, βρίσκει στο Καστελλόριζο ένα ιδανικό σκηνικό για την ανάδειξή της. Το νησί, σύμβολο ιστορικής μνήμης και πολιτισμικής ώσμωσης, φιλοξενεί δημιουργούς που, όπως οι υφάντρες του 1905, υφαίνουν τις αφηγήσεις της εποχής με εικόνα και ήχο, με στόχο την κατανόηση, την ενσυναίσθηση και την ανακάλυψη της ανθρωπιάς.

Η νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ, σχεδιασμένη από την Polkadot Design, αντλεί έμπνευση από την υφαντική τέχνη, υπογραμμίζοντας τη συνέχεια της αφήγησης ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών που έκανε τομή στο γαλλικό σινεμά επιστρέφει στις μαρκίζες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/10/2025

Ένα Απλό Ατύχημα

Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες για ένα ρεαλιστικό, σφιχτοδεμένο πολιτικό θρίλερ, το οποίο, παρά τους (μελο)δραματικούς περιορισμούς του, διαθέτει υποδόριο χιούμορ και μερικές ευρηματικές αφηγηματικές ιδέες. | Powered by Uber.

Μετά το Κυνήγι

Γουντιαλενικό δράμα του οποίου η ιστορία έχει ζουμί και οι χαρακτήρες του πατούν στο σήμερα, αλλά το σενάριο φλυαρεί, αφήνει αναπάντητες ερωτήσεις και παρασύρεται σε περιττές υποπλοκές. | Powered by Uber.

Τύχη Βουνό

Τίμια, ευαίσθητη και καλόκαρδη ταξική κωμωδία, που δημιουργεί οικειότητα, εκμοντερνίζοντας όσο χρειάζεται μια οικεία και δοκιμασμένη αφηγηματική συνταγή.

Καλές Γιορτές

Χρυσός Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη και πλήθος φεστιβαλικών βραβείων για ένα υποδειγματικά σεναριογραφημένο δράμα συναρπαστικών αντιπαραθέσεων με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα. | Powered by Uber.

Νεκρό Τηλέφωνο 2

Ατμοσφαιρικά σκηνοθετημένο σίκουελ, που δεν θέλει να κάνει… αρπαχτή. Η ιστορία του, όμως, είναι γεμάτη αυθαιρεσίες και απιθανότητες, οι οποίες το οδηγούν σε ένα αφόρητα κλισέ φινάλε. | Powered by Uber.

Ρίφενσταλ: Στην Καρδιά του Τρίτου Ράιχ

Τεκμηριωμένη προσέγγιση μιας διαβόητης κινηματογραφικής προσωπικότητας, αλλά και της συλλογικής (γερμανικής) νοοτροπίας μιας ολόκληρης εποχής. | Powered by Uber.