Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 1
Άπρα Σίλινγκ

Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία: το 1991 συνασπίστηκαν στο Visegrad Group, το 2004 έγιναν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σήμερα ταλανίζονται από τη λιτότητα, την ξενοφοβία και το νεο-εθνικισμό. Αν, όμως, οι κυβερνήσεις τους υπολείπονται σε ανθρωπισμό, οι καλλιτέχνες τους παράγουν κοινωνικοπολιτικό θέατρο αιχμής και το 3ο Transitions Festival της Στέγης μάς το συστήνει.

Την αυλαία σηκώνει ένας παλιός γνώριμος, ο Ούγγρος σκηνοθέτης-ορκισμένος αμφισβητίας των θεατρικών συμβάσεων Άπρα Σίλινγκ – ο «Γλάρος» του στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2007 ήταν από τους πιο τσεχοφικούς που έχουμε δει. Τώρα φέρνει σε παγκόσμια πρεμιέρα και σε συμπαραγωγή με τη Στέγη και το θέατρο Trafo το «The day of fury» («Η μέρα της οργής», 11-12/11).

Εμπνευσμένο από υπαρκτό πρόσωπο, μια Ουγγαρέζα νοσοκόμα που πρωτοστάτησε σε πορείες διαμαρτυρίας στη Βουδαπέστη, και έχοντας στο στόχαστρο, όπως και σε όλες τις τελευταίες δουλειές του, τις απολυταρχικές πολιτικές του πρωθυπουργού Βικτόρ Ορμπάν, η ιδιότυπη νέα περφόρμανς του Σίλινγκ φέρει τον υπότιτλο «μουσικές διδαχές μετά καθάρσεως». Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα κεντρικά πρόσωπα είναι σύμβολα τριών γενεών: η γαλουχημένη στον καθολικισμό ηλικιωμένη μητέρα φέρει το παλιό σύστημα αξιών, η έφηβη κόρη εκπροσωπεί την ασυμβίβαστη νιότη και η νοσοκόμα τον ανθρωπάκο που χάνεται μες στο λαβύρινθο του νεοφιλελευθερισμού».

Το 3ο γεωπολιτικό φεστιβάλ της Στέγης περιλαμβάνει δέκα ακόμη παραγωγές θεάτρου και χορού, παράλληλες δράσεις, συζητήσεις και ολοκληρώνεται με ένα συμπόσιο για την τέχνη και την πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη.

Το «Transitions 3: Central Europe» πραγματοποιείται στη Στέγη από 11 έως 29/11.

3 highlights του φεστιβάλ

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 2

Frankenstein-Project
Εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη, ο Ούγγρος σούπερ σταρ των Κανών και σκηνοθέτης της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός» Κορνέλ Μουντρούτζο στήνει μια σαρκαστική παραλλαγή του Φρανκενστάιν (13-15/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 3

Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
Στα όρια χιτσκοκικού θρίλερ και θεάτρου του παραλόγου, μια εκρηκτική, κυβερνοπάνκ εκδοχή του Πολωνού σκηνοθέτη Κριστόφ Γκαρμπατσέφσκι σε ένα εμβληματικό έργο της πολωνικής δραματουργίας (28-29/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 4

Our secrets
H δράση της ουγγρικής υπηρεσίας πληροφοριών στα ’80s και οι παραδοσιακές χοροεσπερίδες που ήταν τότε της μόδας γίνονται «ένα» στο σκληρό αυτό δράμα που υπογράφει σκηνοθετικά ο Μπέλα Πίντερ (14-15/11).

Περισσότερες πληροφορίες

The day of fury 

  • Δράμα

Οργισμένος αμφισβητίας των σκηνικών συμβάσεων, ο Ούγγρος σκηνοθέτης έρχεται με μια παράσταση εμπνευσμένη από ένα αληθινό γεγονός: τον πρωτόγνωρα ειλικρινή δημόσιο λόγο μιας νοσηλεύτριας

Frankenstein-Project

  • Performance
  • Διάρκεια: 130 '

Ο εξεγερμένος Φράνκενσταϊν της εποχής μας, σε μια αιματοβαμμένη και περιπαικτική παράσταση από έναν σούπερ σταρ των Καννών, τον Ούγγρο σκηνοθέτη της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός». Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη

Our Secrets

  • Δράμα

Ιλαροτραγωδία για μια σκοτεινή εποχή του Ανατολικού Μπλοκ. Ωμός ρεαλισμός, σαρκαστικό χιούμορ, αλλά και υπόγειος λυρισμός εκθέτουν τις συλλογικές νευρώσεις και παθογένειες του πρόσφατου ουγγρικού παρελθόντος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στην "Κόκκινη κλωστή" "συνεργάζονται" αντικείμενα κοινής χρήσης και μουσικές νότες

Η ιστορία της απόδρασης μιας γυναίκας από το αφιλόξενο Εδώ και Τώρα και ο πολυτάραχος βίος της ξετυλίγονται σαν όνειρο σε μια μοναδική περφόρμανς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

"Τι είδε ο μπατλερ" στο θέατρο Άλμα;

Μια ξέφρενη κωμωδία γεμάτη γέλιο και ανατροπές, που σατιρίζει με καυστικό τρόπο τα ήθη της σύγχρονης κοινωνίας.

Η εκφραστικότητα της γλώσσας της σιωπής στην παράσταση "Τα δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ" στο Olvio

Μια από τις πιο ιδιαίτερες, γοητευτικές και απολαυστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Olvio.

"Κανονική δουλειά": O Στέλιος Ανατολίτης επιστρέφει με την τρίτη του σόλο παράσταση

Κείμενα για τη δουλειά, κουβέντα με τον κόσμο, ευτράπελα σε δημόσιες υπηρεσίες και μουσική κωμωδία.

"Κάποιος να με προσέχει": Για πρώτη φορά στη χώρα μας σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου

Με μια ισχυρή τριανδρία: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ, ανεβάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το "Κάποιος να με προσέχει" του Φράνκ Μακ Γκίνες η Αθανασία Καραγιαννοπούλου.

Η "Ζιζέλ" από την Οδησσό στη σκιά της Ακρόπολης

Το όνειρο κάθε χορεύτριας είναι να ερμηνεύσει τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ. Το χορογραφικό αριστούργημα της ρομαντικής περιόδου, ζωντανεύει από το Μπαλέτο και την Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Οδησσού στο Ηρώδειο, την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου.

Καταιγισμός θεατρικών επαναλήψεων στις σκηνές της Αθήνας

Συγκεντρώσαμε τις 23 παραστάσεις που σηκώνουν ξανά αυλαία αυτή την εβδομάδα (29/9-5/10) και αξίζει να τις αναζητήσετε.