Το "Tár" η καλύτερη ταινία του 2022 για την Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης

Το φιλμ του Τοντ Φιλντ κέρδισε τις εντυπώσεις των μελών μιας από τις σημαντικότερες ενώσεις κριτικών στον κόσμο.

tár1 «Tár»

Σε μια διάκριση που εντείνει τα χαρακτηριστικά του ως σοβαρό οσκαρικό φαβορί, το πολυσυζητημένο "Tár" του Τοντ Φιλντ αναδείχθηκε καλύτερη ταινία της χρονιάς από την Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης.

Πέρυσι η Ένωση, η οποία αποτελείται από 50 επαγγελματίες εκ των οποίων κριτικούς των έγκριτων Variety, Vanity Fair και Time, ξεχώρισε το αριστουργηματικό "Drive my Car" ως καλύτερο φιλμ, με την ταινία του Ιάπωνα Ριουσούκε Χαμαγκούτσι έπειτα να αποσπά Όσκαρ διεθνούς ταινίας και τρεις ακόμα υποψηφιότητες από την Ακαδημία (καλύτερη ταινία, διασκευασμένο σενάριο, σκηνοθεσία). Φέτος ο Φιλντ μπορεί να μη θεωρείται εκ των πιθανότερων νικητών στην πολυπόθητη κατηγορία της καλύτερης ταινίας, ωστόσο δε συμβαίνει το ίδιο με την πρωταγωνίστρια Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία "αγγίζει" το τρίτο Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και τιμάται, φυσικά, από τους νεοϋορκέζους κριτικούς.

Κατά τα άλλα, στα βραβεία της Ένωσης υπάρχουν και εκπλήξεις. Συγκεκριμένα στην επιλογή της καλύτερης σκηνοθεσίας όπου βρίσκεται ο Ινδός Σ. Σ. Ρατζαμούλι, ο οποίος έσπασε ιστορικά εισπρακτικά ρεκόρ με το τρίωρο Bollywood έπος "RRR". Έπειτα, ο μέχρι πρότινος αουτσάιντερ Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα") πλέον βάζει πλώρη για ρεαλιστικό διεκδικητή του β' αντρικού ρόλου.

rrr_movie
"RRR"

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης 2022:

Kαλύτερη ταινία: Tár (Τοντ Φιλντ)
Σκηνοθεσία: Σ. Σ. Ρατζαμούλι ("RRR")
Σενάριο: Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Α' γυναικείος ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár")
Α' ανδρικός ρόλος: Κόλιν Φάρελ ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν" & "Μετά τον Γιάνγκ")
Β' γυναικείος ρόλος: Κίκι Πάλμερ ("Ούτε Καν")
Β' ανδρικός ρόλος: Κε Χουι Κουάν ("Τα Πάντα Ολα")
Διεύθυνση φωτογραφίας: Κλαούντιο Μιράντα ("Top Gun: Maverick")
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: All the Beauty and the Bloodshed (Λόρα Πόιτρας)
Διεθνής ταινία: EO (Γέρζι Σκολιμόφσκι)
Καλύτερο animation: Marcel the Shell with Shoes On (Ντιν Φλέισερ-Καμπ)
Πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτη: Σαρλότ Γουέλς ("Aftersun")

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ψυχοθεραπεία, σινεμά και "Μια Επικίνδυνη Μέθοδος"

Η σειρά προβολών "Κινηματογράφος και Ψυχιατρική" συστήνεται από την αρχή ως "Σινεμά Ψ" και σας προσκαλεί στη θέαση της ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/02/2023

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".