Αντονιόνι, Μπελόκιο και χορταστικό ιταλικό σινεμά στην Ταινιοθήκη

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και την θρυλική "Περιπέτεια" του Μικελάντζελο Αντονιόνι, μία προβολή-φόρο τιμής στη σπουδαία Μόνικα Βίτι.

Ατλαντίδα

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, η Cinecittà, η πολιτιστική πρωτοβουλία της Πρεσβείας της Ιταλίας Tempo Forte και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών φέρνουν το άρωμα της Ιταλίας στην οθόνη μας και παρουσιάζουν δώδεκα νέες ιταλικές ταινίες από τα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ με σημαντικά βραβεία στις αποσκευές τους.

Μετά την μεγάλη περσινή επιτυχία, το 2ο αφιέρωμα "Cinema made in Italy/Athens" θα πραγματοποιηθεί στις 21 με 27 Oκτωβρίου, στη μεγάλη αίθουσα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος προβάλλοντας ό,τι πιο φρέσκο έχει να παρουσιάσει το ιταλικό σινεμά σήμερα. 

Η Περιπέτεια

Το φεστιβάλ περιλαμβάνει 9 ταινίες μυθοπλασίας και 3 ντοκιμαντέρ νέας παραγωγής, εκ των οποίων οι 7 παρουσιάζονται σε ελληνική πρεμιέρα, και οι 4 σε αθηναϊκή. Ελληνικές πρεμιέρες, συζητήσεις και εκλεκτοί καλεσμένοι συνθέτουν ένα υπέροχο ταξίδι στην πατρίδα του Φελίνι, του Βισκόντι, του Παζολίνι και του Αντονιόνι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και την θρυλική Περιπέτεια του Μικελάντζελο Αντονιόνι, μία προβολή-φόρο τιμής στη σπουδαία Μόνικα Βίτι που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας.

Όπως σημειώνει η Patrizia Falcinelli, Πρέσβυς της Ιταλίας, "Πρόθεσή μας είναι το αφιέρωμα "Cinema Made in Italy" να γίνει ένας μόνιμος θεσμός, που να μας
ανοίγει κάθε χρόνο ένα παράθυρο στο μεγάλο ιταλικό κινηματογράφο".

Οι ταινίες του αφιερώματος

Ξηρασία (Πάολο Βίρτζι)

Ξηρασία
Elena Lietti@Greta De Lazzaris

Η ξηρασία που επικρατεί στην Ρώμη εδώ και τρία χρόνια και η έλλειψη πόσιμου νερού έχει αλλάξει τη ζωή όλων. Ενώ οι αυστηροί κανόνες αυξάνουν τη δυστυχία των ανθρώπων, κάποιες περίεργες φιγούρες περιφέρονται στους δρόμους της πρωτεύουσας. Οι παρίες, οι κερδοσκόποι, τα θύματα και οι παραβάτες αποτελούν μέρος της ίδιας τραγικής εικόνας και όλοι αναζητούν το ίδιο πράγμα: τη λύτρωση. Στην ταινία συμμετέχει μια πλειάδα ιταλών ηθοποιών, μεταξύ των οποίων η Μόνικα Μπελούτσι και ο Σίλβιο Ορλάντο. 

Ατλαντίδα (Γιούρι Ανκαράνι)

Ατλαντίδα

Ο Daniele είναι ένας νεαρός άνδρας από το Sant'Erasmo, ένα νησί στις παρυφές της λιμνοθάλασσας της Βενετίας. Βγάζει τα προς το ζην λόγω της επινοητικότητας του, αν και απομονωμένος από τους συνομήλικους του που ασχολούνται συνεχώς με το barchino τους (μηχανοκίνητο σκάφος). Αυτή η εμμονή επικεντρώνεται στην κατασκευή ολοένα ισχυρότερων μηχανών που μετατρέπουν τα μικρά μηχανοκίνητα σκάφη λιμνοθάλασσας σε επικίνδυνα αγωνιστικά σκάφη. Το σημείο χωρίς επιστροφή είναι μια ανόητη ιστορία ανδρικής μύησης. Βίαιη και καταδικασμένη να αποτύχει, εκρήγνυται παρασύροντας την πόλη-φάντασμα σε ένα ψυχεδελικό ναυάγιο.

Καλιφόρνια (Alessandro Cassigoli, Κέισι Κάουφμαν) 

Καλιφόρνια

Η Τζαμίλα είναι ένα πληθωρικό και ξύπνιο κορίτσι από το Μαρόκο που φαίνεται ικανή να πετύχει πουδαία πράγματα ή ακόμη και να προκαλέσει μεγάλες καταστροφές. Η ταινία απεικονίζει τη ζωή της από την ηλικία των 9 έως 14 ετών, στη μικρή πόλη της νότιας Ιταλίας όπου ζει, καταγράφοντας το συναρπαστικό προσωπικό ταξίδι της, μέσα από το οποίο ψάχνει να βρει τη θέση της στον κόσμο.

Σαν τις χελώνες (Μόνικα Ντούγκο) 

Σαν τις χελώνες

O Daniele, η Lisa, η Sveva και ο Paolo είναι τα μέλη μιας φαινομενικά τέλειας μεσοαστικής οικογένειας που ζουν σε ένα όμορφο σπίτι στο ιστορικό κέντρο της Ρώμης. Μια μέρα, ο σύζυγος αδειάζει την ντουλάπα και φεύγει. Η άδεια ντουλάπα γίνεται το καταφύγιο της Λίζα, προκειμένου να ξεπεράσει το χωρισμό. Η Sveva, η δεκαεξάχρονη κόρη, κάνει τα πάντα για να τη βγάλει από εκεί, μη δεχόμενη την αλλόκοτη συμπεριφορά της μητέρας και την ανεξήγητη για εκείνη, απουσία του πατέρα.

Η τρύπα (Μικελάντζελο Φραμαρτίνο)

Η τρύπα

Tην περίοδο της ραγδαίας οικονομικής ανάπτυξης του ‘60, το υψηλότερο κτίριο της Ευρώπης χτίζεται στον ακμάζοντα Βορρά της Ιταλίας. Στην άλλη άκρη της χώρας, νεαροί σπηλαιολόγοι εξερευνούν το βαθύτερο σπήλαιο της Ευρώπης στην άθικτη ενδοχώρα της Καλαβρίας. H ταινία εξιστορεί μια επίσκεψη στα άγνωστα βάθη της ζωής και της φύσης κάνοντας έναν παραλληλισμό μεταξύ δύο σπουδαίων εσωτερικών διαδρομών.

Λεονόρα αντίο (Πάολο Ταβιάνι)

Λεονόρα αντίο

Ο Πιραντέλλο πέθανε αφήνοντας ακριβείς οδηγίες: ούτε κηδεία ούτε γιορτή. Τελικά έγιναν τρεις κηδείες. Η ταινία αφηγείται την ιστορία του περιπετειώδους ταξιδιού της τέφρας του Πιραντέλλο από τη Ρώμη στο Αγκριτζέντο, ανάμεσα σε ατυχήματα, συναντήσεις και οράματα. "Το Καρφί" ήταν το τελευταίο έργο του Πιραντέλλο, εμπνευσμένο από έναν φόνο στο Μπρούκλιν και από τον χαρακτήρα του Bastianeddu, ο οποίος είχε ήδη εμφανιστεί στo έργο "Χάος".

Στο περιθώριο (Νικολό Φαλσέτι)

Στο περιθώριο

Καλοκαίρι 2008. Τρεις φίλοι έχουν την ευκαιρία της ζωής τους: να διοργανώσουν μια συναυλία με το αγαπημένο τους punk/rock hardcore συγκρότημα. Την τελευταία στιγμή, η συναυλία καταρρέει αλλά ο Έντο, ο Ίακ και ο Μίχε δεν τα παρατάνε. Για αυτούς η πανκ είναι κάτι περισσότερο από μουσική, είναι τρόπος ζωής. Aποφασίζουν να μεταφέρουν τη συναυλία στο Γκροσέτο, την ήσυχη και συντηρητική πόλη που ζουν. Όμως οι δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην πορεία κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα τη ζωή και τη φιλία τους.

Ο Μαρξ μπορεί να περιμένει (Μάρκο Μπελόκιο)

Ο Μαρξ μπορεί να περιμένει

Μέσα από αυτήν την ταινία με τον αινιγματικό τίτλο, ο σκηνοθέτης προσπαθεί να κατανοήσει την αυτοκτονία του δίδυμου αδελφού του σε ηλικία 29 ετών. Μια οικογενειακή τραγωδία από την οποία δεν ανέκαμψε ποτέ και που αποτελεί ταυτόχρονα πηγή ενοχής και έμπνευσης. Αναμιγνύοντας αποσπάσματα από τις ταινίες του και συνομιλίες με κοντινά του άτομα, ο Bellocchio ερευνά αυτήν την αδελφική φιγούρα που εξακολουθεί να στοιχειώνει τη φιλμογραφία του.

Πριγκίπισσα (Ρομπέρτο ντι Πάολις)

Πριγκίπισσα

Η Πριγκίπισσα είναι μια νεαρή παράνομη μετανάστρια από τη Νιγηρία που πουλάει το σώμα της στα περίχωρα μιας μεγαλούπολης. Κάθε μέρα, για να επιβιώσει, πρέπει να αποφεύγει τους κινδύνους και τους συναισθηματισμούς, να ακολουθεί το χρήμα και
να ξεγελά τους πελάτες της. Η ζωή της είναι μια αλληλουχία πανομοιότυπων ημερών. Ώσπου μια μέρα, ωθούμενη από μια εσωτερική δύναμη να σπάσει τα δεσμά του κυνισμού και της εκμετάλλευσης, μαλώνει με τους φίλους με τους οποίους μοιράζεται το δρόμο και συναντά έναν άντρα που θέλει να τη σώσει -πρώτα όμως θα πρέπει να σώσει τον εαυτό της.

Μικρό σώμα (Λάουρα Σαμάνι) 

Μικρό σώμα

Iταλία, 1900. Το μωρό της νεαρής Άγκατα γεννιέται νεκρό κι έτσι καταδικάζεται να εγκλωβιστεί στο Καθαρτήριο. Η Άγκατα μαθαίνει για ένα μέρος στα βουνά όπου τα έμβρυα μπορούν να επανέλθουν στη ζωή για μία και μόνο ανάσα, ώσπου να βαφτιστούν και να σωθεί η ψυχή τους. Ξεκινάει ένα ταξίδι με το μικρό σώμα της κόρης της κρυμμένο σε ένα κουτί και συναντάει τον Λύγγα, ένα μοναχικό αγόρι που προθυμοποιείται να τη βοηθήσει. Γίνονται συνοδοιπόροι σε μια περιπέτεια που θα τους φέρει κοντά σε ένα θαύμα που μοιάζει ακατόρθωτο.

Ο Λεγεωνάριος (Hleb Papou) 

Ο Λεγεωνάριος

Ο Ντάνιελ, γεννημένος στη Ρώμη από Αφρικανούς γονείς, μεγάλωσε σε ένα κατειλημμένο κτίριο. Πριν από πολλά χρόνια, αποφάσισε να φύγει και να ξεκινήσει μια νέα ζωή, αλλά τώρα αναγκάζεται να επιστρέψει – αυτή τη φορά, φορώντας τη στολή ενός αξιωματικού της ιταλικής αστυνομίας. Η αποστολή του είναι να εκκαθαρίσει το υπό κατάληψη κτίριο όπου μένει ακόμα η μητέρα του μαζί με τον αδερφό του, που στο μεταξύ έγινε ο καθοδηγητής των καταληψιών. Ο Ντάνιελ, ένας μπάτσος ανάμεσα στους καταληψίες και ένας καταληψίας ανάμεσα στους μπάτσους, πρέπει να επιλέξει: είτε να παραμείνει πιστός στο σώμα του, είτε να σώσει την οικογένειά του από την έξωση.

H Iστορία του Βασιλιά Κάβουρα (Αλέσιο Ρίγκο ντι Ρίγκι, Ματέο Ζώππις)

H Iστορία του Βασιλιά Κάβουρα

Κάπου στην Ιταλία του σήμερα, μερικοί ηλικιωμένοι κυνηγοί αναπολούν την ιστορία του Λουτσιάνο, ενός τοπικού θρύλου, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα ζούσε ως περιπλανώμενος μεθύστακας στην Τοσκία, ένα απομακρυσμένο χωριό της περιοχής. Ο τρόπος ζωής του και η συνεχής αντίθεση του με τον τοπικό πρίγκιπα τον έχουν μετατρέψει σε έναν απόκληρο της κοινότητας. 

Η Περιπέτεια (Μικελάντζελο Αντονιόνι)

Η Περιπέτεια

Η Άννα (Mόνικα Βίτι) είναι αρραβωνιασμένη εδώ και καιρό με τον Σάντρο, έναν υποσχόμενο αν και αδρανή νεαρό αρχιτέκτονα. Σε αυτό το σημείο φαίνεται πως η σχέση τους δεν θα οδηγήσει ποτέ σε γάμο. H Άννα προσπαθεί να κρύψει την απελπισία της καθώς πηγαίνουν διακοπές με το γιοτ ενός φίλου στα νησιά Λίπαρι, παίρνοντας μαζί την Κλαούντια, τη λιγότερο τυχερή φίλη της. Στη Λίσκα Μπιάνκα, μετά από καυγά με τον Σάντρο, η Άννα εξαφανίζεται. Ο Σάντρο και η Κλαούντια αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να τη βρουν, αλλά σύντομα η αποτυχημένη απόπειρα αναζήτησης, προκαλεί μία ακαταμάχητη έλξη μεταξύ τους.

Οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους. Όλες οι ταινίες, πλην των ταινιών Λεονόρα αντίο και Η Περιπέτεια, θα έχουν και αγγλικούς υπότιτλους. Οι ταινίες "Η ιστορία του Κάβουρα", "Ο λεγεωνάριος" και "Καλιφόρνια" θα είναι διαθέσιμες και μέσα από την πλατφόρμα της Ταινιοθήκης: online.tainiothiki.gr.

Πληροφορίες: Ηλεκτρονική προπώληση στο tickets.tainiothiki.gr | Εισιτήριο: 5 €. Κάρτα 5 προβολών: 15 € | Ταινίες online: 3 €. Πακέτο 3 ταινιών: 5€

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.