Αντίο, Ηλίθιοι

2,5

Μια ξέφρενη κωμωδία καταστάσεων, αλλά και πικρή σάτιρα της γαλλικής πραγματικότητας, η οποία αναδείχτηκε σε μεγάλη νικήτρια των βραβείων Σεζάρ.

Αντίο, Ηλίθιοι

Ηθοποιός («Μη Αναστρέψιμος», «Οι Ατέλειωτοι Αρραβώνες») με παράλληλη καριέρα πίσω από την κάμερα, ο Αλμπέρ Ντιποντέλ είχε αποσπάσει το 2017 τα βραβεία Σεζάρ σκηνοθεσίας και σεναρίου με τη δραμεντί εποχής «Ραντεβού Εκεί Ψηλά». Αλλάζοντας ύφος, θα επαναλάβει τώρα την επιτυχία του με μια ξέφρενη κωμωδία καταστάσεων, αλλά και πικρή σάτιρα της γαλλικής πραγματικότητας, η οποία αναδείχτηκε σε μεγάλη νικήτρια των φετινών Σεζάρ με έξι (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου, β΄ αντρικού ρόλου, φωτογραφίας, σκηνικών) από 12 συνολικά υποψηφιότητες.

Ευρηματική στις ιδέες της, η ταινία ξεκινά με το αφηγηματικό γκάζι στο πάτωμα και την απρόσμενα αστεία συνάντηση μιας κομμώτριας η οποία μαθαίνει πως έχει λίγους μήνες ζωής κι ενός δημοσίου υπαλλήλου, εξπέρ των κομπιούτερ και των συστημάτων ασφαλείας, που επιχειρεί να αυτοκτονήσει. Εκείνη είναι αποφασισμένη να επιστρατεύσει κάθε θεμιτό κι αθέμιτο τρόπο για να βρει το παιδί της, το οποίο εγκατέλειψε νεογέννητο πριν 30 χρόνια, κι εκείνος γίνεται ο εκών άκων αρωγός στην αναζήτησή της. Ο χρόνος τους πιέζει, η αστυνομία βρίσκεται στο κατόπι τους, στοιχεία δεν βρίσκονται πουθενά, ενώ στην ομάδα ερεύνης προστίθεται, σχεδόν με το ζόρι, κι ένας τυφλός αρχειοθέτης.

Αντίο, Ηλίθιοι - εικόνα 1

Ξεκαρδιστική στην εξέλιξή της, η προσπάθεια τού τρίο ξεστρατίζει συχνά σε σουρεαλιστικά μονοπάτια, βάλλοντας πετυχημένα ενάντια μιας γελοία γραφειοκρατικής εξουσίας. Η φάρσα έχει υπόβαθρο, οι πρωταγωνιστές είναι κεφάτοι (ο «τυφλός» Νικολά Μαριέ κέρδισε το Σεζάρ) και μακάρι το χιούμορ να αγκάλιαζε με μεγαλύτερη θέρμη το αλά Μόντι Πάιθον παράλογο, στο οποίο ο Ντιποντέλ κλείνει το μάτι - ο Τέρι Γκίλιαμ κάνει ένα σύντομο πέρασμα (στο τηλεοπτικό διαφημιστικό), ενώ η ταινία είναι αφιερωμένη στον Τέρι Τζόουνς, με τον οποίο ο πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης είχε συνεργαστεί επανειλημμένα. Οι κωμικές ιδέες, όμως, σταδιακά αραιώνουν για χάρη μιας συναισθηματικής σοβαροφάνειας, η οποία έρχεται αργά να μας θυμίσει το (μελο)δραματικό υπόβαθρο της ιστορίας. Σταδιακά κυριαρχεί εντελώς, καπελώνοντας και την μεγαλόστομη όσο και υπερβολικά απλοϊκή κορύφωση.

Γαλλία. 2020. Διάρκεια: 87΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Αντίο, Ηλίθιοι

Adieu Les Cons
2,5
  • Κομεντί
  • 2020
  • Διάρκεια: 87 '
  • Αλμπέρ Ντιποντέλ

Μια κομμώτρια η οποία μαθαίνει πως έχει λίγους μήνες ζωής επιστρατεύει κάθε θεμιτό κι αθέμιτο τρόπο για να βρει το παιδί της, το οποίο εγκατέλειψε νεογέννητο πριν από 30 χρόνια. Ένας καταζητούμενος δημόσιος υπάλληλος κι ένας τυφλός αρχειοθέτης σπεύδουν προς βοήθειά της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.