Μπότο Στράους ανεβάζει ο Χάρης Φραγκούλης: Οι πρώτες φωτογραφίες

Τη νουβέλα του Γερμανού δραματουργού Μπότο Στράους «Αφιέρωση» ανεβάζει ο Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη.

Αφιέρωση

Με νεανική ορμή, διάθεση για εξερεύνηση και δημιουργία νέων εμπειριών κινείται στο θέατρο ο Χάρης Φραγκούλης. Ως ηθοποιός είναι δυναμίτης και ως σκηνοθέτης δεν αναζητά την θεατρική ουσία στην ευκολία, αλλά στην έρευνα. Μαζί με τους συνεργάτες του "πάλεψε" για τρία χρόνια με την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή και τοποθέτησε το σοφόκλειο δράμα σε κλειστό χώρο μέσα από την μη συμβατική αφήγηση. Πρόσφατα είδαμε την δουλειά του στο θέατρο Σφενδόνη. Αυτήν την περίοδο, κάποιες ημέρες, μοιράζεται με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου ένα βασικό ρόλο στην παράσταση "Ink" του Μεγάρου Μουσικής και παράλληλα ετοιμάζεται πυρετωδώς για την πρεμιέρα της "Αφιέρωσης" του Μπότο Στράους στο Σφενδόνη από 18/2.

Αφιέρωση

Tο μυθιστόρημα του Μπότο Στράους λειτούργησε ως πηγή έμπνευσης μιας παράστασης για την διαχείριση του πόνου της ερωτικής απώλειας και την πνευματικότητα της κεντρικής Ευρώπης του προηγούμενου αιώνα. Ο Στράους είναι μια ιδιαίτερη, αξιοπρόσεκτη περίπτωση Γερμανού συγγραφέα. Κριτικός και συντάκτης του θεατρικού "Theater heute" ξεκίνησε τη θητεία του στο θέατρο στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και μετά ήταν το δεξί χέρι του Πέτερ Στάιν στην περίφημη πρώτη φάση της Schaubühne στο Δυτικό Βερολίνο, όταν προκάλεσε την προσοχή κατ’ αρχήν με τις επεξεργασίες δραμάτων μεγάλων συγγραφέων και στη συνέχεια με μια σειρά δικά του έργα. Στα έργα του δίνει  συνήθως μια απαισιόδοξη γνωμάτευση για τον άνθρωπο και τη μαζική κοινωνία. Έχει μια ιδιαίτετρα ικανότητα να εντοπίζει κοινωνικές στρεβλώσεις μέσα από ατομικές παραμορφώσεις και να τις σχολιάζει.

Αφιέρωση

Στην "Αφιέρωση" ο Ρίχαρτ Σρούμπεκ, ένας Βερολινέζος βιβλιοπώλης, ο οποίος μόλις χωρίζει από την ερωμένη του μένει μετέωρος: δεν καταλαβαίνει γιατί η Χάννα τον εγκατέλειψε ξαφνικά, νιώθει πως δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτήν και την περιμένει με αγωνία να γυρίσει. Βιώνοντας ένα μεγάλο κενό ζει απομονωνόμενος, αφήνει τη δουλειά του, σταματάει να πλένεται αντλώντας κάποια διεστραμμένη ευχαρίστηση από την απελπισία του. Παράλογες σκέψεις, έμμονες ιδέες, αλλά και αστείες σκηνές δεν λείπουν από το ναρκισσιστικό του τραύμα που ξεδιπλώνεται τη ώρα που ο κόσμος καταρρέει γύρω του.

 "Αυτός λέει:  "Όπως ξέρεις, έχει κανείς τα ίδια αποτελέσματα, όταν ρίξει έναν απεριόριστο αριθμό νομισμάτων ή όταν ρίξει απεριόριστες φορές το ίδιο νόμισμα...". Αυτή δεν καταλαβαίνει τι της λέει, γιατί την ίδια στιγμή τον ποθεί πολύ έντονα. Αυτός επαναλαμβάνει την πρόταση, γιατί αυτή ήταν η παράκλησή της. Αυτή με μεγάλη προσπάθεια αφουγκράζεται για να συλλάβει τον λόγο που τον κάνει να πει αυτήν την πρόταση κι έτσι πάλι της ξεφεύγει το νόημα. Ρυτίδες εμφανίζονται στο μέτωπό της, δάκρυα. Φωνάζει έξω φρενών, ότι δεν καταλαβαίνει για τι πράγμα γίνεται λόγος. Ο λόγος που της είναι τόσο οικείος. Παραιτείται, κουνάει το κεφάλι, δεν θέλει να ακούσει τίποτα, βγαίνει από το δωμάτιο τρέχοντας".

Αφιέρωση

Στην παράσταση που θα δούμε στο Σφενδόνη σε σκηνοθεσία - δραματουργία Χάρη Φραγκούλη παίζουν οι ηθοποιοί Μαρία Αρζόγλου, Κατερίνα Γκιβάλου, Μάρω Γκόρτσου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κοντόπουλος, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κορνήλιος Σελαμσής, Μιχάλης Τιτόπουλος. Τη σύνθεση μουσικής υπογράφει ο Κορνήλιος Σελαμσής, τα σκηνικά – κοστούμια η Ελίνα Λούκου, τον σχεδιασμό φωτισμών ο Νίκος Βλασόπουλος.

Αφιέρωση

Αφιέρωση

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Χάος και Τάξη" είναι ένα έργο για μια γενιά που είχε περίπου τα πάντα και τα έχασε σχεδόν όλα

Σύγχρονοι προβληματισμοί που απασχολούν τις νεότερες γενιές παρουσιάζονται στη σκηνή του Θεάτρου 104.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/02/2023

Ο Σωτήρης Ρουμελιώτης μάς εξηγεί γιατί η σουρεαλιστική παράσταση που σκηνοθετεί στην Πειραματική του Εθνικού ταιριάζει γάντι στην Αθήνα

Ο σκηνοθέτης της παράστασης "Δε Φάιναλ Θολούθιον" μας μιλά για την πρώτη φορά που δάκρυσε στο θέατρο αλλά και για τις βόλτες του στην Αθήνα, όπου παρατηρεί τραγελαφικές συμπεριφορές που υπάρχουν στην παράσταση.

"Βασιλιάς Βαγγέλης Β' o Λεβεντόκαρδος": Μια ολοκαίνουργια ελληνική κωμωδία

Ένας θίασος νέων ηθοποιών μας συστήνει μια σύγχρονη κωμωδία που προέκυψε από τη Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Θεάτρου Πορεία.

Ο "Διάλογος" του Ιάκωβου Καμπανέλλη κάνει πρεμιέρα στο Απαράμιλλον

Το μονόπρακτο "Διάλογος" του Ιάκωβου Καμπανέλλη ανεβαίνει για έξι μόνο παραστάσεις από νέα ομάδα καλλιτεχνών.

"Το Φως του Γκαζιού": Ένα έργο για την έμφυλη ψυχολογική βία

Το έργο του Πάτρικ Χάμιλτον που ακολουθεί την παράδοση των σπουδαίων θρίλερ του Αλφρεντ Χίτσκοκ, της Αγκάθα Κρίστι επιστρέφει για έναν νέο κύκλο παραστάσεων στο Θέατρο Βαφείο - Λάκης Καραλής.

"Αφανισμός": Τελευταίες παραστάσεις για την Άννα Κοκκίνου

H Άννα Κοκκίνου, καταθέτει την ψυχή της στη θεατρική μεταφορά του "Αφανισμού" του τελευταίου μυθιστορήματος του Τόμας Μπέρνχαρντ στο Σφενδόνη.

Νίκος Καρδώνης: "Η καλύτερη σκηνοθεσία είναι αυτή που δεν φαίνεται"

Ο Νίκος Καρδώνης δίνει μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο "α" με αφορμή την πρώτη του σκηνοθεσία πάνω στο κλασικό έργο του Άντον Τσέχοφ, η "Αρκούδα", ενώ παράλληλα πρωταγωνιστεί στη νέα παράσταση του Στάθη Λιβαθινού "Berlin Alexanderplatz" στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων - "Λευτέρης Βογιατζής".