H νεαρή σκηνοθέτις Ανθή Φουντά μας συστήνεται

Ανθή Φουντά

Πού σε ξέρω; 
Χµµµ πού µε ξέρεις…; Παραστάσεις που έχω συµµετάσχει είναι το "Δέντρο του Οιδίποδα" και "Ιστορία Χωρίς Όνοµα" σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, "Στη χώρα µου λένε πώς το Τσερνόµπιλ είναι ένα δέντρο που µεγαλώνει" σε σκηνοθεσία της Φωτεινής Μπάνου), "Πεθαίνω σα Χώρα" σε σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη), "Μαουτχάουζεν" σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουµουλίδης, "Ωραία Κοιµωµένη 2" της ομάδας Hippo The\tre Group, µεταξύ άλλων. Το 2018 στην Gw\ngju στη Νότιο Κορέα παρουσίασα την πρώτη µου σκηνοθετική απόπειρά µου "Odysse'ʼs Memory: ' sole journey b'ck to the body". To 2019 ανέλαβα και τη διασκευή του µυθιστορήµατος "Ιστορία Χωρίς Όνοµα" για την ομώνυμη παράσταση που ανέβηκε στο Ίδρυµα Μιχάλης Κακογιάννης.

Πού αλλού σε βρίσκω;
 Αυτές τις µέρες µε βρίσκεις σε πρόβες για την παράσταση που σκηνοθετώ, το "Μήνυµα" του Αργύρη Χιόνη. Έχουμε πρεμιέρα στις 26 Μαΐου στο θέατρο Χώρος" και βρισκόμαστε στον πυρετό της προετοιμασίας! Παράλληλα τα πρωινά θα µε βρεις σε κάποια µμέρος µε δέντρα και φυτά να υλοποιώ εργαστήρια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης µε την οµάδα µου The Bee C\mp.

Πες µου κάτι για το θέατρο.
Υπάρχει µια στιγµή στο έργο ανάµεσα στον Α και τον Β
Β: Πες µου κάτι.
Α: Τί;
Β: Πες µου κάτι για τον εαυτό σου.
Α: Δεν ξέρω τίποτα.
Β: Πες µου κάτι για κάποιον που γνώρισες.
Α: Δεν θυµάµαι να γνώρισα κανέναν.
Β: Πες µου κάτι για εμένα.
Α: Εσένα δεν σε ξέρω, τώρα σε γνωρίζω
Αυτοσχεδιαστικά φαντάζομαι µια επόμενη ερώτηση του Β
Β: Πες µου κάτι για το θέατρο.
(Άραγε τί θα απαντούσε ο Α;)

Η παράσταση που σε έχει συγκινήσει περισσότερο είναι....
Ο "Σωσίας" σε σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα με τον Άρη Σερβετάλη.

Γιατί αποφάσισε να σκηνοθετήσεις το "Μήμυμα" του Αργύρη Χιόνη;
Γιατί  ήρθαν ο Αντώνης Κυριακάκης και ο Γιώργος Πατεράκης και μου το πρότειναν. Λίγες μέρες μετά άρχισε η 2η καραντίνα, η οποία μας "προσέφερε” αρκετό χρόνο και υπαρξιακή αγωνία, ώστε να βουτήξουμε βαθιά μέσα σε αυτό το έργο.

Γιατί σου αρέσει ο Αργύρης Χιόνης;
Μου αρέσει γιατί έγραψε αυτό το ποίημα:
Οι άνθρωποι το πιο συχνά
δεν ξέρουν τι να κάνουνε τα χέρια τους
Τα δίνουν – τάχα χαιρετώντας – σʼ άλλους
Τʼ αφήνουνε να κρέμονται σαν αποφύσεις άνευρες
Ή – το χειρότερο – τα ρίχνουνε στις τσέπες τους
και τα ξεχνούνε
Στο μεταξύ ένα σωρό κορμιά μένουν αχάιδευτα
Ένα σωρό ποιήματα άγραφα.
(Από τη συλλογή Λεκτικά τοπία, 1983)
Η μεγαλύτερη αγωνία σου για το έργο είναι
Να φτιαχτούν καλά τα αόρατα σκαλοπάτια που μας μεταφέρουν από τη μια
στιγμή στην άλλη.

Ποια είναι η  πιο αγαπημένη σου σκηνή στην παράσταση;
Όταν ο Α και ο Β προσπαθούν να εφεύρουν μια ιστορία για να ξεφύγουν από την αγωνία της αναμονής. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν .... Μια φορά κι έναν καιρό ήταν.... Αλλά δεν μπορούν να θυμηθούν τίποτα και κανέναν που να ήταν. Οι τραγελαφικοί μας ήρωες αγγίζουν τα όρια της κατάρρευσης μην μπορώντας να συνεχίσουν αυτήν την τόσο απλή φράση και στη συνέχεια, όταν από κάπου μέσα τους αναδύεται "ένας βασιλιάς” ζητοκραυγάζουν σα να έχουν πετύχει κάτι αδιανόητο.

Off the record...
Θέλω να διασχίσω με τρένο την Ιταλία. Και να φτιάξω μια παράσταση για το περιβάλλον. Φοβάμαι το ενδεχόμενο γενίκευσης του πολέμου.

Περισσότερες πληροφορίες

Το μήνυμα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Δύο ανθρωπάκια προσπαθούν να παραδώσουν ένα ξεχασμένο μήνυμα, αποκαλύπτοντας την τραγελαφική φύση της ύπαρξής μας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αποκλειστικό: "Η ομολογία της 4ης Ιανουαρίου" μεταμορφώνει τη σκηνή σε δικαστική αίθουσα και το κοινό σε ενόρκους

Η νέα παράσταση των Αγνής και Χάρη Χιώτη που έρχεται τη νέα σεζόν 2025-26 βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, αντλώντας έμπνευση από το κλασικό μυθιστόρημα "Η Τες των Ντ’ Έρμπερβιλ".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/07/2025

Το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης οργανώνει την πρώτη του θεατρική κατασκήνωση

Μια θεατρική κολλεκτίβα για επαγγελματίες της σκηνικής πράξης με την καθοδήγηση των Ανέστη Αζά, Χρήστου Θεοδωρίδη και Κώστα Παπακωνσταντίνου.

Ουαζντί Μουαουάντ: "Η ιστορία της Ευρώπης είναι και μια ιστορία συλλογικών τραυμάτων"

Μιλήσαμε με τους συντελεστές της πολυαναμενόμενης διεθνούς συμπαραγωγής, "Ο όρκος της Ευρώπης", που θα φέρει τον Γαλλοκαναδέζο συγγραφέα και σκηνοθέτη και τη Ζιλιέτ Μπινός στην ορχήστρα της Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: "Η Τελευταία Έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ" για πρώτη φορά στο θέατρο

Η θεατρική μεταφορά του "The Shawshank Redemption" του Στίβεν Κινγκ ζωντανεύει τη σεζόν 2025-26 από μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών και δημιουργών στο θέατρο Άνεσις.

Τα Μπαλέτα Μπεζάρ της Λωζάνης τιμούν τον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο

Το φημισμένο συγκρότημα χορού που αποτελεί σημείο αναφοράς για την τέχνη του χορού, επιστρέφει στον τόπο που αγάπησε ο δημιουργός τους, Μορίς Μπεζάρ, για μία ξεχωριστή παράσταση των "7 ελληνικών χορών" στο Ηρώδειο.

Αντιγόνη είδες; Κι αν ναι, πρόσεξες κι εσύ κάποια "ανησυχητική δυσαναλογία";

Σκέψεις με αφορμή την πρεμιέρα του Φεστιβάλ Επιδαύρου και την "ανησυχητική δυσαναλογία" του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού (και τουρισμού).

Εθνικό Θέατρο: Ξεκίνησε η προκράτηση θέσεων για τη παράσταση "Θραύσματα: Ευριπίδης"

Η παράσταση που συνδέει την αρχαιολογία και το θέατρο ανοίγει θέσεις για το κοινό σε αρχαία θέατρα της χώρας.