Παρασυρθήκαμε στη χίπικη ζωή και την ανυπακοή του «Hair The Musical»

Το ανατρεπτικό μιούζικαλ του 1967 αναβαίνει στη σκηνή του Ριάλτο πιο επίκαιρο από ποτέ.

Παρασυρθήκαμε στη χίπικη ζωή και την ανυπακοή του «Hair The Musical»

Ένα βροχερό κυριακάτικο απόγευμα αποτελεί την ιδανική ευκαιρία να τρυπώσει κανείς σε μια ζεστή θεατρική πλατεία και να αφεθεί σε ένα συναρπαστικό πολυθέαμα γεμάτο νεύρο και ζωή. Τρεις μέρες μετά την λαμπερή πρεμιέρα του «Hair» στο θέατρο Ριάλτο, την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου, το «α» απόλαυσε το ροκ μιούζικαλ των Τζέιμς Ράντο και Τζερόμ Ράνι, στην πιο Tribal εκδοχή του υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δημήτρη Μαλισσόβα.

Ανάμεσα στους καπνούς και τα φωτεινά χρώματα του σκηνικού, στο πιο υπερυψωμένο σημείο της σκηνής μια τριμελής ροκ μπάντα δίνει το σύνθημα. Ο Αντώνης Βλάχος εμφανίζεται στη σκηνή «φορώντας» μόνο την κιθάρα του. Αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό το μιούζικαλ δεν πρόκειται να μοιάζει με κανένα άλλο. Το φινάλε του πρώτου από τα κομμάτια-ύμνους του αντιπολεμικού κινήματος για το Βιετνάμ, συνοδεύει η θορυβώδης άφιξη ολόκληρου του καστ στη σκηνή. Οι ηθοποιοί καλωσορίζουν το κοινό μιμούμενοι καλέσματα εξωτικών πουλιών -συμβόλων της ελευθερίας- και δίνουν την εντύπωση ενός ετερόκλιτου ενθουσιασμένου σμήνους. Η ορμή και το κέφι τους έχει ήδη κατακτήσει την προσοχή μας.

Παρασυρθήκαμε στη χίπικη ζωή και την ανυπακοή του «Hair The Musical» - εικόνα 1

Μια παρέα πολιτικά ενεργών χίπις, ξεσαλώνει μπροστά στα μάτια μας με εντυπωσιακά κοστούμια, που σε κάθε ζωηρή χορευτική κίνηση αυτών που τα φορούν αποκαλύπτουν μια νέα πτυχή. Εκτελώντας τις πρωτότυπες χορογραφίες της Στεφανίας Σωτηροπούλου και τραγουδώντας κομμάτια ιστορικής σημασίας, υμνούν τη ζωή για αυτά που τους προσφέρει χωρίς αντίτιμο. Τον έρωτα, την ξεγνοιασιά, την ενατένιση του φεγγαριού. Ο καθένας κουβαλάει τη δική του γλυκόπικρη ιστορία, την οποία με το κορμί και τη φωνή του μας διηγείται στα σημεία που μεσολαβούν μεταξύ των μουσικών θεμάτων. Κανένας από τη φυλή δεν αφήνει τo παρελθόν του να τον στιγματίσει. Όλοι μοιράζονται μια μποέμικη ζωή στη Νέα Υόρκη, όπου παράλληλα αγωνίζονται ενάντια στη στρατολόγηση στον πόλεμο του Βιετνάμ. Οι κρίκοι που δημιουργούν την αλυσίδα που τους δένει είναι κάθε μεμονωμένο στερεότυπο που κλήθηκαν να σπάσουν προτού βρεθούν αρχικά έκπτωτοι από την συμβατική κοινωνία και στη συνέχεια μέλη της φυλής των χίπις.

Στην άλλη πλευρά της σκηνής, ένας νεαρός που κατάγεται από το Φλάσιν της Πολωνίας και συστήνεται ως Άγγλος από το Μάντσεστερ, κινεί να προασπιστεί τα δικαιώματα της Αμερικής στον πόλεμο του Βιετνάμ. Ο Κλωντ (Ιάσονας Μανδηλάς) μη γνωρίζοντας που ανήκει, ετοιμάζεται να θυσιαστεί για ένα ιδανικό που δεν τον εκφράζει, για έναν λόγο που δεν έχει ξεκαθαρίσει στη σκέψη του. Δύο μέρες προτού επιστρατευτεί βρίσκεται ανάμεσα στην επαναστατική φυλή των χίπις. Αυτοί με κυρίαρχους εκφραστές της φιλοσοφίας τους τον Μπέργκερ (Ίαν Στρατής) και τη Σίλα (Μαίρη Συνατσάκη), αμέσως τον αποδέχονται και τον ξεναγούν στα αξιοθέατα της ανέμελης και φιλειρηνικής καθημερινότητας. Ο Ίαν Στρατής και η Μαίρη Συνατσάκη λειτουργώντας ως κορυφαίοι του χορού αλληλεπιδρούν με το κοινό και το καστ με έναν μοναδικό και διαδραστικό τρόπο μέσα από ατάκες που κερδίζουν το γέλιο και την έκπληξη.

Παρασυρθήκαμε στη χίπικη ζωή και την ανυπακοή του «Hair The Musical» - εικόνα 2

Ο Κλωντ εξακολουθώντας να αισθάνεται ανοίκειος, παρόλο που απολαμβάνει την ελευθέρια υπόσταση που μπορεί να έχει μια ζωή σε μια τόσο ταραχώδη περίοδο της ανθρωπότητας, βιώνει διαρκείς εσωτερικές συγκρούσεις. Αυτές υψώνονται ως εμπόδια στην απόλυτη παράδοση του στον έρωτα, τη φύση και την ευτυχία που γεννάται στα απλά. Τα φωνητικά και σωματικά μέσα του Ιάσονα Μανδηλά, συνεπαίρνουν το κοινό στις συναισθηματικές μεταβάσεις του, ενώ συγκινεί η στιγμή που απογυμνωμένος από τα ρούχα του δηλώνει την επιθυμία του για απελευθέρωσή του από κάθε σύμβαση.

Η ισορροπία ανάμεσα στην ηδονική απόλαυση του τώρα και την διαρκή ανησυχία για το αύριο, ο χαριτωμένος και απλοϊκός τρόπος έγερσης προβληματισμών γύρω από θλιβερά σκάνδαλα κατά του πλανήτη και η σχοινοβασία μεταξύ αισιοδοξίας και αγωνίας είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν στο «Hair» . H ανάγκη μιας νέας σεξουαλικής επανάστασης και της ανάπτυξης μιας καθολικής αντιπολεμικής κουλτούρας ο επαναπροσδιορισμός της ιδεολογίας , η αποδοχή της διαφορετικότητας, η δημιουργία μιας νέας ισότητας, εκφράζονται ως αιτήματα που στολίζονται με λέξεις και μουσικές. Το αντισυμβατικό μιούζικαλ που δεν θα σταματήσει ποτέ να συναρπάζει με τα εμβληματικά τραγούδια του όπως το «Age of Aquarius» και το «Let the sunshine in», προσφέρεται ως δώρο στο Αθηναϊκό κοινό από ένα νεανικό καστ που ντύνει με το ταλέντο του την καινούργια αυτή εκδοχή. Ωστόσο, όπως μας εκμυστηρεύτηκαν οι πρωταγωνιστές, υπάρχει μια σκέψη να «ξυλώσουν» τις μπροστινές σειρές θέσεων προκειμένου να φυτεύσουν λουλούδια. Ίσως χρειαστεί να καθίσετε λίγο πιο πίσω. Και πάλι όμως το αξίζουν.

Περισσότερες πληροφορίες

Hair The Musical

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Με αλλαγές στο καστ επαναλαμβάνεται το μιούζικαλ που φέρει κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα της χίπικης κουλτούρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.