Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Η επετειακή διοργάνωση έριξε πανηγυρικά αυλαία απονέμοντας τις δάφνες της στο κατάμεστο Ολύμπιον.

Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ραντεβού για την επόμενη δεκαετία και το 61ο φεστιβάλ έδωσε η επετειακή διοργάνωση στην τελετή λήξης (10/11) αφού απένειμε τις δάφνες της στο κατάμεστο και πάντα μεγαλόπρεπο Ολύμπιον. Με παρουσιαστές την ηθοποιό Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, βραβευμένη στο περσινό φεστιβάλ για τη «Δουλειά της» και τον κριτικό κινηματογράφου Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, η τελετή κύλισε δίχως περιττές καθυστερήσεις αναδεικνύοντας μεγάλη νικήτρια την ταινία «Θα 'ρθει η Φωτιά» του Όλιβερ Λάσε. Ο σκηνοθέτης του «Mimosas» τιμήθηκε με τον Χρυσό Αλέξανδρο, ενώ νωρίτερα είδε την ταινία του να κερδίζει ακόμα ένα βραβείο, εκείνο της ανδρικής ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή Αμαδόρ Άριας.

Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - εικόνα 1
© Στεφανίδης Γιάννης

Με δύο βραβεία φεύγει από τη Θεσσαλονίκη και η ταινία «Τραγούδι Χωρίς Όνομα» της Περουβιανής Μελίνα Λεόν, συγκεκριμένα τον Χάλκινο Αλέξανδρο - Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για την καλύτερη Σκηνοθεσία και ειδική μνεία των βραβείων «Mermaid» για ταινία LGBTQI θεματικής. Αντίστοιχα διπλά κερδισμένος ο Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ, τον οποίο βράβευσαν για την ταινία «Το Νου στα Παιδιά» η FIPRESCI (Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου) και η επιτροπή της Βουλής, η οποία του απένειμε το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες».

Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - εικόνα 2
«Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη»

Όσον αφορά τις ελληνικές ταινίες, σαρωτική υπήρξε η παρουσία της «Πολιορκίας στην Οδό Λιπέρτη» του Κύπριου Σταύρου Παμπαλλή καθώς συγκέντρωσε συνολικά 5 βραβεία: κοινού για ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, FIPRESCI, της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ), α' και β' βραβείο της ΕΡΤ. Ακολουθούν με δύο νίκες ο «Απόστρατος» του Ζαχαρία Μαυροειδή (βραβεία Νεότητας - καλύτερη ταινία, βραβείο κοινού - διεθνές διαγωνιστικό) και το «Cosmic Candy» της Ρηνιώς Δραγασάκη στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο της (βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη - Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εξ ημισείας με την «Περσεφόνη» του Κώστα Αθουσάκη, βραβείο WIFT).

Αμέσως μετά την απονομή ακολούθησε η προβολή της ταινίας «Τζότζο» του Τάικα Γουαϊτίτι.

Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:

Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - εικόνα 3
«Θα 'ρθει η Φωτιά»

Βραβεία διεθνούς επιτροπής
Βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος - Θόδωρος Αγγελόπουλος: «Θα 'ρθει η Φωτιά» (Όλιβερ Λάσε)
Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής – Αργυρός Αλέξανδρος: «Πυρετός» (Μάγια Ντα-Ρεν)
Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Σκηνοθεσία – Χάλκινος Αλέξανδρος: Μελίνα Λεόν («Τραγούδι Χωρίς Όνομα»)
Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας (εξ ημισείας): Γκρέτα Φερνάντεθ («Η Κόρη του Κλέφτη»)
Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας: Αμαδόρ Άριας («Θα 'ρθει η Φωτιά»)

Βραβείο τμήματος Meet the Neighbors
Τλάμες (Αλά Εντίν Σλιμ)

Βραβεία τμήματος Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality)
Καλύτερη ταινία: «Επιβάτης» (Ίζομπελ Νόουλ & Βαν Σάουεργουάιν)
Ειδική μνεία: «Οικογενειακά Πορτρέτα» (Μαρία Μαυροπούλου)

Βραβεία FIPRESCI (Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου)
Για το διαγωνιστικό τμήμα: «Το Νου Σου στα Παιδιά» (Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ)
Για ελληνική ταινία: «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» (Σταύρος Παμπαλλής)

Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ)
«Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» (Σταύρος Παμπαλλής)

Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»
«Το Νου Σου στα Παιδιά» (Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ)

Τα βραβεία του 60ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - εικόνα 4
«Τραγούδι Χωρίς Όνομα»

Βραβεία ΕΡΤ
Α' και Β' βραβείο: «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» (Σταύρος Παμπαλλής)

Βραβεία Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη/πρωτοεμφανιζόμενης Ελληνίδας σκηνοθέτιδας (εξ ημισείας): Ρηνιώ Δραγασάκη («Cosmic Candy») & Κώστας Αθουσάκης («Περσεφόνη»)
Βραβείο location manager: Μίνωας Νικολακάκης («Entwined»)

Βραβείο Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου
«Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος, αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι πολύ Σοβαρό»
(Γιώργος Γεωργόπουλος)

Βραβεία «Mermaid Award»
Καλύτερη ταινία: «Moffie» (Όλιβερ Χερμάνους)
Ειδική μνεία: «Τραγούδι Χωρίς Όνομα» (Μελίνα Λεόν)

Βραβείο WIFT GR (Women in Film & Television)
«Cosmic Candy» (Ρηνιώ Δραγασάκη)

Βραβεία Νεότητας
Καλύτερη ταινία: «Απόστρατος» (Ζαχαρίας Μαυροειδής)
Ειδικό Βραβείο Επιτροπής: «Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργάσσων» (Σύλλας Τζουμέρκας)

Βραβεία κοινού
Διεθνές διαγωνιστικό: «Απόστρατος» (Ζαχαρίας Μαυροειδής)
Ελληνική ταινία - βραβείο Μιχάλης Κακογιάννης: «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» (Σταύρος Παμπαλλής)
Ματιές στα Βαλκάνια: «Μα τι Χώρα!» (Βίνκο Μπρέσαν)
Ανοιχτοί Ορίζοντες: «Τα Χελιδόνια της Καμπούλ» (Ζαμπού Μπρετμάν & Ελεά Γκομπέ-Μεβεγιέκ)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κλείνουν οριστικά οι κινηματογράφοι Πάλας και Αλεξάνδρα;

Δυσοίωνες ειδήσεις που αφορούν δύο ιστορικές αίθουσες της Αθήνας θορύβησαν τους κατοίκους της πόλης τελευταία με τα δεδομένα, ωστόσο, να μην είναι τελεσίδικα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.