Γρανάδα

3,5

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα - εικόνα 1

Μέσα από τον παράλληλο διάλογο του καθημερινού, ενίοτε πεζού, εδώ και τώρα με κάτι μεγαλύτερο, ανώτερο, πιο μεγαλειώδες, υφαίνεται το τελευταίο έργο του Γιάννη Καλαβριανού, ο οποίος συνεχίζει ένα στιλ δραματουργίας που ξεκίνησε στο προηγούμενό του «Αβελάρδος και Ελοΐζα». Κι εδώ οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες μπλέκονται και συνδιαλέγονται με τη μεγάλη Ιστορία, συγκεκριμένα με αυτήν της βασίλισσας Ιωάννας Α΄ της Καστίλης, που έμεινε στην ιστορία ως «Ιωάννα η τρελή», εξαιτίας του παράφορου έρωτά της για τον άπιστο σύζυγό της, τον οποίο δεν ξεπέρασε ακόμη και δεκαετίες μετά το θάνατό του.

Σε αυτήν του την απόπειρα ο συγγραφέας ανοίγεται σε ακόμη μεγαλύτερα πεδία, βάζοντας στο δραματουργικό παιχνίδι τη μορφή της Ιωάννας, όχι για να μας εξιστορήσει τη ζωή της (αυτήν τη μαθαίνουμε από τον ιστορικό και πατέρα της οικογένειας), αλλά για να μας ανοίξει ένα παράθυρο στο μεγαλείο και στη σοφία του σύμπαντος. Έτσι η «Γρανάδα» καταλήγει να είναι ένα έργο όχι μόνο για την απώλεια και το πένθος, αλλά –κυρίως ίσως– για τη σχετικότητα του χρόνου, για τη δύναμη των συμπτώσεων, για την προσκόλληση του ανθρώπου στο απειροελάχιστο προσωπικό του σύμπαν, ενώ το μεγάλο σύμπαν συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία του, για την αναπόδραστη όσο και αέναη διαδοχή της ζωής από το θάνατο.

Γρανάδα - εικόνα 2

Με δυο λόγια, είναι ένα έργο για την ίδια τη ζωή. Ο Καλαβριανός δεν θέτει ερωτήματα προς απάντηση, ούτε ολοκληρώνει απαραιτήτως τα διάσπαρτα θέματα που ανοίγει. Τα αφήνει να δηλώσουν την παρουσία τους, αρκεί να κινητοποιήσουν τη σκέψη και το συναίσθημα. Ταυτόχρονα, ως συγγραφέας πρωτίστως (αλλά και ως σκηνοθέτης αυτής της πρώτης παρουσίασης του έργου), χειρίζεται με ανάλαφρο και καθόλου μελοδραματικό τρόπο τα επώδυνα θέματά του, χωρίς όμως να τα καθιστά αδιά­φορα ή ανούσια, ισορροπεί το δραματικό κλίμα με συχνές κωμικές ανάσες, ενώ η γρήγορη και σύγχρονη γραφή του προσθέτει στο καλό δραματουργικό αποτέλεσμα, το οποίο υποστηρίζεται από την ανάλογη σκηνική παρουσίαση.

Η παράσταση αναπνέει από τις φρέσκες, ανεπιτήδευτες ερμηνείες των έξι ηθοποιών (Γιώργος Γλάστρας, Έφη Σταμούλη, Φιλαρέτη Κομνηνού, Στέφη Πουλοπούλου, Αλεξία Μπεζίκη, Διαμαντής Αδαμαντίδης), οι οποίοι έχουν παράλληλα να αναμετρηθούν με τη βασική παγίδα που βάζει το έργο από γραφής του: η τόσο οικεία, σύγχρονή μας εικόνα των ηρώων αφαιρεί κάτι από τη δραματική τους δύναμη. Η ερμηνεία της Λυδίας Φωτοπούλου μέσω βίντεο, στον ρόλο της Ιωάννας, εισάγει στο έπακρον τις ποιητικές ποιότητες που ορίζει το έργο, ενώ το σκηνικό (Ευαγγελία Θεριανού) με λιτό, έξυπνο τρόπο δημιουργεί το σύμπαν των δηλωτικών συμβόλων που διατρέχουν τη «Γρανάδα».

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 2105232097. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Γρανάδα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Μια παράσταση για την απώλεια, τα κρυμμένα μυστικά και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν στη ζωή τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.