
Κυκλοφόρησαν μόλις από τις εκδόσεις Μεταίχμιο νέα βιβλία για παιδιά, αλλά και γονείς και και εκπαιδευτικούς. Δείτε τις περιλήψεις τους στη συνέχεια.
Βιβλία δραστηριοτήτων
Για παιδιά από 2 ετών
Παίζω και δημιουργώ δαχτυλοζωγραφιές / Παίζω και δημιουργώ με αντικείμενα
Άνχελς Ναβάρο
εικονογράφηση: Σούζι Χάμερ
μετάφραση: Μαρία Γονιδάκη
Σύμφωνα με τις μελέτες των Νευροεπιστημών, ο ρόλος της δημιουργικότητας είναι καθοριστικός για τη διανοητική και τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Στο βιβλίο θα βρείτε πρωτότυπες δραστηριότητες που παρακινούν τα μικρά παιδιά να αξιοποιήσουν την έμφυτη περιέργεια και τη φαντασία τους, για να κάνουν τις δικές τους δημιουργίες και να νιώσουν χαρά και αυτοπεποίθηση.
Για παιδιά από 4 ετών
Το βιβλίο των δραστηριοτήτων: Μαγικοί μονόκεροι / Το βιβλίο των δραστηριοτήτων: Οι εποχές
εικονογράφηση: Στέφι Μπρόκολι
μετάφραση: Μαρία Γονιδάκη
Στα βιβλία αυτά θα βρείτε ευχάριστες δραστηριότητες για τα μικρά παιδιά, για να ζωγραφίσουν, να συγκρίνουν και να συμπληρώσουν εικόνες, να παίξουν με τα γράμματα και τους αριθμούς και να κάνουν κατασκευές. Με πολλά αυτοκόλλητα και θέμα τους μονόκερους και τις αλλαγές κάθε εποχής αντίστοιχα.
Είμαι 4 και μαθαίνω να συγκεντρώνομαι
Φύλλα δραστηριοτήτων για την ενίσχυση της προσοχής της Κατερίνας Χριστόγερου
εικονογράφηση: Ουρανία Λυμπεροπούλου
Ανησυχείτε γιατί αποσπάται εύκολα η προσοχή του παιδιού σας; Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες και δεν ολοκληρώνει το παιχνίδι ή τις δραστηριότητές του; Απαντάει παρορμητικά και συνεπώς λανθασμένα; Το επίπεδο της συγκέντρωσης ποικίλλει από παιδί σε παιδί. Όλα τα παιδιά όμως χρειάζονται την αναγκαία υποστήριξη και καθοδήγηση, για να ασκήσουν την ικανότητα της προσοχής που είναι απαραίτητη. Το βιβλίο αυτό περιλαμβάνει προσεκτικά επιλεγμένες δραστηριότητες, με τη μορφή φύλλων εργασίας, που στοχεύουν στην αύξηση του χρόνου διατήρησης της προσοχής σε ένα ερέθισμα και την καλλιέργεια δεξιοτήτων.
Το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί στο σπίτι ή τον παιδικό σταθμό, δίνοντας τη δυνατότητα στα μικρά παιδιά, παράλληλα με την άσκηση των δεξιοτήτων τους, να περάσουν ευχάριστα και να εκφραστούν με τη ζωγραφική και το παιχνίδι. Στο παράρτημα δίνονται ιδέες για παιχνίδια και χαλαρωτικές ασκήσεις. Με αναλυτικές οδηγίες για γονείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες ειδικής αγωγής.
Εκπαιδευτικά βιβλία
Νέα σειρά: Μαθαίνω να διαβάζω με τη Χαρά και τον Θάνο του Ερίκ Μπατού
μετάφραση - προσαρμογή: Σοφία Δεσπύρη
Τα πρώτα βήματα στην ανάγνωση. Η ιδανική σειρά βιβλίων που θα βοηθήσει τα παιδιά να διαβάζουν μόνα τους και να απολαμβάνουν ιστορίες. Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου για την κατάκτηση του μηχανισμού ανάγνωσης στην Α΄ Δημοτικού.
Η ανάγνωση είναι θεμελιώδης δεξιότητα, που θέτει τις βάσεις για την ομαλή προσαρμογή κι εξέλιξη των παιδιών στο δημοτικό, καθώς και για την κοινωνικοποίησή τους. Τα βιβλία της σειράς "Μαθαίνω να διαβάζω με τη Χαρά και τον Θάνο" βοηθούν τα παιδιά να κατακτήσουν την ανάγνωση βήμα βήμα και να νιώσουν αυτοπεποίθηση. Με τρία επίπεδα διαβαθμισμένης δυσκολίας, τα βιβλία αυτά βοηθούν τα παιδιά να κατακτήσουν την ανάγνωση, αξιοποιώντας τη χαρούμενη εικονογράφηση και την απλή ιστορία με τις στοχευμένες προτάσεις και το επιλεγμένο λεξιλόγιο.
Επίπεδο 1: Ιστορίες έως 180 λέξεις, χωρίς συμπλέγματα και δίψηφα φωνήεντα ή σύμφωνα, μικρές προτάσεις, μέχρι τρεις αράδες σε κάθε σελίδα, απλό λεξιλόγιο.
Επίπεδο 2: Ιστορίες έως 280 λέξεις, με συμπλέγματα συμφώνων, το δίψηφο φωνήεν "ει" ως κατάληξη σε ρήμα και στο ρήμα "είπε", μικρές προτάσεις, μέχρι πέντε αράδες στις περισσότερες σελίδες, απλό λεξιλόγιο.
Επίπεδο 3: Ιστορίες έως 380 λέξεις, με συμπλέγματα συμφώνων, δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα, μεγαλύτερες προτάσεις σε περιόδους, πιο ευρύ λεξιλόγιο.
Με οδηγίες για τους γονείς και ερωτήσεις για τον έλεγχο κατανόησης της ιστορίας.
Επίπεδο 1: Το ψάρι της Χαράς / Το ατύχημα του Θάνου
Επίπεδο 2: Μια ξεχωριστή χελώνα / Η παράσταση
Επίπεδο 3: Ψηλά στα αστέρια / Ένας νέος φίλος
Βιβλία για εκπαιδευτικούς
Μπες σε τάξη του Μάριου Μάζαρη και της Χριστίνας Μπέσιου
Ένα ημερολόγιο-οδηγός για κάθε εκπαιδευτικό
Το βιβλίο αυτό δεν είναι απλώς ένα ημερολόγιο, είναι ένα εργαλείο-οδηγός για κάθε εκπαιδευτικό που θέλει να συνδυάσει οργάνωση, έμπνευση και προσωπική φροντίδα.
Ακολουθεί εβδομάδα εβδομάδα τη ροή της σχολικής χρονιάς, όπως τη ζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, με ενθουσιασμό, αγωνία, εξάντληση, εκπλήξεις και στιγμές μικρών θριάμβων.
Προσφέρει χώρο για καθημερινό προγραμματισμό, στόχους, αξιολογήσεις, καταγραφές, λίστες και πολλές και διαφορετικές σημειώσεις. Κάθε μήνας, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιούνιο, εμπλουτίζεται με σκέψεις, υπενθυμίσεις και προτάσεις βασισμένες στην εμπειρία και την καθημερινότητα του εκπαιδευτικού, όχι θεωρητικά δοσμένες αλλά με κατανόηση και γνώση της σχολικής πραγματικότητας, με χιουμοριστικές παρεμβάσεις, για να διατηρείται το χαμόγελο ακόμα κι όταν όλα πάνε αλλιώς.
Απευθύνεται σε νέους και έμπειρους εκπαιδευτικούς, για να οργανώσουν όχι μόνο την τάξη τους, αλλά και τη σκέψη, τη διάθεση και την παιδαγωγική τους στάση.
Βιβλία για γονείς
Προετοιμάζοντας το παιδί μου για το Δημοτικό χωρίς μολύβι και χαρτί της Τερέζας Μπάουμ και της Παναγιώτας Δεληγιάννη
Πώς μπορούμε να δώσουμε στο μικρό παιδί όλα αυτά που χρειάζεται για να γίνει η φοίτησή του στο Δημοτικό όσο το δυνατόν πιο εύκολη και ευχάριστη; Τι πρέπει να μπορεί να καταφέρνει το παιδί πριν από τα έξι του χρόνια; Πώς θα το βοηθήσουμε να καλλιεργήσει δεξιότητες αβίαστα και με οδηγό το παιχνίδι; Ποτέ πρέπει να ανησυχήσουμε αν κάπου δυσκολεύεται;
Στο βιβλίο αυτό οι γονείς θα βρουν απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα για την ανάπτυξη του παιδιού τους, αλλά και πρωτότυπους τρόπους καλλιέργειας δεξιοτήτων, ώστε αξιοποιώντας τους στην καθημερινότητά τους με το παιδί να απολαύσουν δημιουργικό χρόνο μαζί του και να θέσουν τα θεμέλια για τη συγκρότηση μιας ολοκληρωμένης και υγιούς προσωπικότητας.
Χρήσιμες συμβουλές και προτάσεις για να ασκήσει το παιδί βασικές δεξιότητες:
Προσωπικές (αυτονομία και υπευθυνότητα)
Κοινωνικές (υπομονή, συνεργασία, σεβασμός, συμπερίληψη)
Συναισθηματικές (αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, οριοθέτηση, ματαίωση)
Γνωστικές (προφορικός λόγος, οπτική/ακουστική διάκριση, λεπτή/αδρή κινητικότητα συγκέντρωση, μαθηματική σκέψη)