
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Καρπούζης, ο άνθρωπος πίσω από το ντοκιμαντέρ «Νίκος Καρούζος: Ο Δρόμος για το Έαρ» που σκιαγραφεί το σινε-πορτρέτο του σπουδαίου ποιητή, επιλέγει για το «α» τις ταινίες τεκμηρίωσης που αγαπά περισσότερο.
5. Dawson City: Frozen Time (Μπιλ Μόρισον, 2016)

Πάγος, Γιούκον, χρυσοθήρες. Και βαθιά μέσα στη γη, η ιστορία του πρώιμου κινηματογράφου. Απαραιτήτως σε σκοτεινή αίθουσα.
4. Αγέλαστος Πέτρα (Φίλλιπος Κουτσαφτής, 2000)

Το έργο αυτό θεωρείται από πολλούς το πιο σημαντικό ντοκιμαντέρ του ελληνικού κινηματογράφου. Η ποιητική σκέψη και η ημερολογιακού τύπου φόρμα ενώνονται για να σχηματίσουν την Ελευσίνα ως μετωνυμία της ίδιας της Ελλάδας.
3. Χωρίς Ήλιο (Κρις Μαρκέρ, 1983)

Ο Μαρκέρ αποτελεί την κύρια πολιτικο-κινηματογραφική μου αναφορά. Το ντοκιμαντέρ μας για τον Νίκο Καρούζο, ξεκινάει εκεί που τελειώνει το δοκίμιο του «Χωρίς Ήλιο».
2. Dog Star Man (Σταν Μπράκατζ, 1964)

Βουβή έγχρωμη ταινία φτιαγμένη με φθαρμένα υλικά. Ο Μπράκατζ εξερευνά τα όρια του κινηματογράφου και της ύπαρξης όπως αυτή συμπυκνώνεται στο τρίγωνο Φύση - Σύμπαν - Άνθρωπος.
1. Ο Άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή (Ντζίγκα Βερτόφ, 1929)

Ένα από τα σημαντικότερα έργα στην ιστορία του κινηματογράφου και στην ιστορία της τέχνης. Η εφεύρεση του Βερτόφ είναι απλά το κύριο μάθημα πάνω στον μοντερνισμό.