Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή»

Σήμερα είναι η τελευταία ευκαιρία να δείτε το video art project του εικαστικού Παντελή Μάκκα στον Χώρο Α2 της Πειραιώς 260.

Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή»

Ένα γυμνό δωμάτιο, ένα παγκάκι και ένα ζευγάρι ακουστικά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καθήσουμε και να προσηλωθούμε στην ένταση που ξεχειλίζει από τα πρόσωπα και τα σώματα εξήντα περφόρμερ που συγκρούονται, ενώ η κάμερα μεγάλης ταχύτητας (400 καρέ ανά δευτερόλεπτο) καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τη δυναμική του πλήθους –τη βία, την οργή, το φόβο, την αγανάκτηση, την αντίδραση για ένα γεγονός που οφείλουμε πάντα να κρατάμε στη μνήμη μας ως υπενθύμιση του πρόσφατου και βίαιου κοινωνικού παρελθόντος αλλά και συνειδητοποίησης της πορείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για ουσιαστική κοινωνική αλλαγή.

Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή» - εικόνα 1

Η «Αντιστολή» είναι μία εγκατάσταση που συνδυάζει τα εικαστικά και το στοιχείο του βίντεο, σε σκηνοθεσία του σημαντικού εικαστικού και βιντεο-καλλιτέχνη Παντελή Μάκκα και χορογραφία/ κινησιολογική καθοδήγηση της διακεκριμένης χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου. Αποτελεί καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου 2008. Ένα γεγονός που καταγράφηκε στην κοινωνική μας συνείδηση, ενώ ήταν το έναυσμα για την έκρηξη ενός κύματος αγανάκτησης πανελλαδικής εμβέλειας, που οδήγησε, κυρίως στην Αθήνα, σε πρωτοφανείς ταραχές που χαρακτηρίστηκαν ως οι «χειρότερες από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974».

Μέσα από την εικαστική ματιά του Παντελή Μάκκα, η κινηματογραφημένη καλλιτεχνική αναπαράσταση μοιάζει σαν ένας τεράστιος καμβάς με κινούμενες μορφές και συναισθήματα που διαγράφονται με πολύ μεγάλη ένταση στα πρόσωπα, φέρνοντας ίσως στο μυαλό κάτι από πίνακες του El Greco. Τρία λεπτά δράσης που προβάλλονται σε αργή ταχύτητα, μέσα σ’ ένα μονοπλάνο διάρκειας 45 λεπτών, χωρίς τη μεσολάβηση μοντάζ και χωρίς εξωτερική επέμβαση στην ροή και την εξέλιξη της δράσης, που το δίχως άλλο μας εντυπωσιάζει και μας καταβάλλει.

i Ελεύθερη είσοδος, Χώρος Α2, Πειραιώς 260, Ώρες λειτουργίας: 20:00-24:00

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αποκλειστικό: "Η ομολογία της 4ης Ιανουαρίου" μεταμορφώνει τη σκηνή σε δικαστική αίθουσα και το κοινό σε ενόρκους

Η νέα παράσταση των Αγνής και Χάρη Χιώτη που έρχεται τη νέα σεζόν 2025-26 βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, αντλώντας έμπνευση από το κλασικό μυθιστόρημα "Η Τες των Ντ’ Έρμπερβιλ".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/07/2025

Το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης οργανώνει την πρώτη του θεατρική κατασκήνωση

Μια θεατρική κολλεκτίβα για επαγγελματίες της σκηνικής πράξης με την καθοδήγηση των Ανέστη Αζά, Χρήστου Θεοδωρίδη και Κώστα Παπακωνσταντίνου.

Ουαζντί Μουαουάντ: "Η ιστορία της Ευρώπης είναι και μια ιστορία συλλογικών τραυμάτων"

Μιλήσαμε με τους συντελεστές της πολυαναμενόμενης διεθνούς συμπαραγωγής, "Ο όρκος της Ευρώπης", που θα φέρει τον Γαλλοκαναδέζο συγγραφέα και σκηνοθέτη και τη Ζιλιέτ Μπινός στην ορχήστρα της Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: "Η Τελευταία Έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ" για πρώτη φορά στο θέατρο

Η θεατρική μεταφορά του "The Shawshank Redemption" του Στίβεν Κινγκ ζωντανεύει τη σεζόν 2025-26 από μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών και δημιουργών στο θέατρο Άνεσις.

Τα Μπαλέτα Μπεζάρ της Λωζάνης τιμούν τον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο

Το φημισμένο συγκρότημα χορού που αποτελεί σημείο αναφοράς για την τέχνη του χορού, επιστρέφει στον τόπο που αγάπησε ο δημιουργός τους, Μορίς Μπεζάρ, για μία ξεχωριστή παράσταση των "7 ελληνικών χορών" στο Ηρώδειο.

Αντιγόνη είδες; Κι αν ναι, πρόσεξες κι εσύ κάποια "ανησυχητική δυσαναλογία";

Σκέψεις με αφορμή την πρεμιέρα του Φεστιβάλ Επιδαύρου και την "ανησυχητική δυσαναλογία" του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού (και τουρισμού).

Εθνικό Θέατρο: Ξεκίνησε η προκράτηση θέσεων για τη παράσταση "Θραύσματα: Ευριπίδης"

Η παράσταση που συνδέει την αρχαιολογία και το θέατρο ανοίγει θέσεις για το κοινό σε αρχαία θέατρα της χώρας.