Κόντρα σε Όλα

3

Αληθινή ιστορία και κλασικό χολιγουντιανό σινεμά πατάνε τέρμα γκάζι, σε μια θεαματική δραματική περιπέτεια, πιστή στην αλά Κλιντ Ίστγουντ μυθολογία του παλιομοδίτη «Αμερικανού ήρωα».

Κόντρα σε Όλα

Πώς να φτιάξεις έναν αληθινό Αμερικανό ήρωα. Αυτό θα μπορούσε να ήταν το tagline των περισσότερων ταινιών του Κλιντ Ίστγουντ, ενός σούπερ σταρ και σκηνοθέτη παλαιάς κοπής, ο οποίος έχει κινηματογραφήσει το αμερικανικό όνειρο τόσο στη φωτεινή και μυθοποιημένη όσο και στη σκοτεινή, απομυθοποιητική εκδοχή του. Πρόκειται για ένα μύθο που φοριέται ντουμπλ φας, με τη φανερή και την κρυμμένη όψη τού υποδειγματικά ραμμένου από το χολιγουντιανό σινεμά κοστουμιού να μην μπορούν συχνά να ξεχωρίσουν, συμπληρώνοντας η μία την άλλη. Κοινό πατρόν τους ο ήρωας, ή ο αντιήρωας, που στο παλιομοδίτικο (αφηγηματικά και ηθικά) σύμπαν του Ίστγουντ είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, ο οποίος καλείται να ξεπεράσει τα όριά του, χωρίς απαραίτητα να κερδίσει την αναγνώριση που του αντιστοιχεί.

Πιστός σε αυτήν τη στερεά κινηματογραφική μυθολογία, ο Τζέιμς Μάνγκολντ έχει χτίσει μια ενδιαφέρουσα σκηνοθετική καριέρα, που ξεκινάει από «καταραμένες» βιογραφίες («Walk the Line») και αστυνομικά δράματα («Copland»), φτάνοντας μέχρι γουέστερν («Το Τελευταίο Τρένο για τη Γιούμα») και κόμικς περιπέτειες («Wolverine», «Λόγκαν»). Τώρα έχει μπροστά στο φακό του ένα αληθινό ιστορικό γεγονός, το οποίο συνδυάζει ένα διηγηματικά συναρπαστικό success story with a twist με την τέλεια συνταγή του αληθινού Αμερικανού ήρωα: όταν το 1965 η Ford αποφασίζει να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα κερδίσει τη Ferrari στις «24 ώρες του Λε Μαν», πρέπει να επιλέξει τους καλύτερους και να επιδοθεί σε μια άνιση μάχη με το χρόνο.

Κόντρα σε Όλα - εικόνα 1

Επικεφαλής τίθεται ο σχεδιαστής Κάρολ Σέλμπι, πρώην νικητής του αγώνα, ο οποίος ξέρει πως, για να έχει ελπίδες επικράτησης, πρέπει να εμπιστευτεί τον απρόβλεπτο και ασυμβίβαστο οδηγό Κεν Μάιλς. Οι γραφειοκράτες της Ford όμως προβάλλουν διαρκώς αντιρρήσεις και υψώνουν ανυπέρβλητα εμπόδια στους δύο οραματιστές, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το «γνήσιο αμερικανικό πνεύμα» και την (καπιταλιστική) λογική του δικαίου της μονάδας, που τα βάζει με το σύστημα και, έστω και ως υστερόγραφο στις σελίδες της Ιστορίας, το νικάει και το αλλάζει.

Το σενάριο των Τζέισον Κέλερ («Καθρέφτη, Καθρεφτάκι μου»), Τζεζ («Στα Όρια του Αύριο», «Spectre») και Τζον-Χένρι Μπάτεργουορθ («Στα Όρια του Αύριο») μεταγράφουν σεναριακά την ιστορία των Σέλμπι και Μάιλς σε μια straight, πιστή στη φόρμουλα και αφηγηματικά χορταστική περιπέτεια με καλούς, κακούς, ηθικά διλήμματα, οριακές αποφάσεις και συναρπαστικές ανατροπές. Σκηνοθετικά στιβαρός, ο Μάνγκολντ ξέρει καλά πότε να χτυπάει τις αγωνιώδεις, πότε τις δραματικές και πότε τις νοσταλγικές νότες, με την εξαιρετικά οργανωμένη παραγωγή να μας καρφώνει πειστικά στη θέση του συνοδηγού, σε έναν αγώνα ταχύτητας χωρίς αύριο και τους Ντέιμον - Μπέιλ να παραδίδουν μαθήματα υποκριτικού συγχρονισμού, συμπληρωματικοί ως χαρακτήρες κι ερμηνευτικές προσεγγίσεις.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 152΄. Διανομή: ΟDEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Κόντρα σε Όλα

Le Mans '66 / Ford v Ferrari
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 152 '
  • Τζέιμς Μάνγκολντ

Όταν το 1965 η Ford αποφασίζει να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα κερδίσει τη Ferrari στις «24 ώρες του Λε Μαν», ο σχεδιαστής Κάρολ Σέλμπι και ο οδηγός Κεν Μάιλς καλούνται να πετύχουν το ακατόρθωτο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.