Το «Drive My Car» η καλύτερη ταινία της χρονιάς για την Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης

Δείτε αναλυτικά τις ταινίες που βράβευσαν πενήντα από τους κορυφαίους Αμερικανούς επαγγελματίες του κλάδου.

Το «Drive My Car» η καλύτερη ταινία της χρονιάς για την Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης

Μία από τις σημαντικότερες ενώσεις κριτικών κινηματογράφου στον κόσμο, δηλαδή εκείνη της Νέας Υόρκης που αποτελείται από 50 επαγγελματίες οι οποίοι γράφουν μεταξύ άλλων για μέσα όπως το Vanity Fair, το Variety και το Time, ανακοίνωσε τα φετινά βραβεία για τα σπουδαιότερα φιλμ της χρονιάς.

Μια μικρή έκπληξη και σε αντίθεση με τις τάσεις που αναδείχθηκαν στην απονομή των συναδέλφων τους στο National Board of Review, το νεοϋορκέζικο σωματείο ανέδειξε το «Drive My Car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι ως καλύτερη ταινία του 2021. Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης διανύει μια «χρυσή» χρονιά για τον ίδιο, καθώς το χαμηλότονο δράμα του τιμήθηκε στο φεστιβάλ των Κανών με το βραβείο σεναρίου, ενώ νωρίτερα στην Μπερλινάλε, η έτερη φετινή ταινία του «Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας» απέσπασε την Αργυρή Άρκτο - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής.

Ως προς τα υπόλοιπα βραβεία των κριτικών της Νέας Υόρκης, η πολύπειρη Τζέιν Κάμπιον απέσπασε εκείνο της σκηνοθεσίας για την «Εξουσία του Σκύλου» και ο Πολ Τόμας Άντερσον αυτό του σεναρίου για το «Licorice Pizza». Επικυρώνεται έτσι πως κατά πάσα πιθανότητα οι δυο τους θα κονταροχτυπηθούν και στις μεγάλες κατηγορίες των επόμενων Όσκαρ. Να σημειώσουμε εδώ πως και πέρσι είχε βραβευθεί γυναίκα σκηνοθέτρια, συγκεκριμένα η Κλόι Ζάο για τη «Χώρα των Νομάδων». Κατά τα άλλα, αξιέπαινη η επιλογή της Λέιντι Γκάγα για τον α' γυναικείο ρόλο («Ο Οίκος Gucci»), ενώ ο πρωταγωνιστής της «Εξουσίας του Σκύλου» Μπένεντικτ Κάμπερμπατς απέσπασε την αντίστοιχη τιμή.

Το «Drive My Car» η καλύτερη ταινία της χρονιάς για την Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης - εικόνα 1
«Η Εξουσία του Σκύλου»

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης:

Καλύτερη ταινία: Drive My Car (Ριουσούκε Χαμαγκούτσι)
Σκηνοθεσία: Τζέιν Κάμπιον («Η Εξουσία του Σκύλου»)
Σενάριο: Πολ Τόμας Άντερσον («Licorice Pizza»)
Α' γυναικείος ρόλος: Λέιντι Γκάγκα («Ο Οίκος Gucci»)
Α' αντρικός ρόλος: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Η Εξουσία του Σκύλου»)
Β' γυναικείος ρόλος: Κάθριν Χάντερ («The Tragedy of Macbeth»)
Β' ανδρικός ρόλος: Κόντι Σμιτ - ΜακΦι («Η Εξουσία του Σκύλου»)
Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάνους Καμίνσκι («West Side Story»)
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Flee (Τζόνας Πόουερ Ράσμουσεν)
Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία: The Worst Person in the World (Γιόακιμ Τρίερ)
Καλύτερο animation: Oι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών (Μάικλ Ριάντα & Τζεφ Ρόου)
Πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης: Μάγκι Τζίλενχαλ («The Lost Daughter»)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.