Ο τυφλός Χαμ και ο υπηρέτης του Κλοβ ζουν σε ένα γκρίζο περιβάλλον περιμένοντας το τέλος τους. Μαζί τους ζουν οι ανάπηροι γονείς του Χαμ που αργοπεθαίνουν μέσα σε κάδους απορριμμάτων. Ο έξω κόσμος είναι ήδη "νεκρός" για τους ήρωες του Μπέκετ και οι ίδιοι μοιάζουν σαν να είναι οι μόνοι επιζώντες…Η Λυδία Κονιόρδου, η Έλενα Τοπαλίδου, η Τζίνα Θλιβέρη και η Γεωργία Τσαγκαράκη «παίζουν» με το «Παιχνίδι του Τέλους» του Σάμουελ Μπέκετ στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης. Είναι γνωστό πως το θέατρο του νομπελίστα Ιρλανδού ανδροκρατείται και αυτή η παράσταση είναι μια σπάνια ευκαιρία να δούμε πώς ένας νέος σκηνοθέτης, όπως είναι ο Κώστας Χατζής, καταφέρνει να στήσει μια γυναικεία εκδοχή του με ένα έργο διαχρονικό και τραγικά επίκαιρο. Το Endgame πρωτοπαίχθηκε στα γαλλικά στο Royal Court του Λονδίνου τον Απρίλη του 1957 και, μαζί με το «Περιμένοντας τον Γκοντό», «Krapp’s Last Tape», «Ευτυχισμένες Ημέρες» και «Play» άνοιξε το θέατρο για τον Beckett με παραστάσεις στο Παρίσι, στο Λονδίνο και στις Ηνωμένες Πολιτείες που σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Είναι αγαπημένο έργων των ελλήνων σκηνοθετών και το έχουμε δει ν' ανεβαίνει σε αρκετές αθηναϊκές σκηνές. Ο νομπελίστας συγγραφέας, ειδικά για το «Endgame», έχει δημοσιεύσει και τους όρους που εκείνος έχει ρητά καθορίσει, «αλλιώς το έργο δεν είναι παρά μια παρωδία! Το έργο μου απαιτεί ένα άδειο δωμάτιο και δύο μικρά παράθυρα!».
Περισσότερες πληροφορίες
Το παιχνίδι του τέλους (Endgame)
Στο έργο-σταθμός του 20ού αιώνα, ο Μπέκετ βυθομετρά και, με ακρίβεια νυστεριού, αναδεικνύει όλη την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης με όπλο το χιούμορ και την αισιοδοξία