Μπότο Στράους ανεβάζει ο Χάρης Φραγκούλης: Οι πρώτες φωτογραφίες

Τη νουβέλα του Γερμανού δραματουργού Μπότο Στράους «Αφιέρωση» ανεβάζει ο Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Αφιέρωση

Με νεανική ορμή, διάθεση για εξερεύνηση και δημιουργία νέων εμπειριών κινείται στο θέατρο ο Χάρης Φραγκούλης. Ως ηθοποιός είναι δυναμίτης και ως σκηνοθέτης δεν αναζητά την θεατρική ουσία στην ευκολία, αλλά στην έρευνα. Μαζί με τους συνεργάτες του "πάλεψε" για τρία χρόνια με την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή και τοποθέτησε το σοφόκλειο δράμα σε κλειστό χώρο μέσα από την μη συμβατική αφήγηση. Πρόσφατα είδαμε την δουλειά του στο θέατρο Σφενδόνη. Αυτήν την περίοδο, κάποιες ημέρες, μοιράζεται με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου ένα βασικό ρόλο στην παράσταση "Ink" του Μεγάρου Μουσικής και παράλληλα ετοιμάζεται πυρετωδώς για την πρεμιέρα της "Αφιέρωσης" του Μπότο Στράους στο Σφενδόνη από 18/2.

Αφιέρωση

Tο μυθιστόρημα του Μπότο Στράους λειτούργησε ως πηγή έμπνευσης μιας παράστασης για την διαχείριση του πόνου της ερωτικής απώλειας και την πνευματικότητα της κεντρικής Ευρώπης του προηγούμενου αιώνα. Ο Στράους είναι μια ιδιαίτερη, αξιοπρόσεκτη περίπτωση Γερμανού συγγραφέα. Κριτικός και συντάκτης του θεατρικού "Theater heute" ξεκίνησε τη θητεία του στο θέατρο στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και μετά ήταν το δεξί χέρι του Πέτερ Στάιν στην περίφημη πρώτη φάση της Schaubühne στο Δυτικό Βερολίνο, όταν προκάλεσε την προσοχή κατ’ αρχήν με τις επεξεργασίες δραμάτων μεγάλων συγγραφέων και στη συνέχεια με μια σειρά δικά του έργα. Στα έργα του δίνει  συνήθως μια απαισιόδοξη γνωμάτευση για τον άνθρωπο και τη μαζική κοινωνία. Έχει μια ιδιαίτετρα ικανότητα να εντοπίζει κοινωνικές στρεβλώσεις μέσα από ατομικές παραμορφώσεις και να τις σχολιάζει.

Αφιέρωση

Στην "Αφιέρωση" ο Ρίχαρτ Σρούμπεκ, ένας Βερολινέζος βιβλιοπώλης, ο οποίος μόλις χωρίζει από την ερωμένη του μένει μετέωρος: δεν καταλαβαίνει γιατί η Χάννα τον εγκατέλειψε ξαφνικά, νιώθει πως δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτήν και την περιμένει με αγωνία να γυρίσει. Βιώνοντας ένα μεγάλο κενό ζει απομονωνόμενος, αφήνει τη δουλειά του, σταματάει να πλένεται αντλώντας κάποια διεστραμμένη ευχαρίστηση από την απελπισία του. Παράλογες σκέψεις, έμμονες ιδέες, αλλά και αστείες σκηνές δεν λείπουν από το ναρκισσιστικό του τραύμα που ξεδιπλώνεται τη ώρα που ο κόσμος καταρρέει γύρω του.

 "Αυτός λέει:  "Όπως ξέρεις, έχει κανείς τα ίδια αποτελέσματα, όταν ρίξει έναν απεριόριστο αριθμό νομισμάτων ή όταν ρίξει απεριόριστες φορές το ίδιο νόμισμα...". Αυτή δεν καταλαβαίνει τι της λέει, γιατί την ίδια στιγμή τον ποθεί πολύ έντονα. Αυτός επαναλαμβάνει την πρόταση, γιατί αυτή ήταν η παράκλησή της. Αυτή με μεγάλη προσπάθεια αφουγκράζεται για να συλλάβει τον λόγο που τον κάνει να πει αυτήν την πρόταση κι έτσι πάλι της ξεφεύγει το νόημα. Ρυτίδες εμφανίζονται στο μέτωπό της, δάκρυα. Φωνάζει έξω φρενών, ότι δεν καταλαβαίνει για τι πράγμα γίνεται λόγος. Ο λόγος που της είναι τόσο οικείος. Παραιτείται, κουνάει το κεφάλι, δεν θέλει να ακούσει τίποτα, βγαίνει από το δωμάτιο τρέχοντας".

Αφιέρωση

Στην παράσταση που θα δούμε στο Σφενδόνη σε σκηνοθεσία - δραματουργία Χάρη Φραγκούλη παίζουν οι ηθοποιοί Μαρία Αρζόγλου, Κατερίνα Γκιβάλου, Μάρω Γκόρτσου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κοντόπουλος, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κορνήλιος Σελαμσής, Μιχάλης Τιτόπουλος. Τη σύνθεση μουσικής υπογράφει ο Κορνήλιος Σελαμσής, τα σκηνικά – κοστούμια η Ελίνα Λούκου, τον σχεδιασμό φωτισμών ο Νίκος Βλασόπουλος.

Αφιέρωση

Αφιέρωση

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έπαθες αντι-Christmas; Βρήκαμε τις παραστάσεις που θα δεις

Αυτές είναι οι προτάσεις μας για παραστάσεις που απομακρύνονται από τη γιορτινή αισθητική. Αντί για στολισμένα χαμόγελα και θαλπωρή, αναδεικνύουν την ένταση, τις αντιφάσεις και την ανθρώπινη αλήθεια πίσω από την επιφάνεια των Χριστουγέννων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/12/2025

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber