4 έργα με πολιτικό πρόσημο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που τώρα ξεκινά

Μπορεί ο χορός να λειτουργήσει ως έμμεση πολιτική δήλωση; Ένας χορογραφημένος Ρωμαίος που προσπαθεί να επιβιώσει στη Βαβέλ του Γιοχάνεσμπουργκ κι ένας Άραβας στην Ισραηλινή κοινωνία μας το αποκαλύπτουν στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

4 έργα με πολιτικό πρόσημο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που τώρα ξεκινά

Ο χορός δεν είναι απολιτίκ όπως κάποιοι θέλουν να πιστεύουν. Τέσσερις χορογράφοι μας το αποκαλύπτουν στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (14-23 Ιουλίου), υπό την καλλιτεχνική της Κατερίνας Κασιούμη. Σημειώστε ότι το φεστιβάλ είναι φέτος αφιερωμένο στη μεγάλη κυρία του ελληνικού χορού Ζουζού Νικολούδη.

Χορός και επανάσταση από την Jessica Nupen

4 έργα με πολιτικό πρόσημο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που τώρα ξεκινά - εικόνα 1

Η νοτιοαφρικανή χορογράφος Jessica Nupen με έδρα την Γερμανία μαζί με την ομάδα σύγχρονου χορού Moving Into Dance Mophatong παρατηρώντας το καθεστώς συγκρούσεων στο Γιοχάνεσμπουργκ, αντιμετωπίζουν την επανάσταση όχι ως πράξη βίας αλλά ως αντίσταση στο στάτους κβο. « Εξεγειρόμαστε ενάντια στο παρόν, στους ηγέτες μας, στους συμπολίτες μας που μειδιούν ηλιθιωδώς κι ανασηκώνουν τους ώμους. Εξεγειρόμαστε για να καθαρίσουμε τον αέρα από μια άλλου τύπου μόλυνση. Εξεγειρόμαστε που ζούμε σε ένα ακατοίκητο, μαστιζόμενο από το έγκλημα, μποτιλιαρισμένο αντιστρές μπαλάκι…Εξεγειρόμαστε αναζητώντας την ταυτότητά μας, την έκφρασή μας, την κοινότητά μας, τη θέση μας» δηλώνει η ομάδα. Στο χοροθεατρικό «Romeo & Juliet / Rebellion & Johannesburg» η χορογράφος μεταπλάθει το κλασικό αριστούργημα του Σαίξπηρ, τοποθετώντας το στους δρόμους του Γιοχάνεσμπουργκ και της υποκουλτούρας του. Παράλληλα με την παράσταση θα προβληθεί η ομότιτλη ταινία, σε σκηνοθεσία της Leila El’Kayem και χορογραφία της Jessica Nupen, που έχει αποσπάσει βραβείο ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ San Francisco Dance Film, 2016 (Παρασκευή 21/7, ώρα 10 μ.μ. Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού) .

Η αντισυστημική Marina Mascarell

4 έργα με πολιτικό πρόσημο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που τώρα ξεκινά - εικόνα 2

Ανερχόμενη και ταλαντούχα η Ισπανο-ολλανδή Marina Mascarell, κέρδισε το βραβείο χορού BNG Bank 2015 ως ανερχόμενο ταλέντο και πρόσφατα υπήρξε υποψήφια για το βραβείο Nederlandse Dansdagen. Μας συστήνεται με το «Three Times Rebel» ένα έργο- χορευτικό ντοκιμαντέρ που διερευνά τις απαρχές της ανισότητας των φύλων και μας δείχνει πως χτίζονται αλλά και πως γκρεμίζονται οι προκαταλήψεις γύρω από το γυναικείο φύλο μέσα στην κοινωνία (Σάββατο 22/7, ώρα 10 μ.μ. & Κυριακή 23/7, ώρα 8.30 μ.μ. Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού)

Αdi Boutrous/ Andrea Costanzo Martini: Ξανακοιτάζοντας την Ιστορία

4 έργα με πολιτικό πρόσημο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που τώρα ξεκινά - εικόνα 3
«It's Always Here»

Ο άραβας χορογράφος και χορευτής Αdi Boutrous «διαβάζει» την σύγχρονη Ιστορία εντάσσοντας σε ένα ευρύτερο σχήμα την αντιπαράθεση Αράβων – Εβραίων. Στο έργο του «It’s Always Here», που θα δούμε στο φεστιβάλ «παραμερίζει» το ζήτημα της μειονοτικής ταυτότητας και επικεντρώνεται στην έρευνα της σωματικότητας υιοθετώντας στοιχεία αυτοσχεδιασμού contact και χιπ χοπ. Καλεί στη σκηνή έναν Εβραίο χορευτή, και χορεύοντας μαζί του δημιουργούν μία κοινή ταυτότητα, μέσω της οποίας αναφέρεται στην ισραηλινή ταυτότητα. Το «It’s Always Here» θα το δούμε ως ενιαία παράσταση με το «Scarabeo, Angles and The Void» του Andrea Costanzo Martini. Ο Ιταλός χορογράφος αναγνωρίζει τον αιγυπτιακό σκαραβαίο ως σύμβολο της Αναγέννησης και τον συνδυάζει με την ιταλική κουλτούρα. Στα ιταλικά η λέξη Scarabeo χρησιμοποιείται και για το επιτραπέζιο παιχνίδι Scrabble, όπου γράμματα χρησιμοποιούνται παραπάνω από μία φορές για να σχηματίσουν διαφορετικές λέξεις με διαφορετικό νόημα σε ένα συγκεκριμένο χώρο και ζητά από τους χορευτές του να παίξουν με τις μεταμορφώσεις (Κυριακή 23/7, ώρα 7 μ.μ. στο Στούντιο του Μεγάρου Χορού)

Το υπόλοιπό πρόγραμμα του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

4 έργα με πολιτικό πρόσημο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που τώρα ξεκινά - εικόνα 4
Ballet de Lorraine

Υπάρχουν όμως κι άλλες σημαντικές μετακλήσεις στο φετινό φεστιβάλ. Θα δούμε το Μπαλέτο της Λoραίνης σε έργα τριών ξεχωριστών χορογράφων: το «Opal Loop/Cloud Installation #72503» (1980) της εμβληματικής μορφής του μεταμοντέρνου χορού Trisha Brown, το «Sounddance» του Merce Cunningham και το «Rose-variation» της Mathilde Monnier (Παρασκευή 14 και Σάββατο 17/7 στο Μέγαρο Χορού). Παραγωγή του CCN2-Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ είναι το «Tordre» του Rachid Ouramdane με ερμηνεύτριες τις Lora Juodkaitè και Annie Hanauer (Σάββατο 15/7 στο Στούντιο του Μεγάρου Χορού). Η χορογράφος Noa Wertheim και η Vertigo Dance Company έρχονται για πρώτη φορά με το «Yama» (Τρίτη 18/7 στο Μέγαρο Χορού) και οι Helena Franzén & Ori Flomin με το έργο «Meeting You» (Παρασκευή 21 & Σάββατο 22/7 στο Πνευματικό Κέντρο).

Οι Έλληνες καλλιτέχνες

4 έργα με πολιτικό πρόσημο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που τώρα ξεκινά - εικόνα 5
«Αλάσκα»

Σημαντική είναι και ελληνική παρουσία στο φεστιβάλ με την Αντιγόνη Γύρα να παρουσιάζει το ερευνητικό καλλιτεχνικό εγχείρημα «Ο Ανύποπτος Χρόνος» (Κυριακή 16/7 στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας), την Ίριδα Καραγιάν να παρουσιάζει την «Αλάσκα», παραγωγή και πρωτοπαρουσιάστηκε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το 2016 (Δευτέρα 17/7 στο Στούντιο του Μεγάρου Χορού), την Πωλίνα Κρεμαστά και την Ομάδα Σύγχρονου Χορού Creo να παρουσιάζουν το έργο «Απόγειος» (Τετάρτη 19/7 στο Στούντιο του Μεγάρου Χορού) και τον δικό μας Γιάννη Μανταφούνη μαζί με την Ιρλανδέζα Aoife McAtamney να παρουσιάζουν το «One One One» (Κυριακή 23/7 στην παραλία Καλαμάτας).

Δείτε όλο το πρόγραμμα αναλυτικά στο www.kalamatadancefestival.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπεντ": Έρχεται το σπουδαίο έργο του Μάρτιν Σέρμαν στο θέατρο Χώρα

Το αριστούργημα του αμερικανού συγγραφέα που έχει ως θέμα τον απαγορευμένο έρωτα δύο ανδρών στη ναζιστική Γερμανία ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

Στην "Κόκκινη κλωστή" "συνεργάζονται" αντικείμενα κοινής χρήσης και μουσικές νότες

Η ιστορία της απόδρασης μιας γυναίκας από το αφιλόξενο Εδώ και Τώρα και ο πολυτάραχος βίος της ξετυλίγονται σαν όνειρο σε μια μοναδική περφόρμανς.

"Τι είδε ο μπατλερ" στο θέατρο Άλμα;

Μια ξέφρενη κωμωδία γεμάτη γέλιο και ανατροπές, που σατιρίζει με καυστικό τρόπο τα ήθη της σύγχρονης κοινωνίας.

Η εκφραστικότητα της γλώσσας της σιωπής στην παράσταση "Τα δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ" στο Olvio

Μια από τις πιο ιδιαίτερες, γοητευτικές και απολαυστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Olvio.

"Κανονική δουλειά": O Στέλιος Ανατολίτης επιστρέφει με την τρίτη του σόλο παράσταση

Κείμενα για τη δουλειά, κουβέντα με τον κόσμο, ευτράπελα σε δημόσιες υπηρεσίες και μουσική κωμωδία.

"Κάποιος να με προσέχει": Για πρώτη φορά στη χώρα μας σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου

Με μια ισχυρή τριανδρία: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ, ανεβάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το "Κάποιος να με προσέχει" του Φράνκ Μακ Γκίνες η Αθανασία Καραγιαννοπούλου.

Η "Ζιζέλ" από την Οδησσό στη σκιά της Ακρόπολης

Το όνειρο κάθε χορεύτριας είναι να ερμηνεύσει τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ. Το χορογραφικό αριστούργημα της ρομαντικής περιόδου, ζωντανεύει από το Μπαλέτο και την Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Οδησσού στο Ηρώδειο, την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου.