Πέθανε ο Τέρι Τζόουνς των θρυλικών Monty Python

Τελευταίο αντίο σε ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ριζοσπαστικής κωμικής ομάδας.

Πέθανε ο Τέρι Τζόουνς των θρυλικών Monty Python

Ο άνθρωπος που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τον τέλειο κωμικό συγχρονισμό και την αστείρευτη πρωτοτυπία των Monty Python, ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ασυναγώνιστης ομάδας, ο Τέρι Τζόουνς έχασε σήμερα τη ζωή του σε ηλικία 77 ετών.

Ο γεννημένος στην Ουαλία δημιουργός ασχολήθηκε με τη μεσαιωνική ιστορία προτού στραφεί στην κωμωδία. Ήταν κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Οξφόρδη που γνώρισε των Μάικλ Πέιλιν, με τον οποίο σύντομα θα σκαρφίζονταν τα πρώτα τους σκετς. Μαζί εξάλλου ανέλαβαν τις αρχικές τηλεοπτικές απόπειρές τους για περιφερειακά αγγλικά κανάλια, όμως ο Τζόουνς ήταν εξαιρετικά δυσαρεστημένος με τον τρόπο που στήνονταν οι εκπομπές.

Η ανάγκη για πλήρη έλεγχο και δημιουργική ελευθερία γέννησε το «Monty Python’s Flying Circus» το φθινόπωρο του 1969, εκεί όπου μαζί με τους υπόλοιπους της ομάδας παρέδωσε τα πρώτα κωμικά αριστουργήματά του. Μεταξύ των καινοτομιών που εισήγαγε ήταν η εγκατάλειψη της συνήθειας η ατάκα ενός σκετς να πέφτει στο τέλος. Γεγονός που μεταξύ άλλων οδήγησε σε ξεκαρδιστικές εμπνεύσεις, όπως την παρέμβαση ενός στρατιώτη για να διακόψει ένα σκετς, όταν το αστείο δεν οδηγούσε πουθενά.

Αργότερα ήταν εκείνος που ανέλαβε, αρχικά με τη συνδρομή του Τέρι Γκίλιαμ, τη σκηνοθεσία των ταινιών των Monty Python που θεωρούνται σήμερα κλασικές: «Οι Ιππότες της Ελεεινής Τραπέζης» (1975), «Ένας Προφήτης μα τι Προφήτης» (1979), «Το Νόημα της Ζωής» (1983). Στην τελευταία δε κλέβει την παράσταση σε μια σκηνή όπου ενσαρκώνει τον υπερμεγέθη Mr. Creosote. Ακολούθησε η βασισμένη σε αληθινά γεγονότα ταινία «Personal Services» (1987) και η κωμωδία φαντασίας «Eric the Viking» (1989), προτού επανενωθεί με μέρος των Pythons και τον Στιβ Κούγκαν για το «Wind in the Willows» (1996). Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, ο Τζόουνς βρέθηκε ξανά πίσω από την κάμερα για να σκηνοθετήσει τον Σάιμον Πεγκ στο όχι και τόσο πετυχημένο «Ευχήσου και Όλα Γίνονται» (2015), ενώ αμέσως μετά παρέδωσε «μαθήματα οικονομίας» στο ντοκιμαντέρ «Boom Bust Boom» (2015).

Εκτός όμως από την κωμωδία, ο Τζόουνς διέγραψε και μια επιτυχημένη πορεία ως συγγραφέας παιδικών βιβλίων, κερδίζοντας μάλιστα σημαντικά βραβεία με το «The Saga of Erik the Viking» το 1984. Παράλληλα, ο Τζόουν ευθύνεται για μια σειρά κειμένων πάνω στον Μεσαίωνα όπως και για τα ντοκιμαντέρ που γύρισε σχετικά με τις Σταυροφορίες για το BBC («Crusades»).

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.