Γρανάδα

3,5

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα - εικόνα 1

Μέσα από τον παράλληλο διάλογο του καθημερινού, ενίοτε πεζού, εδώ και τώρα με κάτι μεγαλύτερο, ανώτερο, πιο μεγαλειώδες, υφαίνεται το τελευταίο έργο του Γιάννη Καλαβριανού, ο οποίος συνεχίζει ένα στιλ δραματουργίας που ξεκίνησε στο προηγούμενό του «Αβελάρδος και Ελοΐζα». Κι εδώ οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες μπλέκονται και συνδιαλέγονται με τη μεγάλη Ιστορία, συγκεκριμένα με αυτήν της βασίλισσας Ιωάννας Α΄ της Καστίλης, που έμεινε στην ιστορία ως «Ιωάννα η τρελή», εξαιτίας του παράφορου έρωτά της για τον άπιστο σύζυγό της, τον οποίο δεν ξεπέρασε ακόμη και δεκαετίες μετά το θάνατό του.

Σε αυτήν του την απόπειρα ο συγγραφέας ανοίγεται σε ακόμη μεγαλύτερα πεδία, βάζοντας στο δραματουργικό παιχνίδι τη μορφή της Ιωάννας, όχι για να μας εξιστορήσει τη ζωή της (αυτήν τη μαθαίνουμε από τον ιστορικό και πατέρα της οικογένειας), αλλά για να μας ανοίξει ένα παράθυρο στο μεγαλείο και στη σοφία του σύμπαντος. Έτσι η «Γρανάδα» καταλήγει να είναι ένα έργο όχι μόνο για την απώλεια και το πένθος, αλλά –κυρίως ίσως– για τη σχετικότητα του χρόνου, για τη δύναμη των συμπτώσεων, για την προσκόλληση του ανθρώπου στο απειροελάχιστο προσωπικό του σύμπαν, ενώ το μεγάλο σύμπαν συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία του, για την αναπόδραστη όσο και αέναη διαδοχή της ζωής από το θάνατο.

Γρανάδα - εικόνα 2

Με δυο λόγια, είναι ένα έργο για την ίδια τη ζωή. Ο Καλαβριανός δεν θέτει ερωτήματα προς απάντηση, ούτε ολοκληρώνει απαραιτήτως τα διάσπαρτα θέματα που ανοίγει. Τα αφήνει να δηλώσουν την παρουσία τους, αρκεί να κινητοποιήσουν τη σκέψη και το συναίσθημα. Ταυτόχρονα, ως συγγραφέας πρωτίστως (αλλά και ως σκηνοθέτης αυτής της πρώτης παρουσίασης του έργου), χειρίζεται με ανάλαφρο και καθόλου μελοδραματικό τρόπο τα επώδυνα θέματά του, χωρίς όμως να τα καθιστά αδιά­φορα ή ανούσια, ισορροπεί το δραματικό κλίμα με συχνές κωμικές ανάσες, ενώ η γρήγορη και σύγχρονη γραφή του προσθέτει στο καλό δραματουργικό αποτέλεσμα, το οποίο υποστηρίζεται από την ανάλογη σκηνική παρουσίαση.

Η παράσταση αναπνέει από τις φρέσκες, ανεπιτήδευτες ερμηνείες των έξι ηθοποιών (Γιώργος Γλάστρας, Έφη Σταμούλη, Φιλαρέτη Κομνηνού, Στέφη Πουλοπούλου, Αλεξία Μπεζίκη, Διαμαντής Αδαμαντίδης), οι οποίοι έχουν παράλληλα να αναμετρηθούν με τη βασική παγίδα που βάζει το έργο από γραφής του: η τόσο οικεία, σύγχρονή μας εικόνα των ηρώων αφαιρεί κάτι από τη δραματική τους δύναμη. Η ερμηνεία της Λυδίας Φωτοπούλου μέσω βίντεο, στον ρόλο της Ιωάννας, εισάγει στο έπακρον τις ποιητικές ποιότητες που ορίζει το έργο, ενώ το σκηνικό (Ευαγγελία Θεριανού) με λιτό, έξυπνο τρόπο δημιουργεί το σύμπαν των δηλωτικών συμβόλων που διατρέχουν τη «Γρανάδα».

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 2105232097. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Γρανάδα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Μια παράσταση για την απώλεια, τα κρυμμένα μυστικά και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν στη ζωή τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οικόπεδα με θέα

Ο Αμερικανός δραματουργός κάνει ωραίο θέατρο πάνω στον αμοραλισμό του οικονομικού συστήματος και ο Χανιωτάκης το αποδίδει σε μια καλοπαιγμένη, ατμοσφαιρική, αλλά και κάπως νωχελική παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
08/12/2022

"TheARtro": Η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη μιλάει για την πρώτη παράσταση επαυξημένης πραγματικότητας

Παρακολουθήσαμε την πρώτη παράσταση "επαυξημένη" με ψηφιακές πληροφορίες που παρουσιάστηκε στην Ελλάδα μέσα από το καινοτόμο ερευνητικό έργο "TheARtro" που στοχεύει στην προσβασιμότητα και τον θεατρικό τουρισμό και μιλήσαμε με τη σκηνοθέτιδα και επιστημονική υπεύθυνη με πρωτοβουλία της οποίας ξεκίνησε.

Στέλιο Ανατολίτη, πόσο κανονική είναι η δουλειά του κωμικού;

Ο γνωστός κωμικός μιλά στο "α" με αφορμή τη νέα του παράσταση "Κανονική δουλειά", η οποία συνεχίζει να παίζεται στο Alhambra Art Theatre με μεγάλη επιτυχία, αλλά και τα δέκα χρόνια που κλείνει φέτος στο stand up comedy.

"Rabbit Hole": Συνεχίζονται οι παραστάσεις του βραβευμένου έργου του Ντέιβιντ Λίντσεϊ-Αμπέρ

Σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση βλέπουμε το συναρπαστικό έργο του Αμερικανού δραματουργού, που μιλάει για την επιβίωση και την ελπίδα.

Μια "Άκρως συμπαντική" κωμωδία σε πανελλήνια πρώτη στο Σύγχρονο Θέατρο

Η πολυβραβευμένη μαύρη κωμωδία της Σάρλοτ Τζόουνς αποκαλύπτει με μοναδικό τρόπο τις δυσκολίες και την περιπλοκότητα, αλλά παράλληλα την αξία και την ομορφιά των ανθρώπινων σχέσεων.

Μη χάσετε τις τελευταίες παραστάσεις για την "Ερμιόνη" του Ανδρέα Στάικου

Για λίγες ακόμα παραστάσεις, το θεατρικό θα παίζεται στο υπόγειο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.

"Spiritus": Ένα αστικό παραμύθι από τους bijoux de kant στο Θέατρο Μπέλλος

Ένα video art από τους bijoux de kant που χρησιμοποιεί ως όχημα και ανασυνθέτει το παραμύθι του Χ. Κ. Άντερσεν για να ανιχνεύσει τις σύγχρονες συναισθηματικές απώλειες και ανάγκες των κατοίκων της μεγαλούπολης.