Μετά το Πάσχα πλήθος νέων παραστάσεων παρουσιάζονται στο αθηναϊκό κοινό. Αυτές είναι έξι από τις πρεμιέρες που τράβηξαν το ενδιαφέρον μας.
«Αναζητώντας τον Αττίκ!»
Ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Άκης Σακελλαρίου, η Κατερίνα Παπουτσάκη, η Νάντια Κοντογεώργη, ο Μίνως Θεοχάρης, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης και η σούπερ σταρ Ζωζώ Σαπουντζάκη πρωταγωνιστούν στην παράσταση που ζωντανεύει στη σκηνή μιαν ολόκληρη εποχή. Μουσική, χορός, χιούμορ, σαρκασμός, τρυφερότητα και συγκίνηση συνθέτουν ένα ατμοσφαιρικό σκηνικό σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου. (Παλλάς, από 13/4)
«Ιούλιος Καίσαρας»
Ο Ιούλιος Καίσαρας, ο Μάρκος Αντώνιος, ο Βρούτος διασταυρώνουν τα ξίφη τους με μόνο στόχο την εξουσία στο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Ο Ρένος Χαραλαμπίδης πρωταγωνιστεί στην παράσταση που σκηνοθετεί η Νατάσα Τριανταφύλλη και το πολύ ενδιαφέρον είναι ότι ο μουσικός Πέτρος Κούρτης δημιουργεί επί σκηνής ένα ηχητικό περιβάλλον με μια ορχήστρα κρουστών στην οποία συμμετέχουν μαθητές του Θεάτρου Τέχνης. (Θέατρο Τέχνης, από 12/4)
«Η θυσία του Αβραάμ»
Το εμπνευσμένο από το συγκινητικό επεισόδιο της Παλαιάς Διαθήκης [Γένεσις ΚΒ΄] κρητικό θρησκευτικό δράμα του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Β. Κορνάρο, μας παρουσιάζουν ο Δ. Κωνσταντινίδης και η ομάδα Angelus Novus. Ο σκηνοθέτης εστιάζει στο ανθρώπινο υπόβαθρο της ιστορίας της, σύμφωνα με την οποία ο θεός, θέλοντας να δοκιμάσει την πίστη του Αβραάμ, του ζητά να θυσιάσει τον μονάκριβο γιο του Ισαάκ. (Σταθμός, από 15/4)
«Ο γλάρος»
Ο σκηνοθέτης Κ. Χατζής παρουσιάζει το έργο-σταθμός για το σύγχρονο θέατρο του Άντον Τσέχοφ με έναν θίασο εξαιρετικών ηθοποιών (Ρ. Βασιλακοπούλου, Κλ. Γρηγοριάδης, Θ. Δήμου κ.ά.). Ο έρωτας και το θέατρο, η ωριμότητα απέναντι στην αθωότητα, το νόημα της δημιουργίας, η ζωή των καλλιτεχνών, το αμφίρροπο του έρωτα είναι κάποια από τα θέματα που αναδεικνύει το πιο αυτοβιογραφικό από τα έργα του Ρώσου συγγραφέα. (Θέατρο Τέχνης, από 19/4)
«Μετά την πρόβα»
Ο Π. Μουστάκης μεταφέρει στο θέατρο το κινηματογραφικό αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και μοιράζεται τη θεατρική σκηνή με τη Μ. Ναυπλιώτου και την Π. Τσιλίκα. Η αυτοβιογραφική ταινία του Μπέργκμαν σκιαγραφεί τη διαλεκτική σχέση μεταξύ σκηνοθέτη και ηθοποιού. Ερωτισμός, ναρκισσισμός, αβυσσαλέες αντιπαλότητες, αγιάτρευτα τραύματα κι ενοχές αναδύονται στη σκηνή. (Θέατρο Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής», από 18/4)
«Βάτραχοι-project»
Ο Νίκος Χατζόπουλος βρίσκεται πίσω από αυτήν τη σκηνική σύνθεση που τολμάει να επανεφεύρει τη σχέση μας με την έννοια «κωμωδία» με μπόλικη φαντασία, πατώντας στους αριστοφανικούς «Βατράχους».Τέσσερις νέοι ηθοποιοί επιστρατεύουν όλα τα μέσα για να μεταφέρουν το πνεύμα και όχι το γράμμα του έργου. (Από Μηχανής, σε avant premiere για τους αναγνώστες του «α» στις 16/4)
Περισσότερες πληροφορίες
Αναζητώντας τον Αττίκ
Ηθοποιοί, μουσικοί και χορευτές κάνουν μια αναδρομή στο έργο του Αττίκ, χωρίς ρετρό διάθεση, αλλά με πολύ χιούμορ, σαρκασμό, τρυφερότητα και συγκίνηση.
Μετά την πρόβα
Θεατρική μεταφορά της ταινίας του 1984, στην οποία αποτυπώνεται η σκέψη του Μπέργκμαν για τη θεατρική διαδικασία, για τις σχέσεις σκηνοθετών και ηθοποιών, για τη σχέση θεάτρου και ζωής.
Ιούλιος Καίσαρας
Ο Ρ. Χαραλαμπίδης, πλαισιωμένος από μαθητές του Θεάτρου Τέχνης, εξιστορεί κι ερμηνεύει την υπερβατική προσωπικότητα του Καίσαρα.
Ο γλάρος
Το πιο αυτοβιογραφικό έργο του Τσέχοφ περιστρέφεται γύρω από τη ζωή και το θέατρο, το νόημα της δημιουργίας και το αμφίρροπο του έρωτα.
Η θυσία του Αβραάμ
Δραματοποίηση επεισοδίου της Παλαιάς Διαθήκης, στο οποίο ο Αβραάμ δέχεται την εντολή από τον Θεό να θυσιάσει τον γιο του Ισαάκ, μια θυσία που αποτρέπεται την τελευταία στιγμή με θεϊκή παρέμβαση.
Βάτραχοι-project
Τέσσερις ηθοποιοί επιστρατεύουν όλα τα μέσα για να μεταφέρουν το πνεύμα και όχι το γράμμα των αριστοφανικών «Βατράχων» επανεφευρίσκοντας τη σχέση μας με την κωμωδία.