Το Παραμύθι των Παραμυθιών

2,5

Αγγλόφωνη, εικαστικά μεγαλοπρεπής, αλλά ελάχιστα «μαγική» μεταφορά λαϊκών ναπολιτάνικων παραμυθιών από τον βραβευμένο σκηνοθέτη του «Γόμορρα».

Το Παραμύθι των Παραμυθιών

Αγγλόφωνη, εικαστικά μεγαλοπρεπής, αλλά ελάχιστα «μαγική» μεταφορά λαϊκών ναπολιτάνικων παραμυθιών από τον βραβευμένο σκηνοθέτη του «Γόμορρα».

Το Παραμύθι των Παραμυθιών - εικόνα 1

Από τη βίαιη καθημερινότητα της ναπολιτάνικης μαφίας («Γόμορρα») στον απατηλό κόσμο των τηλεοπτικών reality shows («Reality»), ο διπλά βραβευμένος στις Κάνες Ματέο Γκαρόνε αναδείχτηκε σε έναν άνισο κινηματογραφικό ανατόμο της σύγχρονης ιταλικής πραγματικότητας. Χωρίς να απομακρύνει εντελώς το βλέμμα του από πάνω της, αλλάζει τώρα ριζικά ύφος, θεματική και γλώσσα, αγκαλιά­ζοντας το μαγικό κόσμο των παραμυθιών του Τζιανμπατίστα Μπαζίλε. Στις αρχές του 17ου αιώνα ο Ναπολιτάνος ποιητής συγκέντρωσε σε έναν τόμο έναν σημαντικό αριθμό τοπικών μύθων και λαϊκών ιστοριών, από τις οποίες ο Γκαρόνε δανείζεται τρεις, χαλαρά –αν όχι προσχηματικά– συνδεδεμένες μεταξύ τους.

Διαδραματιζόμενες σε χαμένους στο χρόνο ονειροτόπους, αφηγούνται τις προσπάθειες μιας βασίλισσας που για να αποκτήσει παιδί πρέπει να φάει την καρδιά ενός θαλάσσιου τέρατος, τον έρωτα ενός λάγνου πρίγκιπα για μια γυναίκα της οποίας έχει ακούσει μόνο τη φωνή και, τέλος, την αφύσικη εμμονή ενός βασιλιά με έναν ψύλλο, που παίρνει ανεξέλεγκτες, γιγαντιαίες διαστάσεις.

Το Παραμύθι των Παραμυθιών - εικόνα 2

Εικαστικά γοητευτικός, ο αγγλόφωνος (γιατί;) κόσμος του Ιταλού παραμυθά αποδεικνύεται λιγότερο μαγικός απ’ όσο εκείνος θα επιθυμούσε. Πλούσιος σε ιδέες (η ενηλικίωση, το τίμημα και η μοναξιά της εξουσίας, η απατηλή λάμψη της ομορφιάς, οι ταξικές αντιθέσεις και η ανθρώπινη συμπεριφορά), δυσκολεύεται να τους δώσει ψυχή και πραγματικό πάθος και να τις προσγειώσει από ένα φανταστικό σύμπαν σε εκείνο της πραγματικότητάς μας.

Τα υπέροχα κάδρα του «κλέβουν» από τον Γκόγια και κλείνουν το μάτι στον Παζολίνι («Δεκαήμερο») και στον Φελίνι («Καζανόβα»), οι μελωδίες του Αλεξάντρ Ντεσπλά ντύνουν ηρωικές περιπέτειες και ταπεινούς πόθους, όλα όμως έχουν το βάθος δισδιάστατης εικόνας. Κάτι εμποδίζει μέχρι τέλους αυτά τα γοητευτικά ψέματα να γίνουν κινηματογραφικά, δηλαδή έστω για λίγο αληθινά.

Ιταλία, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Παραμύθι των Παραμυθιών

Tale of Tales / Il Racconto dei Racconti
2,5
  • Φαντασίας
  • 2015
  • Διάρκεια: 125 '
  • Ματέο Γκαρόνε

Μια βασίλισσα προσπαθεί απεγνωσμένα να αποκτήσει παιδί, αλλά, για να τα καταφέρει, πρέπει να φάει την καρδιά ενός θαλάσσιου τέρατος. Ένας λάγνος πρίγκιπας ερωτεύεται μια γυναίκα της οποίας έχει ακούσει μόνο τη φωνή. Ένας βασιλιάς αναπτύσσει αφύσικη εμμονή με έναν ψύλλο, που παίρνει ανεξέλεγκτες, γιγαντιαίες διαστάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.