«Τα μάτια»
Βαρύς είναι ο φόβος της μοναξιάς και της εγκατάλειψης, μας λέει ο Πάμπλο Μεσιές, και υπό την απειλή του μπορεί να κάνουμε τα πιο ακραία πράγματα. Ο Παντελής Δεντάκης σκηνοθετεί τους Άννα Καλαϊτζίδου, Ελένη Ουζουνίδου, Μαρία Μοσχούρη και Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο στο έργο του Αργεντίνου συγγραφέα που ακροβατεί ανάμεσα στο αστικό δράμα, το μελό και τη φάρσα. (Κεντρική Σκηνή, από 17/1)
«Τα δάση στα γόνατα»
Κοινωνικούς ρόλους και αρχετυπικούς ψυχισμούς αναζητούν σε πολλές παραστάσεις τους ο εξαιρετικός εικαστικός και σκηνοθέτης Γιάννης Σκουρλέτης και η ομάδα του bijoux de kant. Μετά το «Όσα η Καρδιά μου στην Καταιγίδα» ξανασυναντούν τον συγγραφέα Άκη Δήμου σε ένα έργο που διαδραματίζεται στην Αρκαδία του 19ου αιώνα κι έχει έντονα μυστικιστικά στοιχεία. Παίζουν οι: Αλέκος Συσσοβίτης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γιώργος Κοψιδάς, Ντένης Μακρής. (Κάτω Χώρος, από 21/1)
«Ο αγνός εραστής»
Αφετηρία για τη συγγραφή του έργου του Ντέιβιντ Πλαντ υπήρξε η σχέση του με τον Έλληνα ποιητή και εκδότη Νίκο Στάνγκο. Στην παράσταση του Άρη Λάσκου οι Κατερίνα Πατσιάνη, Ειρήνη Φαναριώτη και ο Μάνος Βαβαδάκης με τον Θάνο Τσακαλίδη, σχηματίζουν ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια, τα οποία εναλλάσσονται επί σκηνής και μιλούν για την ουσιαστική αγάπη, τοποθετώντας την έννοια του έρωτα στο προσκήνιο. (Δώμα, από 21/1)
«Χρωματιστές γυναίκες»
Το έργο του Βασίλη Ζιώγα, το οποίο πρωτανέβηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 σε ένα συντηρητικό θεατρικό τοπίο και τάραξε τα νερά ως φορέας του νέου και του ερευνητικού, σκηνοθετεί ο Γρηγόρης Καραντινάκης. Η Μυρτώ Γκόνη και η Βιργινία Ταμπαροπούλου, με χιούμορ, τρυφερότητα αλλά και κυνισμό ερμηνεύουν δύο αδερφές εγκλωβισμένες στο πατρικό τους, που προσπαθούν να δραπετεύσουν από τους αραχνιασμένους ιστούς του παρελθόντος (Κάτω Χώρος, από 23/1)
Περισσότερες πληροφορίες
Χρωματιστές γυναίκες
Δύο αδερφές βρίσκονται εγκλωβισμένες στο πατρικό τους αλλά και στο χτες, σε μια σκηνική ελεγεία για τη χαμένη ελευθερία και την απελπισία της ύπαρξης.
Ο αγνός εραστής
Μια παράσταση-αφήγηση με τέσσερις ηθοποιοί που σχηματίζουν ζευγάρια κι εναλλάσσονται διαρκώς επί σκηνής μιλώντας για την αληθινή αγάπη.
Τα δάση στα γόνατα
Με αφετηρία ένα επεισόδιο από τον «Παλαιό των ημερών» του Παύλου Μάτεσι, ο Δήμου εξιστορεί τη ζωή στην ορεινή Αρκαδία των τελών του 19ου αιώνα.
Τα μάτια
Οι ήρωες του έργου είναι διαταραγμένοι και ακραίοι, αλλά εντέλει απολύτως οικείοι στον θεατή, αφού φέρουν τους δικούς του προβληματισμούς, τα απωθημένα, τα κόμπλεξ, τις πληγές και τις ήττες.