Μην Περιμένετε και Πολλά Από το Τέλος του Κόσμου

3,5

Ο Ράντου Ζούντε επαναλαμβάνει ευφάνταστα τα τρικ του «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» σε ακόμη μία ξεκαρδιστική, επίκαιρη, ευρηματική και βιτριολική κοινωνική σάτιρα.

Μην Περιμέντε και Πολλά Από το Τέλος του Κόσμου

Μετά τη διεθνή επιτυχία του βραβευμένου με Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου "Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό" (2021), ο πλέον ατίθασος εκπρόσωπος του σύγχρονου ρουμάνικου σινεμά και πάντα απροσδόκητος Ράντου Ζούντε ("Άφεριμ!", "Σημαδεμένες Καρδιές") αποφασίζει για πρώτη φορά να επαναλάβει τον εαυτό του. Για την καινούργια βιτριολική σάτιρά του, η οποία έχει έναν εξίσου σαρκαστικό τίτλο με την προηγούμενη, υιοθετεί και πάλι ένα υβριδικό αφηγηματικό στιλ, όπου διασταυρώνεται το ασπρόμαυρο 24ωρο μιας καταπονημένης βοηθού παραγωγής η οποία πρέπει να τραβήξει ένα βίντεο που παρήγγειλε μια πολυεθνική εταιρεία σχετικά με την ασφάλεια στο χώρο εργασίας και η έγχρωμη ρουμάνικη ταινία του 1981 "Angela Moves on" του Λουσιάν Μπράτου!


Όπως στο "Ατυχές Πήδημα…", όπου η εποχή Τσαουσέσκου εισέβαλε στην πλοκή ως… ιστορικό "εγκυκλοπαιδικό λεξικό", έτσι κι εδώ, η σύγχρονη βαλκανική καθημερινότητα ανοίγει έναν πρωτότυπο και τεθλασμένα αποκαλυπτικό διάλογο με το παρελθόν της μέσα από ένα ευφάνταστο κινηματογραφικό εύρημα, το οποίο μας αποκαλύπτει με ξεδιάντροπη ειλικρίνεια ότι το τέλος του (κομμουνιστικού) κόσμου ήρθε, αλλά μην περιμένετε ότι τα πράγματα βελτιώθηκαν ιδιαίτερα έκτοτε. Τον σκυθρωπό γραφειοκρατικό ολοκληρωτισμό αντικατέστησε μια χαζοχαρούμενη φιλελεύθερη απανθρωποποίηση, συνοδευμένη από τη στυγνή εκμετάλλευση κάθε ανθρώπινου και φυσικού πόρου, τον πλήρη αμοραλισμό και το απόλυτο κιτς.

Ο Ζούντε περιγράφει αυτόν το μικρόκοσμο, ο οποίος στην πραγματικότητα είναι μια καρικατούρα ολόκληρου του ευρωπαϊκού μακρόκοσμου, με ορμητικό, πολιτικά ανορθόδοξο και βιτριολικό μαύρο χιούμορ, το οποίο συμπαρασύρει θύτες και θύματα. Με πρώτη την ηρωίδα του, η οποία δουλεύει εξοντωτικά 16ωρα αντί πινακίου φακής, ενώ, ως Μπομπίτα, ανεβάζει στο Tiktok ξενοφοβικά και μισογυνικά βιντεάκια σε στιλ Άντριου Τέιτ. Ποιος αντιλαμβάνεται τη ριψοκίνδυνη σάτιρά της και ποιος τα παίρνει σοβαρά; Καθώς επαναλαμβάνει τα ξεκαρδιστικά τρικ του "Ατυχούς Πηδήματος…", ο Ζούντε προχωράει ένα βήμα μακρύτερα και με πικρόχολη απαισιοδοξία επιτίθεται στον μακάριο εφησυχασμό μιας κοινωνικής πραγματικότητας που όλο και πλησιάζει στο επόμενο τέλος του κόσμου.

Α/Μ-Έγχρ. Ρουμανία, Γαλλία. 2023. Διάρκεια: 163΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Μην Περιμένετε και Πολλά από το Τέλος του Κόσμου

Nu Astepta Prea Mult de la Sfârsitul Lumii / Do Not Expect Too Much from the End of the World
3,5
  • Σινεφίλ
  • 2023
  • Διάρκεια: 163 '
  • Ράντου Ζούντε

Το 24ωρο μιας καταπονημένης βοηθού παραγωγής η οποία πρέπει να γυρίσει ένα βίντεο που παρήγγειλε μια πολυεθνική εταιρεία σχετικά με την ασφάλεια στο χώρο εργασίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
09/05/2024

Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων

Ανήλικη σε όλα της περιπέτεια φαντασίας, στην οποία κανείς θεατής άνω των οκτώ χρονών δεν γελά, δεν αγωνιά και δεν εντυπωσιάζεται.

Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο

Γνωριμία με ένα εξαιρετικά πετυχημένο στην Ιαπωνία franchise anime, το οποίο έχει αισίως φτάσει στην 27η ταινία του και έχει πλέον βάλει μπροστά τον αυτόματο πιλότο.

Sobibor

Μια συναρπαστική αληθινή ιστορία, η οποία αποτυπώνεται στην οθόνη με σκηνοθετική αρτιότητα, αλλά και παλιομοδίτικη μελοδραματική υπερβολή.

The Big Father

Απίστευτα αδέξια και σκανδαλωδώς αφελής κοινωνική σάτιρα, στην οποία είναι σχεδόν αδύνατον να ξεχωρίσεις τα ηθελημένα από τα ακούσια αστεία.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 9/5

Η επιστροφή ενός επικού franchise και ένα διχαστικό arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι αξέχαστοι ρόλοι της Άννας Παναγιωτοπούλου στο σινεμά

Αποχαιρετούμε μια από τις πιο αγαπημένες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.