Lords Of The Sound: Ένα συμφωνικό ταξίδι στα soundtracks του Hans Zimmer

Η ορχήστρα από την Ουκρανία έρχεται στην Αθήνα («Christmas Theater», Πέμπτη 4/1) σημειώνοντας το πρώτο διεθνές sold out του Νέου Έτους, με αποτέλεσμα να δίνει τελικά και δεύτερη συναυλία, νωρίτερα την ίδια ημέρα.

LrdSound_front

O Hans Zimmer έχει συνδυάσει το όνομά του με τόσα επιτυχημένα soundtracks χολυγουντιανών blockbusters, ώστε μερικές φορές τείνουμε να ξεχνάμε ότι είναι Γερμανός –γεννημένος στη Φρανκφούρτη– και όχι Αμερικάνος. Άσχετα αν, εδώ και χρόνια, βρίσκεται εγκατεστημένος στις Η.Π.Α., διατηρώντας το στούντιό του στην Καλιφόρνια.

Ασφαλώς, όποιος ξέρει στοιχειώδη γεγονότα για την ιστορία των soundtracks, γνωρίζει ότι υπάρχει ισχυρή παρουσία Γερμανόφωνων συνθετών στην ανάδυση του film score όπως το αντιλαμβανόμαστε ακόμα και σήμερα: η όλη παράδοση χρωστάει πολλά στην καθοριστική δουλειά του Αυστριακού Max Steiner, λ.χ., ενώ στις σχετικές υποψηφιότητες Όσκαρ της δεκαετίας του 1930 συχνή παρουσία είχε και ο (επίσης Αυστριακός) Erich Wolfgang Korngold. Δύο ονόματα που εύκολα εντοπίζονται στις δημιουργικές καταβολές του Zimmer, χάρη –κυρίως– στον τρόπο με τον οποίον άρθρωσαν την επική αίσθηση δουλεύοντας για φημισμένες ταινίες σαν π.χ. τις "Περιπέτειες του Ρομπέν των Δασών" (1938) ή το "Όσα Παίρνει Ο Άνεμος" (1939).

LrdSound_01

Ο αυτοδίδακτος Zimmer, βέβαια, είναι "παιδί" μιας μεταγενέστερης και αισθητά πιο μοντέρνας εποχής, γι' αυτό και δίπλα στις γνώριμες ορχήστρες ακούμε συχνά και ήχους με σαφώς ηλεκτρονική υφή και ταυτότητα. "Είμαι τέκνο του 20ού αιώνα", είπε σε μια διάλεξή του πριν δέκα χρόνια, ενώ σε πρόσφατη συνέντευξή του για το έγκυρο περιοδικό κλασικής μουσικής "Gramophone" στάθηκε και στην έντονη επιρροή που του άσκησαν τα soundtracks του Ennio Morricone, ιδιαίτερα εκείνο για το θρυλικό "Μια Φορά Κι Έναν Καιρό Στη Δύση" του Σέρτζιο Λεόνε (1968). 

Από εκεί και πέρα, φυσικά, ο Γερμανός δημιουργός τράβηξε τον δρόμο του, ο οποίος εκκίνησε το 1977, βρίσκοντάς τον να παίζει synths για συγκροτήματα σαν τους Krakatoa ή τους Buggles της γνωστής επιτυχίας "Video Killed The Radio Star" (1979). Χάρη σε αυτή τη θητεία στράφηκε στον συγκερασμό συμφωνικών και ηλεκτρονικών στοιχείων και το 1987 λάνσαρε μια νέα καριέρα ως σόλο κινηματογραφικός συνθέτης, γράφοντας το score για το "Terminal Exposure" του Νίκου Μαστοράκη.

LrdSound_02

Τα όσα εκτυλίχθηκαν από τότε μέχρι σήμερα είναι αρκετά γνωστά, αποτελώντας λόγο για τη μεγάλη απήχηση που βρίσκει τώρα στα μέρη μας ο ερχομός των Lords Of The Sound: μιας συμφωνικής ορχήστρας από την Ουκρανία, η οποία ασχολείται ενεργά με το ανακάτεμα παραδοσιακών και μοντέρνων στοιχείων (πάντα σε ένα κλασικό πλαίσιο, ασφαλώς) και περιοδεύει ανά τον κόσμο υπό την ηγεσία του Andrii Novatorov, φιλοδοξώντας να διακριθεί σε ρεπερτόριο σύγχρονων συνθετών που εργάζονται για την κινηματογραφική βιομηχανία.

Η ανακοίνωση, λοιπόν, μιας αθηναϊκής εμφάνισης αφιερωμένης στα πιο λαμπρά και διάσημα soundtracks του Hans Zimmer ("Christmas Theater", Πέμπτη 4/1) πυροδότησε τον μαζικό ενθουσιασμό, οδηγώντας στο πρώτο διεθνές sold out του Νέου Έτους. Με αποτέλεσμα οι Lords Of The Sound να ανακοινώσουν και δεύτερη συναυλία, νωρίτερα την ίδια ημέρα: η μία θα λάβει χώρα στις 16.00, δηλαδή, ενώ η άλλη στις 20.00.

LrdSound_03

Η απήχηση αυτή, φυσικά, δεν έχει τόσο να κάνει με την ουκρανική ορχήστρα –η οποία, άσχετα με τις εκτελεστικές της ικανότητες, ακόμα χτίζει το όνομά της– όσο με το ρεπερτόριο που θα ακουστεί στην Αθήνα: μια ανθολόγηση, δηλαδή, από μουσικές γραμμένες για διάσημες κι αγαπημένες ταινίες όπως π.χ. ο "Βασιλιάς των Λιονταριών" (1995), οι "Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι Του Νεκρού" (2006), το "Dune" (2022), το "Interstellar" (2014), ο "Κώδικας Da Vinci" (2006), ο "Μονομάχος" του Ρίντλεϊ Σκοτ (2001), το "Batman: The Dark Knight" του Κρίστοφερ Νόλαν (2009), αλλά και το 25o φιλμ της James Bond εποποιίας "No Time To Die" (2021).

Τέτοια παραδείγματα, βέβαια, αν και παγκοσμίως αναγνωρίσιμα, δεν αποτελούν παρά την κορυφή του παγόβουνου όσον αφορά την καριέρα του Zimmer και το κραταιό του στάτους ανάμεσα στους κινηματογραφικούς συνθέτες των καιρών μας: ο πλήρης κατάλογος με τα περίπου 500 έργα του θα μπορούσε να τροφοδοτήσει κάμποσες ανάλογες βραδιές σαν κι αυτή στο "Christmas Theater", κάθε φορά με διαφορετικές επιλογές. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το Φεστιβάλ Δρόμου Καλαμάτας επιστρέφει για 14η χρονιά

Στο πλέον καθιερωμένο ραντεβού στην Καλαμάτα θα βρίσκονται καλλιτέχνες της ελληνικής σκηνής από την Ιουλία Καραπατάκη και τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου μέχρι τον Εθισμό έρχονται σε ένα γεμάτο τριήμερο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/07/2024

Peter Hammill: Ένας ζωντανός θρύλος έρχεται στην Αθήνα

Δύο μοναδικές εμφανίσεις στο Ωδείο Αθηνών θα πραγματοποιήσει ο θρυλικός συνθέτης.

Φεστιβάλ Νάξου 2024: Παραθερίζουμε στον Πύργο Μπαζαίου

Εικαστικές τέχνες, θέατρο, μουσική, σύγχρονος χορός και λόγος σε ένα πλούσιο πρόγραμμα που κρατά μέχρι τον Σεπτέμβριο.

44ο River Party Reboot: Ένα (ακόμη) διονυσιακό τριήμερο στο Νεστόριο Καστοριάς

Το ιστορικό φεστιβάλ επιστρέφει στις όχθες του Αλιάκμονα για ένα τριήμερο στη φύση με καλεσμένους-έκπληξη (2-4/8).

Release Athens 2024: Judas Priest, για πόσο ακόμα θα μας τρελαίνετε;

Όλα όσα ζήσαμε τη θρυλική metal βραδιά στην Πλατεία Νερού, με Accept, Bruce Dickinson και Judas Priest να συνθέτουν ένα ονειρικό live για το ελληνικό κοινό.

Ο Black Coffee επιστρέφει για ένα house υπερθέαμα

Το περίφημο residency του "Hï Ibiza" έρχεται στην Αθήνα για μια μοναδική βραδιά.

Behemoth: Οι 3 δίσκοι που τους μετέτρεψαν σε φεστιβαλική δύναμη

Οι Πολωνοί του Nergal θα ηγηθούν της ενδέκατης και τελευταίας ημέρας του φετινού Release Athens (Κυριακή 28/7) και αναμένεται να κάνουν επιβλητικό φινάλε στην Πλατεία Νερού, με ένα σόου σκοτεινού metal αντάξιο της καταχθόνιας φήμης και της διεθνούς γιγάντωσής τους.