Οι κριτικοί του Λος Άντζελες ψηφίζουν Χαμαγκούτσι και Κάμπιον

Άλλο ένα σημαντικό βραβείο για το «Drive my Car» και την «Εξουσία του Σκύλου», δυο ταινίες που έχουν ανεβάσει κατακόρυφα τις οσκαρικές μετοχές τους.

Drive_my_car5

Μετά την ένωση κριτικών της Νέας Υόρκης, αυτή του Λος Άντζελες διατηρεί το μεγαλύτερο κύρος στις ΗΠΑ, δίνοντας κάθε Δεκέμβριο με τα βραβεία της ισχυρό στίγμα για τις ετήσιες προτιμήσεις όσων γράφουν επαγγελματικά κινηματογραφική κριτική. Φέτος είναι μια από τις σπάνιες φορές που οι δυο ενώσεις συνέπεσαν στα βραβεία καλύτερης ταινίας ("Drive my Car" του Ριοσούκε Χαμαγκούτσι) και σκηνοθεσίας (Τζέιν Κάμπιον για την "Εξουσία του Σκύλου"), στην ίδια ρότα με πολλούς συναδέλφους τους (Βοστόνη, Σικάγο). Οι εφτά υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες ενισχύουν την οσκαρική δυναμική της "Εξουσίας του Σκύλου", η οποία είναι πλέον σε θέση ισχυρού φαβορί, ενώ το γιαπωνέζικο "Drive my Car" εκκινεί την κούρσα από μειονεκτική θέση λόγω γλώσσας, αν και μετά τα "Παράσιτα" όλα πλέον μοιάζουν πιθανά.

Στις ερμηνείες υπάρχει ευρεία γκάμα επιλογών ανάμεσα στους κριτικούς, με αυτούς του Λος Άντζελες να επιλέγουν τους Σάιμον Ρεξ ("Red Rocket") και Πενέλοπε Κρουζ ("Παράλληλες Μητέρες") στους πρώτους ρόλους και τους Βενσάν Λιντόν ("Titane") και Κόντι Σμιτ-ΜακΦι ("Η Εξουσία του Σκύλου") στο β΄ αντρικό και Αριάνα ΝτεΜπόουζ ("West Side Story") στο β΄ γυναικείο. Ο Χαμαγκούτσι κέρδισε και το βραβείο σεναρίου, το "Summer of Soul" αυτό του μοντάζ και αναδείχτηκε, όπως αναμενόταν, καλύτερο ντοκιμαντέρ. Το "Flee", που δεν έχει χάσει διάκριση για animation, απέσπασε το βραβείο του κινουμένου σχεδίου, η "Μικρή Μαμά" της Σελίν Σιαμά ήταν η ξενόγλωσση ταινία της χρονιάς (η Γαλλία έχει υποβάλλει στα Όσκαρ το "Titane"), ενώ ως κορυφαία μουσική επιλέχτηκε αυτή του Αλμπέρτο Ιγκλέσιας για τις "Παράλληλες Μητέρες" και φωτογραφία εκείνη του Άρι Βέγκνερ για την "Εξουσία του Σκύλου".

h_exousia_tou_skylou10
"Η Εξουσία του Σκύλου"

Όλοι οι νικητές

Καλύτερη Ταινία: "Drive my Car"
Σκηνοθεσία: Τζέιν Κάμπιον ("Η Εξουσία του Σκύλου")
Σενάριο: Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, Ταμακάσα Όε ("Drive my Car")
Α΄ Αντρικός Ρόλος: Σάιμον Ρεξ ("Red Rocket")
Α΄ Γυναικείος Ρόλος: Πενέλοπε Κρουζ ("Παράλληλες Μητέρες")
Β΄ Αντρικός Ρόλος: Βενσάν Λιντόν ("Titane"), Κόντι Σμιτ-ΜακΦι ("Η Εξουσία του Σκύλου")
Β΄ Γυναικείος Ρόλος: Αριάνα ΝτεΜπόουζ ("West Side Story")
Μοντάζ: Τζόσουα Πϊρσον ("Summer of Soul")
Σκηνικά: Στιβ Σάκλαντ ("Barb and Star Go to Vista Del Mar")
Μουσική: Αλμπέρτο Ιγκλέσιας ("Παράλληλες Μητέρες")
Φωτογραφία: Άρι Βέγκνερ ("Η Εξουσία του Σκύλου")
Ξενόγλωσση Ταινία: "Μικρή Μαμά"
Ντοκιμαντέρ: "Summer of Soul"
Animation: "Flee"

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.