Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821

Η νέα παράσταση των δύο δημιουργών, «Ο Κολοκοτρώνης ατενίζει το μέλλον, Γυναίκες προετοιμάζονται για την επανάσταση, κι εγώ, κάτι θα σκέφτομαι» τιμάει με διαφορετικό τρόπο την επέτειο της Επανάστασης.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821

«Ο Κολοκοτρώνης ατενίζει το μέλλον, Γυναίκες προετοιμάζονται για την επανάσταση, κι εγώ, κάτι θα σκέφτομαι»: αυτόν τον αινιγματικό τίτλο έδωσαν στην παράσταση που δημιούργησαν ύστερα από ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ ο Μιχαήλ Μαρμαρινός και ο Ακύλλας Καραζήσης. Οι δύο σημαντικοί καλλιτέχνες, επιχειρώντας να βγουν έξω από τις αγκυλώσεις της επίσημης Ιστορίας και των εθνικών αφηγημάτων, τιμούν την Επέτειο της Επανάστασης προσεγγίζοντάς την ως ένα πεδίο διαρκούς κριτικής και αυτοκριτικής και προτείνοντας μια σκηνική ανάγνωση που διαπραγματεύεται το θέμα με παιγνιώδη, ποιητικό αλλά και ιστορικά τεκμηριωμένο τρόπο. Μετά την καλοκαιρινή διαδικτυακή της προβολή παρουσιάζεται στις 9, 10, 14, 15 και 16 Οκτωβρίου στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 1

Παίρνοντας υπόψη πως η κριτική στο εθνικό αφήγημα που σχετίζεται με τον αγώνα της Ανεξαρτησίας υπήρξε μέρος της ίδιας της διαδικασίας διαμόρφωσής του, τοποθετούν στον πυρήνα της παράστασης το γεγονός πως η Επανάσταση υπήρξε συνισταμένη πολλών και διαφορετικών προσεγγίσεων, που οδήγησαν σε αντίστοιχες αφηγήσεις. Αυτή η ύπαρξη πολλών συνισταμένων, η κριτική ως συστατικό κομμάτι του νέου ελληνικού κράτους, η αγωνιστική όσο και ανταγωνιστική διάσταση της Επανάστασης και της υποδοχής της στη νεότερη Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο της προβληματικής του Μιχαήλ Μαρμαρινού και του Ακύλλα Καραζήση, που υπογράφουν από κοινού τη δραματουργία και τη σκηνοθεσία.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 2

Το υλικό τους βασίστηκε, μεταξύ άλλων, σε κείμενα της εποχής, δίνοντας, εδώ και τώρα, μια μαρτυρία για πρόσωπα, συμβάντα, τόπους και χρόνους του παρελθόντος. Οι επιμέρους ιστορίες, οι «φέτες ζωής» που φέρνουν επί σκηνής, αντιπαρατίθενται στην αφήγηση της επίσημης Ιστορίας, και επιτρέπουν στους δύο καλλιτέχνες να ανοίξουν την Ιστορία στη μυθοπλασία, να την προσεγγίσουν απενοχοποιημένα και να δουν το παρελθόν ως διευρυμένο παρόν. Η παράσταση μοιάζει σαν μια ζωντανή «ανασκαφή» που πραγματοποιείται μέσα από σκέψεις και ιδέες, αφηγήσεις, τραγούδια, ποίηση, χορό και ζωγραφική, φως και ήχους.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 3

Οι δυο τους βρίσκονται και πάνω στη σκηνή ως ερμηνευτές (ο Μιχαήλ Μαρμαρινός ως guest) μαζί με έξι ακόμα άξιους συναδέλφους τους: τον Λάμπρο Γραμματικό, την Ευαγγελία Καρακατσάνη, τον Έκτορα Λυγίζο, την Ηλέκτρα Νικολούζου, τον Μάριο Σαραντίδη και τη Μαρία Σκουλά, ενώ στην παράσταση συμμετέχει επίσης η Μαίρη Καραζήση.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 4

Συνοδοιπόρος τους σε αυτό το ταξίδι είναι ο Αντώνης Ανισέγκος που υπογράφει και εκτελεί επί σκηνής τη μουσική σύνθεση, δρώντας και αντιδρώντας αυτοσχεδιαστικά στα δρώμενα. Η μουσική της παράστασης επικεντρώνεται στις ψυχολογικές και συναισθηματικές πτυχές ενός φορτισμένου και πολυσύνθετου θέματος, ενώ ταυτόχρονα συνομιλεί με τη μουσικότητα και τον εσωτερικό ρυθμό των ηθοποιών. Το σκηνικό είναι του Κέννυ ΜακΛέλλαν, τα κοστούμια της Κάτριν Κρούμπαϊν και ο σχεδιασμός σχεδιασμός φωτισμών του Αλέκου Αναστασίου.



©φωτογραφιών: Ε. Ζαχαροπούλου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Κολοκοτρώνης ατενίζει το μέλλον. Γυναίκες προετοιμάζονται για την επανάσταση κι εγώ, κάτι θα σκέφτομαι

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 120 '

Η επέτειος του 1821 αναπτύσσεται εκτός του εθνικού αφηγήματος σε μια παιγνιώδη, ποιητική και κριτική προσέγγιση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ψάχνεις αφορμή να δεις τη "Μαύρη σαμπούκα" στο θέατρο Ζίνα;

Ρωτήσαμε τον Τόλη Παπαδημητρίου, συγγραφέα και σκηνοθέτη της τρελής κωμωδίας, να μας δώσει τέσσερις λόγους για να δούμε την παράσταση και να τι μας είπε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/11/2022

Ο "Οίκος των Χοίρων" του Αριστείδη Αντονά στο Θέατρο Φωλιά

Ένα αλληγορικό έργο για όσα συμβαίνουν δίπλα μας κι κάνουμε πως δε βλέπουμε.

Η "Φράνσις" στο Θέατρο Παραμυθίας

Η παράσταση που δημιουργήθηκε με έμπνευση από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ, η οποία αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα και τις σχέσεις που χειραγωγούν τον άνθρωπο, έρχεται στο θέατρο Παραμυθίας.

"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.

Η "Τρελή του Σαγιό" από τη Θεατρική Ομάδα Κωφών "Τρελά Χρώματα"

Η παράσταση πραγματοποιείται με τη ταυτόχρονη συμμετοχή κωφών και ομιλούντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας την ομορφιά της γαλλικής κουλτούρας.

Η "Καφρόκρεμα" του Δημήτρη Δημόπουλου για μια τελευταία παράσταση

Ο γνωστός κωμικός στα Κινηματοθέατρα "Λάμπρος Κωνσταντάρας-Ρένα Βλαχοπούλου" για τη βιντεοσκόπηση του τελευταίου του σόλο, πριν περάσει σε νέο υλικό.