Καθώς η στιγμή της μεγάλης απονομής πλησιάζει προβλέπουμε τους νικητές των βασικών κατηγοριών και τα αουτσάιντερ που έχουν πιθανότητες να κάνουν την έκπληξη. Στη σημαντικότερη κατηγορία των βραβείων Όσκαρ «κονταροχτυπιούνται» εννέα ταινίες με τους συντελεστές να καρδιοχτυπούν μέχρι την αναγγελία του νικητή, η οποία ελπίζουμε να μην έχει την ίδια δραματική εξέλιξη με το περσινό μπέρδεμα των φακέλων...
Η ολοκληρωτική κυριαρχία του Ιρλανδού Μάρτιν ΜακΝτόνα σε όλες τις ως τώρα βραβεύσεις με τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» φωτογραφίζει την ταινία ως απόλυτο φαβορί στην κατηγορία, σε συνδυασμό με τις σχεδόν σίγουρες νίκες της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ στην κατηγορία α' γυναικείου ρόλου και του Σαμ Ρόκγουελ στη β' αντρικού. Τους τελευταίους μήνες όμως έχει αναπτύξει μία τρομερή δυναμική το αντιρατσιστικό θρίλερ «Τρέξε!» του Τζόρνταν Πιλ, που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Τα επικαίρα μηνύματα της ταινίας, η οξυδερκής σκηνοθεσία της -που έδωσε υποψηφιότητα στην αντίστοιχη κατηγορία για τον Πιλ και όχι για τον ΜακΝτόνα- σε συνδυασμό με το βραβείο του Σωματείου των Σκηνοθετών στον Πιλ και την ενθουσιώδη αποδοχή της ταινίας τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς, δείχνουν πως το «Τρέξε!» είναι κάτι παραπάνω από απλό αουτσάιντερ για την καλύτερη ταινία.
Αν απορείτε που δε διαβάσατε εξαρχής για τη «Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, είναι γιατί παρά τις 13 υποψηφιότητες που έχει η ταινία όλα δείχνουν πως θα «αρκεστεί» στα Όσκαρ σκηνοθεσίας και πρωτότυπης μουσικής για τον Αλεξάντρ Ντεσπλά. Έταιρο αγαπημένο φιλμ της κατηγορίας, με πολλούς φαν και εκρηκτικές επιδόσεις στο αμερικάνικο box office, είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Γκρέτα Γκέργουιγκ «Lady Bird». Η μούσα του mumblecore εξέπληξε τους πάντες με την παρουσία της τόσο στην κατηγορία καλύτερης ταινίας, όσο και σκηνοθεσίας (από τις τέσσερις συνολικά υποψηφιότητες του φιλμ), με το φιλμ της να είναι πραγματικά χαρισματικό όχι όμως τόσο ώστε να το φέρει «αγκαλιά» με τον θείο Όσκαρ.
Δυστυχώς για τις πέντε εναπομείνασες ταινίες, το «παιχνίδι» θα κριθεί χωρίς τη συμμετοχή τους, παρά το γεγονός πως πρόκειται για εξαίσια και αριστοτεχνικά φτιαγμένα φιλμ. Προφανής περίπτωση τέτοιου είδους το λυρικό ρομάντσο του «Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου» του Λούκα Γκουαντανίνο, αλλά και η μαεστρικά σκηνοθετημένη «Δουνκέρκη» από τον Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος φέτος απέσπασε επιτέλους την πρώτη του υποψηφιότητα στην κατηγορία των σκηνοθετών. Για το ιστορικό δράμα «Η πιο Σκοτεινή Ώρα» όλη τη «δουλειά» θα βγάλει ο αγνώριστος ως Ουίνστον Τσόρτσιλ Γκάρι Όλντμαν, ενώ τα «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά» του Στίβεν Σπίλμπεργκ και «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας Άντερσον το πιθανότερο είναι πως θα μείνουν να χειροκροτούν τους συναδέλφους τους...