Νύχτα Πρεμιέρας

4

Σπαρακτικός, γλυκόπικρος και πάντα παθιασμένος, ο Κασαβέτης σκιαγραφεί το απομυθοποιητικό πορτρέτο ενός καλλιτέχνη που υποκαθιστά την αληθινή ζωή με την τέχνη του.

Νύχτα Πρεμιέρας

Σύγχρονοι ημίθεοι, οι σταρ είναι πλάσματα που ενέχουν το ανθρώπινο και το θεϊκό στοιχείο ταυτόχρονα. Η χρυσή εποχή τους μπορεί να έχει πλέον περάσει, ασκούν όμως ακόμα στο φιλοθεάμον κοινό μια ακαταμάχητη γοητεία που φτάνει ως την εμμονή, ακόμα και ως την αφοσίωση μέχρι… θανάτου. Αυτό συνειδητοποιεί η Μιρτλ Γκόρντον, η σπουδαία ηθοποιός που γίνεται μάρτυρας ενός φονικού αυτοκινητιστικού ατυχήματος με θύμα μια θαυμάστριά της η οποία προσπαθούσε να της πάρει αυτόγραφο. Λίγο πριν από την πρεμιέρα του νέου θεατρικού της, η Μιρτλ σοκάρεται, νιώθει ενοχές και αναρωτιέται για την αξία της δικής της προσφοράς προς τους θεατές, όταν εκείνοι είναι έτοιμοι να δώσουν ακόμα και τη ζωή τους για χάρη της. Η καλλιτεχνική της προσφορά, οι ερμηνείες της, το ζωντάνεμα όλων αυτών των φανταστικών χαρακτήρων πάνω στη σκηνή, αξίζουν τον κόπο; Αξίζει το γεγονός ότι θυσίασε την προσωπική της ζωή, έγινε αλκοολική και έμεινε άτεκνη για να γίνει ένα με όλους αυτούς τους ρόλους, σε μια σχιζοφρενική ταύτιση που την οδηγεί τώρα στα πρόθυρα νευρικής κατάρρευσης;

Νύχτα Πρεμιέρας - εικόνα 1

Μετά το «Μια Γυναίκα Εξομολογείται», η Τζίνα Ρόουλαντς είναι ανεπανάληπτη ως μια ακόμα ηρωίδα «under the influence», αντιμέτωπη με έναν κόσμο ο οποίος αρνείται να αποδεχθεί την απελευθερωτική ιδιαιτερότητά της. Αυτοσχεδιάζοντας πάνω στη σκηνή, φέρνει σε αμηχανία τον παραγωγό, το σκηνοθέτη και τη συγγραφέα του έργου, θα θριαμβεύσει όμως στην καρδιά του κοινού – να η δική της θυσία στο ανθρωποφάγο αυτό παιχνίδι της υποκριτικής. Σπαρακτικός, γλυκόπικρος και πάντα παθιασμένος, ο Κασαβέτης σκιαγραφεί με νευρική κάμερα στο χέρι το απομυθοποιητικό πορτρέτο της, αυτό ενός καλλιτέχνη που υποκαθιστά την αληθινή ζωή με την τέχνη του. Η τέχνη γεννιέται εκεί που «πεθαίνει», που εξαφανίζεται η ζωή και πλέον η Μιρτλ είναι αποφασισμένη να πάρει τον χαμένο χρόνο πίσω. Η «Νύχτα Πρεμιέρας» δεν είναι παρά αυτή η πορεία προς την αυτογνωσία, ένας μεγαλειώδης Γολγοθάς ο οποίος αρχίζει με το άνοιγμα, δεν τελειώνει όμως με την πτώση της θεατρικής αυλαίας.

ΗΠΑ. 1977. Διάρκεια: 144΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Νύχτα Πρεμιέρας

Opening Night
4
  • Δραματική
  • 1977
  • Διάρκεια: 144 '
  • Τζον Κασαβέτης

Μια νεαρή γυναίκα σκοτώνεται σε ατύχημα προσπαθώντας να πάρει αυτόγραφο από την αγαπημένη της ηθοποιό Μιρτλ Γκόρντον. Νιώθοντας ένοχη, η τελευταία φτάνει στα πρόθυρα νευρικής κατάρρευσης λίγο πριν από την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του νέου της θεατρικού στο Μπρόντγουεϊ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.