Η γνωστή ηθοποιός και σκηνοθέτις του θεάτρου Ρούλα Πατεράκη αποτελεί μια ιδιάζουσα περίπτωση στο χώρο, διανοούμενη, πρωτοποριακή, συνεχώς πειραματιζόμενη, ασκημένη -σκηνοθετικά και υποκριτικά - σε μονολογικά κείμενα σπουδαίων ξένων και Ελλήνων συγγραφέων. Η Ρούλα Πατεράκη μας εξέπληξε ευχάριστα και πάλι, επιλέγοντας να σκηνοθετήσει το έργο "Νίκη, απόψε στο πάρτι", δραματουργική μεταγραφή βασισμένη στο βραβευμένο θεατρικό κείμενο της Νίκης Τριανταφυλλίδη "Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π" (το οποίο έχει βραβευτεί απ’ την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων) με πρωταγωνίστρια τη Νανά Παπαδάκη.
Η Νίκη Τριανταφυλλίδη ήταν μια ταλαντούχα καλλιτέχνις και δασκάλα, ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Συνόλου και της Πολιτιστικής Κίνησης, ενώ τη δεκαετία του '90 ίδρυσε θέατρο με το όνομά της, στην πλατεία Βάθης, το σημερινό "Προσκήνιο". Το έργο της ανέβηκε για πρώτη φορά στο Φούρνο στις αρχές του μήνα, ύστερα φυσικά απ’ το 1994, όπου έπαιξε η Τριανταφυλλίδη, στο θέατρο. Το αρχικό κείμενο αποτελεί μια πολυπρόσωπη αντανάκλαση του ασυνειδήτου της. Η δραματουργική μεταγραφή της Ρούλας Πατεράκη αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της προσαρμογής του για ένα μόνο πρόσωπο επί σκηνής.
"Πρόκειται για μια επίπονη ανασκαφή σε έναν καλλιτεχνικό ψυχισμό, ο οποίος, με συνοδοιπόρο το σύμπαν του οπτικοακουστικού περιβάλλοντος που ζωντανεύει ο σκηνοθέτης και εικαστικός Αβραάμ Παπαβραμόπουλος, ταξιδεύει μες στο συλλογικό ασυνείδητο, τις μεταμορφώσεις της φύσης και καθρεφτίζει τη διαχρονική περιπέτεια του ανθρώπινου πνεύματος".
Σκηνοθετικό Σημείωμα
"Είθισται να λέμε τις μεγάλες γυναίκες ηθοποιούς "κυρίες", κάτι που δεν συμβαίνει με τους μεγάλους άντρες ηθοποιούς. Αισθάνομαι ότι αν αποκαλέσω "κυρία" τη Νίκη Τριανταφυλλίδη την αδικώ, διότι η Νίκη Τριανταφυλλίδη όπως και άλλες γυναίκες ηθοποιοί του ελληνικού και του ξένου θεάτρου, με τον τίτλο της dame, είναι απλώς "μεγάλοι ηθοποιοί". Χρησιμοποιώ το αρσενικό γένος και δε λέω μεγάλες ηθοποιοί, γιατί, νομίζω, ότι για αρκετό χρονικό διάστημα, κακώς βέβαια, θα εντυπωθεί καλύτερα στο κεφάλι των συγχρόνων μου. Η Τριανταφυλλίδη έγραψε ένα έργο το οποίο βραβεύτηκε. Το ανέβασε η ίδια και το ερμήνευσε η ίδια. Μετά το θάνατό της έχω την αίσθηση ότι όλοι σιώπησαν γύρω απ’ αυτήν. Ή καλύτερα τα πάντα σιώπησαν. Ήταν πολύ συγκινητικό για μένα όταν μια νέα ηθοποιός με ισχυρή προσωπικότητα και πολλαπλά προσόντα αναζήτησε το έργο της Τριανταφυλλίδη για να το ερμηνεύσει. Κατ’ επέκταση ζήτησε εμένα εάν μπορώ να τη βοηθήσω σ’ αυτή την ανασκαφή.
Το έργο παραχωρήθηκε με μεγάλη ευγένεια από την κόρη της Τριανταφυλλίδη, Ζωή Τριανταφυλλίδη, για να προσαρμοστεί και να παιχτεί από ένα πρόσωπο και κάποιος, δηλαδή εγώ, να προσπαθήσει να καταλάβει μέσα από το πολυσχιδές παραλήρημα μιας αληθινής ιδιοφυίας στοιχεία, τα οποία θα έφτιαχναν την πλοκή ενός ψυχικού μηχανισμού, ο οποίος θα καθρέφτιζε τη Νίκη Τριανταφυλλίδη. Μετά από τη δραματουργία του αρχικού κειμένου το όλο εγχείρημα παραδίδεται στην ηθοποιό Νάνα Παπαδάκη, η οποία έχει όλα τα σωματικά και ψυχικά εχέγγυα για να το αναδείξει".