Πώς χορεύουν οι "Ελεύθεροι"; Η Τέτη Νικολοπούλου απαντά

Μέσα από τη νέα της παράσταση η διακεκριμένη χορογράφος και η ομάδα της “Anima-Soma” εξερευνούν το φαινόμενο του σύγχρονου χορού και το απρόοπτο που μπορεί να τους οδηγήσει σε νέα μονοπάτια.

Ελεύθεροι

Η Τέτη Νικολοπούλου και η ομάδα "Αnima-Soma” θα βρίσκονται στο Πλύφα μέχρι τις 23 Μαΐου όπου παρουσιάζουν τη νέα τους παράσταση "Ελεύθεροι”. Μια ελεύθερη ανάγνωση του φαινομένου του σύγχρονου χορού. Μέσα από την ίδια την πράξη του χορού, η ομάδα φέρνει στη σκηνή τη διαρκώς "μετακινούμενη" εμπειρία της κίνησης. Σε αυτή τη διαδικασία, οι χορευτές αλλάζουν, βιώνουν ένα υπαρξιακό άνοιγμα, μια "αιώρηση εαυτού", ενώ μαζί μας "μετακινούνται" και οι αξίες τους. Πηγαίνουν εκεί όπου η σταθερότητα δεν είναι απαραίτητα πιο σπουδαία από την αβεβαιότητα, η δύναμη από την ευθραυστότητα, τα αντικείμενα από τις σχέσεις. "Αναζητώντας το απρόοπτο και μέσα από την ελευθερία των επιλογών, παραμένουμε περιπετειώδεις, ζωντανοί, ευάλωτοι και δυναμικοί. Αυτή η πορεία είναι δύσκολη και συχνά μας φέρνει σε αμηχανία. Είναι όμως και αυτή που μας δείχνει δρόμους για κάτι νέο και αναζωογονητικό, μας ανοίγει χαραμάδες έκπληξης και μας χαρίζει στιγμές γεμάτες νόημα. Μέσα σε αυτή τη συνθήκη συνδεόμαστε εντέλει με την ουσία της τέχνης”, σημειώνει η ομάδα. Επί σκηνής ερμηνεύουν οι Μαρία Φουντούλη, Ελένη Μουστάκα, Φένια Χατζηνάκου, Εβίτα Μάνου, Αγγελική Λούντζη, Pedro Penuela (Τίμος Ζέχας, Τέτη Νικολοπούλου). Η μουσική είναι των Χρύσας Παπαδοπούλου-Merendez και Βαγγέλη Αλεξόπουλου. 

Ελεύθεροι

Η Τέτη Νικολοπούλου σημειώνει

"Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα πεντάμηνου εκπαιδευτικού και ερευνητικού εργαστηρίου με στόχο την εκπαίδευση χορευτών πάνω στις σωματοποιημένες τεχνικές, προκειμένου να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της σωματοποίησης στην ίδια την πράξη του χορού. Με  έμφαση στο Contact Improvisation και το Axis Syllabus, το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά εκπληρώνοντας  ένα προσωπικό μου όραμα.
Έχοντας βιώσει καταπληκτικές στιγμές σύνδεσης και παρουσίας κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου νιώσαμε πως θέλαμε να μοιραστούμε μέρη και στιγμιότυπα των εμπειριών αυτών και να δημιουργήσουμε μια παράσταση-γιορτή, μια εφ’ όλης της ύλης ματιά πάνω στη παραστατικότητα των πρακτικών αυτών. Μέσα από την καθοδήγηση του Τίμου Ζέχα και τη δική μου και την ενεργή συμμετοχή αυτών των πάντα διαθέσιμων και γεμάτων ενθουσιασμό χορευτών βιώσαμε τα βασικά συστατικά της κίνησης και βρήκαμε τρόπους να κινηθούμε λειτουργικά, απλά, ήσυχα, και, κυρίως, μαζί”.

Τέτη Νικολοπούλου

"Παρατηρώντας ειδικότερα την πορεία του Contact Improvisation στην Ελλάδα, διαπιστώνει κανείς ότι ως πρακτική είναι συνδεδεμένη με ανθρώπους και περιστάσεις που την κράτησαν ζωντανή στη χώρα μας από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως σήμερα. Επίσης, μπορεί κανείς να δει ότι με τους τρόπους που εφαρμόστηκε είναι συγχρονισμένη με τις διεθνείς προσεγγίσεις και είναι συνυφασμένη με πρακτικές όπως το Body Mind Centering, η μέθοδος Feldenkrais και το λεξικό χορού Axis syllabus. Το Contact Improvisation, έχοντας εργαλεία του τον διαλογισμό, την εξελικτική κίνηση, τη βιωματική ανατομία, την ενεργοποίηση του συνδετικού ιστού φάσια και άλλες τεχνικές που μας φέρνουν στο εδώ και τώρα της κίνησης, αποτελεί μια σημαντική χορευτική πρακτική, μια πρακτική που μας κρατάει ζωντανούς, ελεύθερους, διαφορετικούς.
Και αυτά που την κάνουν ξεχωριστή είναι το μοίρασμα, η ανταλλαγή, η αλληλεγγύη, ο κοινωνικός της χαρακτήρας. 
Η παράσταση αποτελεί μια πρακτική προσέγγιση της διδακτορικής διατριβής μου, ένα "βιωματικό δοκίμιο" πάνω στη σωματοποιημένη κίνηση. Σημαντική βοήθεια προσέφερε η ίδια η έρευνα του διδακτορικού και ιδιαίτερα οι συνεντεύξεις καλλιτεχνών που έχουν εφαρμόσει τις πρακτικές αυτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό”.    

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ελεύθεροι

  • Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Η παράσταση-αποτέλεσμα πεντάμηνου εκπαιδευτικού και ερευνητικού εργαστηρίου με στόχο την κατανόηση της σπουδαιότητας της σωματοποίησης στην ίδια την πράξη του χορού, αποτελεί μια ελεύθερη ανάγνωση του φαινομένου του σύγχρονου χορού. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι χορευτές βιώνουν ένα υπαρξιακό άνοιγμα, αναζητώντας το απρόοπτο. Η ελευθερία των επιλογών τους τροφοδοτεί με αυτό τον τρόπο προκειμένου να παραμένουν περιπετειώδεις, ζωντανοί, ευάλωτοι, δυναμικοί και εν τέλει συνδεδεμένοι με την ουσία της τέχνης.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber