Μιχάλης Σιώνας: "Σε κανέναν άνθρωπο δεν αξίζει το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο της Ελλάδας"

Είναι η σύγχρονη πολιτική ένα επικοινωνιακό παιχνίδι; Πόσο διαφέρει η ελληνική με την αμερικανική κοινωνία και πόσο το θέατρο της συμπρωτεύουσας με της Αθήνας; Σε αυτά και άλλα πολλά μας απαντά ο σκηνοθέτης του "November" που βλέπουμε στο "Καρέζη".

Μιχάλης ΣΙώνας

Περιγράψτε μας με τα δικά σας λόγια το "November" που παρακολουθούμε στο "Τζένη Καρέζη". Ποια είναι εκείνη η υπόσχεση του αποτυχημένου προέδρου των ΗΠΑ Τσαρλς Π. Σμιθ προς την οικονομική ελίτ που προκαλεί το περισσότερο γέλιο στο κοινό; 
Στο έργο γινόμαστε μάρτυρες της ασυδοσίας της εξουσίας μέσα από τις τραγελαφικές προσπάθειες ενός προέδρου να επανεκλεγεί. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που προκαλεί το γέλιο του κοινού είναι η στιγμή όπου ο πρόεδρος ζητά από έναν εκπρόσωπο της οικονομικής ελίτ 200.000.000 δολάρια αντί των 50.000 που είχαν προσυμφωνήσει.

Είναι τελικά το γέλιο ο πιο σύντομος δρόμος να μιλήσουμε με ειλικρίνεια για τα πιο σοβαρά θέματα;
Είναι σίγουρα ο πιο ύπουλος και ταυτόχρονα αιφνιδιαστικός τρόπος. Ίσως γιατί προλαβαίνει να αγγίξει πρώτα το ασυνείδητο.

November
©Πάτροκλος Σκαφίδας
Οι ερμηνευτές του έργου Μαρία Χάνου, Σταύρος Σβήγκος, Κώστας Καζανάς

Πιστεύετε ότι η ελληνική κοινωνία έχει κοινά σημεία με την αμερικάνικη, όπως την έχει στηλιτεύσει ο Μάμετ στα έργα του (να θυμηθούμε τον "Αμερικανό βούβαλο”, τα "Οικόπεδα με θέα”);
Σίγουρα. Η Ελλάδα προσπαθεί ηλιθιωδώς εδώ και χρόνια να γίνει μια μικρή Αμερική.

Είναι τελικά η σύγχρονη πολιτική τόσο διαμεσολαβημένη από τους επικοινωνιολόγους, που πλέον το πολιτικό πρόγραμμα επισκιάζεται από την εικόνα (ή είναι απλώς μέρος της);

Σε κανέναν άνθρωπο δεν αξίζει το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο που έχουμε στην Ελλάδα.

Aν παρακολουθήσει κάποιος μία συζήτηση των πολιτικών στο τηλεοπτικό κανάλι της Βουλής, θα δει την μεγάλη διαφορά που υπάρχει μεταξύ της πρωτολογίας και της δευτερολογίας των περισσοτέρων πολιτικών. Η πρωτολογίες είναι ως γνωστόν επιμελημένες από τους επικοινωνιολόγους. Για να μη μιλήσουμε για τα διαγγέλματα, τα οποία είναι σε ποσοστό σχεδόν 100% επιμελημένα από τους επικοινωνιολόγους.

Πόσο εύκολο είναι να διακρίνουμε στην εποχή του fake-news την αλήθεια, ως πολίτες;
Μάλλον είναι πολύ δύσκολο, γιατί τα σωστά fake-news δεν βγάζουν μάτι.

Θεωρείτε ότι τελικά έχουμε το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο που μας αξίζει στην Ελλάδα;
Σε κανέναν άνθρωπο δεν αξίζει το πολιτικό και μιντιακό επίπεδο που έχουμε στην Ελλάδα.

Τι απολαύσατε περισσότερο στη συνεργασία με τους ηθοποιούς σας;
Τη γενναιοδωρία τους και την αστείρευτη όρεξή τους για δουλειά.

November
©Πάτροκλος Σκαφίδας

Έχοντας συνεργαστεί αρκετά με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παρατηρείτε κάτι που να ξεχωρίζει το θέατρο της πρωτεύουσας από της συμπρωτεύουσας;
Λόγω της σχεδόν ανύπαρκτης οικονομικής υποστήριξης από την πολιτεία, οι προσπάθειες δημιουργίας μιας θεατρικής κουλτούρας στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια μένει στάσιμη. Δεν φταίνε οι καλλιτέχνες. Αν έφταιγαν οι καλλιτέχνες, κανείς εξ αυτών που άφησαν τη Θεσσαλονίκη και κατέβηκαν στην Αθήνα δεν θα έκανε σήμερα επιτυχημένες παραστάσεις.

Παράλληλα με το χώρο του θεάτρου, ασχολείστε και με τη μουσική. Μιλήστε μας και για την εμπειρία σας ως υπεύθυνος του εκπαιδευτικού προγράμματος "Μουσικοπαιδαγωγική και Αυτοσχεδιασμός” σε Καταστήματα Κράτησης.
Γνώρισα αρκετούς ανθρώπους στα Καταστήματα Κράτησης. Σε κανενός τα μάτια δεν είδα μίσος και κακία, μόνο απέραντη θλίψη. Η προσπάθεια να βοηθήσεις αυτούς τους ανθρώπους να δουν τη ζωή ξανά με άλλο μάτι είναι κάτι ανεκτίμητο.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

November

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 95 '

Λευκός Οίκος, μήνα Νοέμβριο. Προεκλογική περίοδος. Ο αποτυχημένος εν ενεργεία πρόεδρος των ΗΠΑ Τσαρλς Σμιθ θέλει να επανεκλεγεί. Η πρώτη του θητεία κρίνεται αδιαμφισβήτητα ως ανεπιτυχής. Κατά συνέπεια, βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιθανή του αποχώρηση από την «θέση». Οι οικονομικοί του υποστηρικτές τον έχουν εγκαταλείψει και τα polls του δίνουν πολύ μικρές πιθανότητες. Στην προσπάθειά του να μαζέψει χρήματα για να υποστηρίξει την καμπάνια του, μηχανεύεται εξωφρενικές οικονομικές συμφωνίες με εκπροσώπους της οικονομικής ελίτ, επιστρατεύοντας ταυτόχρονα την επικοινωνιολόγο του. Κατά τη διάρκεια της πλοκής τα εγχειρήματά του προέδρου διογκώνονται μέσα από διαρκείς ανατροπές για να καταλήξουμε σε ένα απρόβλεπτο φινάλε με όλους τους χαρακτήρες πάνω στη σκηνή και εκτός εαυτού.

«Τζένη Καρέζη»

Ακαδημίας 3

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τελευταίες παραστάσεις για την ξεχωριστή "Μπερνάρντα Άλμπα" από τη Μαρία Πρωτόπαππα

Το έργο του Λόρκα σε σκηνοθεσία της Μαρία Πρωτόπαππα και κεντρική ερμηνεία του Χρήστου Στέργιογλου ολοκληρώνει τον κύκλο της την Κυριακή 28 Απριλίου 2024 στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/04/2024

"Κοππέλια": Η Λυρική ανεβάζει το κλασικό μπαλέτο σε νέα χορογραφία Έντουαρντ Κλουγκ

Tο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια νέα φιλόδοξη παραγωγή χορού που έρχεται τον Μάιο στην αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος" στο ΚΠΙΣΝ.

"Rabbit hole": Το συναρπαστικό αμερικάνικο δράμα για τρεις τελευταίες παραστάσεις

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Λυμπερόπουλος, συστήνοντάς μας ένα βραβευμένο σύγχρονο έργο για την απώλεια, ρίχνει αυλαία.

"Αλίφειρα": Τελευταίες παραστάσεις για την πικρή κωμωδία του Ανδρέα Στάικου

Το έργο του συγγραφέα και σκηνοθέτη που αντλεί έμπνευση από την μυστηριώδη αρχαία πόλη της Αρκαδίας ολοκληρώνει τον κύκλο του.

"Ριχάρδος III*": Δείτε πρώτες φωτογραφίες από το έργο του Σαίξπηρ σε διασκευή Ανδρέα Φλουράκη

Ο αστερίσκος στον "Ριχάρδο ΙΙΙ*" καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για τη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη "The Cenci Family"

Από το Μανχάταν ξεκινά την πορεία της η νέα παράσταση της σκηνοθέτιδας που υπογράφει το έργο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη, αντλώντας από το ρηξικέλευθο πνεύμα του Αντονέν Αρτώ και την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που εναντιώθηκε στην πατριαρχία και δολοφονήθηκε.

Προλάβετε το "Μια άλλη Θήβα" τον Μάιο

Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη, με τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη στο δίδυμο του έργου του Σέρχιο Μπλάνκο.