Μιχάλης Σιώνας: "Σε κανέναν άνθρωπο δεν αξίζει το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο της Ελλάδας"

Είναι η σύγχρονη πολιτική ένα επικοινωνιακό παιχνίδι; Πόσο διαφέρει η ελληνική με την αμερικανική κοινωνία και πόσο το θέατρο της συμπρωτεύουσας με της Αθήνας; Σε αυτά και άλλα πολλά μας απαντά ο σκηνοθέτης του "November" που βλέπουμε στο "Καρέζη".

Μιχάλης ΣΙώνας

Περιγράψτε μας με τα δικά σας λόγια το "November" που παρακολουθούμε στο "Τζένη Καρέζη". Ποια είναι εκείνη η υπόσχεση του αποτυχημένου προέδρου των ΗΠΑ Τσαρλς Π. Σμιθ προς την οικονομική ελίτ που προκαλεί το περισσότερο γέλιο στο κοινό; 
Στο έργο γινόμαστε μάρτυρες της ασυδοσίας της εξουσίας μέσα από τις τραγελαφικές προσπάθειες ενός προέδρου να επανεκλεγεί. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που προκαλεί το γέλιο του κοινού είναι η στιγμή όπου ο πρόεδρος ζητά από έναν εκπρόσωπο της οικονομικής ελίτ 200.000.000 δολάρια αντί των 50.000 που είχαν προσυμφωνήσει.

Είναι τελικά το γέλιο ο πιο σύντομος δρόμος να μιλήσουμε με ειλικρίνεια για τα πιο σοβαρά θέματα;
Είναι σίγουρα ο πιο ύπουλος και ταυτόχρονα αιφνιδιαστικός τρόπος. Ίσως γιατί προλαβαίνει να αγγίξει πρώτα το ασυνείδητο.

November
©Πάτροκλος Σκαφίδας
Οι ερμηνευτές του έργου Μαρία Χάνου, Σταύρος Σβήγκος, Κώστας Καζανάς

Πιστεύετε ότι η ελληνική κοινωνία έχει κοινά σημεία με την αμερικάνικη, όπως την έχει στηλιτεύσει ο Μάμετ στα έργα του (να θυμηθούμε τον "Αμερικανό βούβαλο”, τα "Οικόπεδα με θέα”);
Σίγουρα. Η Ελλάδα προσπαθεί ηλιθιωδώς εδώ και χρόνια να γίνει μια μικρή Αμερική.

Είναι τελικά η σύγχρονη πολιτική τόσο διαμεσολαβημένη από τους επικοινωνιολόγους, που πλέον το πολιτικό πρόγραμμα επισκιάζεται από την εικόνα (ή είναι απλώς μέρος της);

Σε κανέναν άνθρωπο δεν αξίζει το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο που έχουμε στην Ελλάδα.

Aν παρακολουθήσει κάποιος μία συζήτηση των πολιτικών στο τηλεοπτικό κανάλι της Βουλής, θα δει την μεγάλη διαφορά που υπάρχει μεταξύ της πρωτολογίας και της δευτερολογίας των περισσοτέρων πολιτικών. Η πρωτολογίες είναι ως γνωστόν επιμελημένες από τους επικοινωνιολόγους. Για να μη μιλήσουμε για τα διαγγέλματα, τα οποία είναι σε ποσοστό σχεδόν 100% επιμελημένα από τους επικοινωνιολόγους.

Πόσο εύκολο είναι να διακρίνουμε στην εποχή του fake-news την αλήθεια, ως πολίτες;
Μάλλον είναι πολύ δύσκολο, γιατί τα σωστά fake-news δεν βγάζουν μάτι.

Θεωρείτε ότι τελικά έχουμε το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο που μας αξίζει στην Ελλάδα;
Σε κανέναν άνθρωπο δεν αξίζει το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο που έχουμε στην Ελλάδα.

Τι απολαύσατε περισσότερο στη συνεργασία με τους ηθοποιούς σας;
Τη γενναιοδωρία τους και την αστείρευτη όρεξή τους για δουλειά.

November
©Πάτροκλος Σκαφίδας

Έχοντας συνεργαστεί αρκετά με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παρατηρείτε κάτι που να ξεχωρίζει το θέατρο της πρωτεύουσας από της συμπρωτεύουσας;
Λόγω της σχεδόν ανύπαρκτης οικονομικής υποστήριξης από την πολιτεία, οι προσπάθειες δημιουργίας μιας θεατρικής κουλτούρας στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια μένει στάσιμη. Δεν φταίνε οι καλλιτέχνες. Αν έφταιγαν οι καλλιτέχνες, κανείς εξ αυτών που άφησαν τη Θεσσαλονίκη και κατέβηκαν στην Αθήνα δεν θα έκανε σήμερα επιτυχημένες παραστάσεις.

Παράλληλα με το χώρο του θεάτρου, ασχολείστε και με τη μουσική. Μιλήστε μας και για την εμπειρία σας ως υπεύθυνος του εκπαιδευτικού προγράμματος "Μουσικοπαιδαγωγική και Αυτοσχεδιασμός” σε Καταστήματα Κράτησης.
Γνώρισα αρκετούς ανθρώπους στα Καταστήματα Κράτησης. Σε κανενός τα μάτια δεν είδα μίσος και κακία, μόνο απέραντη θλίψη. Η προσπάθεια να βοηθήσεις αυτούς τους ανθρώπους να δουν τη ζωή ξανά με άλλο μάτι είναι κάτι ανεκτίμητο.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

November

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 95 '

Λευκός Οίκος, μήνα Νοέμβριο. Προεκλογική περίοδος. Ο αποτυχημένος εν ενεργεία πρόεδρος των ΗΠΑ Τσαρλς Σμιθ θέλει να επανεκλεγεί. Η πρώτη του θητεία κρίνεται αδιαμφισβήτητα ως ανεπιτυχής. Κατά συνέπεια, βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιθανή του αποχώρηση από την «θέση». Οι οικονομικοί του υποστηρικτές τον έχουν εγκαταλείψει και τα polls του δίνουν πολύ μικρές πιθανότητες. Στην προσπάθειά του να μαζέψει χρήματα για να υποστηρίξει την καμπάνια του, μηχανεύεται εξωφρενικές οικονομικές συμφωνίες με εκπροσώπους της οικονομικής ελίτ, επιστρατεύοντας ταυτόχρονα την επικοινωνιολόγο του. Κατά τη διάρκεια της πλοκής τα εγχειρήματά του προέδρου διογκώνονται μέσα από διαρκείς ανατροπές για να καταλήξουμε σε ένα απρόβλεπτο φινάλε με όλους τους χαρακτήρες πάνω στη σκηνή και εκτός εαυτού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι κομματάρχες επιστρέφουν με "Δάφνες και Πικροδάφνες"

Βλαβιανός, Ζιόβας, Σοφιανός, Τσουρουνάκης φέρνουν την πολιτική στο σανίδι με τις "Δάφνες και Πικροδάφνες" των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/07/2025

Η Μαρία Πρωτόπαππα για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη

Πρώτες φωτογραφίες από το σκηνοθετικό ντεμπούτο της χαρισματικής ηθοποιού και σκηνοθέτριας που συμπρωταγωνιστεί με τους Αργύρη Ξάφη, Γιάννη Νταλιάνη κι έναν εξαιρετικό θίασο ηθοποιών στην τραγωδία για την ανθρώπινη δικαιοσύνη και τη θέση της γυναίκας.

Ακρόαση | "Άμλετ" ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και αναζητά ηθοποιούς

Μετά την παράσταση "Ριχάρδος III*", η σκηνοθέτρια Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη και ο συγγραφέας Ανδρέας Φλουράκης συνεργάζονται ξανά σε μια ακόμα ελεύθερη διασκευή σαιξπηρικού έργου.

3 θεατρικές επαναλήψεις που θα μας συγκινήσουν

Open air ραντεβού με τέσσερις θεατρικές παραστάσεις σε περιοδεία: "Η Θάλασσα και ο Γέρος", "Lemon", "Μέσα στο μυαλό σου".

Αποκλειστικό: Αντώνης Καφετζόπουλος και Ζερόμ Καλούτα σε μια υπαρξιακή σύγκρουση στο "Άσπρο-Μαύρο" του Κόρμακ ΜακΚάρθι

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί δίπλα στον Ζερόμ Καλούτα στο "Άσπρο-Μαύρο", το βαθιά φιλοσοφικό έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, που ανεβαίνει από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Επί Κολωνώ, με early bird προσφορά.

Το νέο ρεπερτόριο του Θεάτρου Προσκήνιο για την περίοδο 2025-26

Ο Δημήτρης Καραντζάς επιστρέφει με το "Λεωφορείον ο Πόθος", ενώ νέες παραστάσεις υπογράφουν ο Ανέστης Αζάς και ο Βασίλης Μαγουλιώτης (Suyako) – τρεις δημιουργοί που χαρτογραφούν εκ νέου τη θεατρική γλώσσα και το τοπίο της εποχής.

"Μια άλλη Θήβα": Sold out και νέες παραστάσεις για την παράσταση-φαινόμενο

Με συνεχόμενα sold out και ενθουσιώδη ανταπόκριση από το κοινό, η παράσταση "Μια Άλλη Θήβα" προσθέτει νέες ημερομηνίες στην Αττική: Κορυδαλλός (1/9), Βριλήσσια (8/9) και Λυκαβηττός (9/9). Μια θεατρική πρόταση που καθηλώνει.