5½ ώρες, 27 ηθοποιοί, αλλά πόση ουσία θα έχει το "Avengers: Doomsday";

Ο... φαραωνικός τρόπος με τον οποίο η Marvel ανακοίνωσε τους πρωταγωνιστές του επόμενου blockbuster της προκαλεί περισσότερο ανησυχία και κούραση παρά ενθουσιασμό.

Avengers: Doomsday logo

Όπως ήταν αναμενόμενο, εκτατοντάδες χιλιάδες θαυμαστές της Marvel συντονίστηκαν διαδικτυακά στις 26/3 για να παρακολουθήσουν ζωντανά την ανακοίνωση των πρωταγωνιστών της πολυαναμενόμενης νέας περιπέτειας του MCU με τίτλο "Avengers: Doomsday". Εκείνο που αγνοούσαν, όμως, ήταν πως η μετάδοση επρόκειτο να διαρκέσει συνολικά... πεντέμιση ολόκληρες ώρες. Αν δε μας πιστεύετε, ορίστε το σχετικό βίντεο από του YouTube:

Το ακόμα πιο εντυπωιακό; Πως στο διάστημα αυτών των περίπου 330 λεπτών δεν ειπώθηκε τίποτα! Η κάμερα, απλώς, κάδραρε αργόσυρτα μία - μία τις καρέκλες των συνολικά 27 πρωταγωνιστών του "Doomsday" οι οποίοι, ομολογουμένως, ανήκουν στην πρώτη γραμμή του Χόλιγουντ. Μεταξύ άλλων, έχουμε και λέμε, Κρις Χέμσγουορθ (Thor), Τομ Χίντλστοουν (Loki), Σεμπάστιαν Σταν (Winter Soldier), Λετίσια Ράιτ (Black Panther), Φλόρενς Πιού (Black Widow), Πολ Ραντ (Ant-Man), Πάτρικ Στιούαρτ (Professor X), Ίαν ΜακΚέλεν (Magneto), Βανέσα Κίρμπι (Invisible Woman) και Πέδρο Πασκάλ (Mr. Fantastic). Και εδώ, όμως, υπήρχε "ανατροπή", αφού ο μοναδικός από τη διανομή των ηθοποιών που έδωσε το "παρών" ήταν, στο τέλος, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ που έτσι κι αλλιώς ήταν γνωστό (από πέρσι!) πως θα εναρκώσει τον Doctor Doom.

Ο τρόπος που επέλεξε η Marvel να παρουσιάσει το "Avengers: Doomsday" φλερτάρει έντονα με την επίδειξη δύναμης, αλλά και με την υπεροπτική αυταρέσκεια. Έξι χρόνια μετά το θεαματικό, όσο και ιστορικό φινάλε της "Τελευταίας Πράξης", το στούντιο μοιάζει να αγνοεί επιδεικτικά τη χλιαρή εμπορική και καλλιτεχνική επίδραση των ταινιών που απαρτίζουν τις Φάσεις 4 και 5, αλλά και τη μετρημένη ανυπομονησία γύρω από τις επερχόμενες πρεμιέρες του. Όπως γράφαμε σχετικά πριν από δύο χρόνια: "Η 4η φάση του MCU ξεκίνησε με τρεις αυτόνομες ταινιες ('Black Widow', 'Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών', 'Eternals'), οι οποίες στον πυρήνα τους πάσχουν από το ίδιο πρόβλημα. Αφενός αδυνατούν να ξεφύγουν από τα ελαττώματα της 'Marvel-ικής' φόρμουλας (διογκωμένες σεκάνς δράσης, τακτικές σκηνές ανακεφαλαίωσης, υπέρογκη διάρκεια), αφετέρου αποτυγχάνουν να κατασκευάσουν μια φρέσκια όσο και αυθύπαρκτη υπερηρωική μυθολογία. Η μοναδική που επιχείρησε να πάρει μετρημένα ρίσκα ήταν η οσκαρική Κλόι Ζάο ('Eternals'), το αποτέλεσμα όμως ήταν μάλλον απογοητευτικό. Παρομοίως, τα στοιχεία του απολαυστικού στιλ του Σαμ Ράιμι εντοπίζονται με το σταγονόμετρο στο άνισο 'Doctor Strange in the Multiverse of Madness'. Τα σίκουελ 'Thor: Love and Thunder', 'Black Panther: Wakanda Forever' και 'Φύλακες του Γαλαξία 3' ήταν τα μόνα που πρόσφεραν ορισμένες αξιομνημόνευτες στιγμές, χωρίς ωστόσο συνολικά να επιτρέπουν διθυράμβους".

Φυσικά, υπάρχει ακόμα δρόμος μέχρι την πρεμιέρα του "Avengers: Doomsday" (1 Μαΐου 2026), οι έως τώρα ενδείξεις, όμως, είναι χαρακτηριστικές μιας ανακύκλωσης μιας ασφαλούς συνταγής. Δεν είναι τυχαία, εξάλλου, η "νεκρανάσταση" του Ντάουνι Τζούνιορ, η επιστροφή των Άντονι και Τζο Ρούσο πίσω από την κάμερα, ούτε πως εξακολουθεί να υιοθετείται η κοπιώδης λογική των ατερμάτιστων multiverses. Μακάρι, πάντως, το "Doomsday" να μας διαψεύσει...

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.