Η αναγνώριση των κασκαντέρ στα Όσκαρ ήταν δίκαιη και έγινε πράξη

Μια αργοπορημένη πλην αξιέπαινη κίνηση από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου που τιμά έναν από τους πιο σκληρά εργαζόμενους κλάδους της βιομηχανίας.

Όσκαρ © shutterstock

Κατά πάσα πιθανότητα, χωρίς τους ανθρώπους για τις επικίνδυνες σκηνές δράσης, εκρήξεων, πάλης, τροχαίων και κάθε είδους κυνηγητού, το Χόλιγουντ δε θα γνώριζε την επιτυχία που έχει μέχρι σήμερα. Για αυτό, λοιπόν, η είδηση πως η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου δημιουργεί νέα κατηγορία Όσκαρ για να τιμήσει τους κασκαντέρ, προκαλεί αισθήματα χαράς και δικαίωσης.

Διαχρονικά, η Ακαδημία δε φημίζεται για τα αντανακλαστικά ούτε και την ευκαμψία της, ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση έλαβε μια ολόσωστη απόφαση. Οι κασκαντέρ, εκτός του ότι ρισκάρουν κυριολεκτικά τις ζωές τους ώστε να πραγματοποιηθούν απαιτητικές σεκάνς που καταπονούν τα σώματά τους, είναι καθοριστικοί και στην καλλιτεχνική υλοποίηση των σκηνών που συμμετέχουν, δεν έχουν δηλαδή "απλώς" διεκπεραιωτικό ρόλο. Πάνω-κάτω αυτά προσπαθούσε τα τελευταία χρόνια να αποδείξει στα μέλη της Ακαδημίας ο Ντέιβιντ Λιτς, πρώην κασκαντέρ και νυν σκηνοθέτης - παραγωγός ταινιών όπως, well, ο "Κασκαντέρ" (2024), "John Wick" (2014), "Atomic Blonde" (2017) και "Deadpool 2" (2018), στην προσπάθεια του Αμερικανού να βρει ο κλάδος του ευρεία αναγνώριση.

Ευτυχώς τα κατάφερε, έτσι, από το 2028 και την 100ή απονομή των Όσκαρ, θα έχουμε την πρώτη βράβευση καλύτερου κασκαντέρ. Θυμίζουμε πως δύο χρόνια νωρίτερα, θα απονεμηθεί για πρώτη φορά το Όσκαρ καλύτερης διανομής ρόλων (κάστινγκ). Οι εν λόγω προσθήκες αυξάνουν το συνολικό αριθμό των κατηγοριών σε 25 και συνιστούν τη μεγαλύτερη αλλαγή στα βραβεία από το 2009, όταν αυξήθηκε σε δέκα ο αριθμός των υποψηφίων για Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.