Alice Cooper: Δέκα τραγούδια του μέσα από τα λόγια του ίδιου και πέντε διασκευές σε γνωστά του τραγούδια

Με αφορμή την μεγάλη συναυλία Scorpions και Alice Cooper στις 6 Ιουλίου στο ΟΑΚΑ παρουσιάζουμε 10 κλασσικά τραγούδια όπως τα περιγράφει ο ίδιος και πέντε διασκευές σε γνωστά του τραγούδια από διάσημα συγκροτήματα στον χώρο της σκληρής μουσικής και όχι μόνο.

Alice Cooper: Δέκα τραγούδια του μέσα από τα λόγια του ίδιου και πέντε διασκευές σε γνωστά του τραγούδια © shutterstock

Από τον Χάκο Περβανίδη (Metal Hammer, Tv WAR) 

Διαβάστε επίσης: "Ο βίος και η πολιτεία του Alice Cooper" και Alice Cooper: "Τώρα βρίσκομαι στο top of my game και νιώθω καλύτερα απ’ ό,τι 30 χρόνια πριν".

‘I’m Eighteen” (από το δίσκο "Love It To Death”, 1971)

"Προήλθε από ένα riff που το παίζαμε για ζέσταμα στις πρόβες. Την εποχή εκείνη ήμασταν στο Detroit, ζούσαμε όλοι μαζί σε ένα απαίσιο μέρος και πίναμε ένα φτηνό, πραγματικά άθλιο κρασί από μήλο. Ο παραγωγός μας ο Bob Ezrin άκουσε το riff και μας παρότρυνε να γράψουμε ένα τραγούδι που να βασίζεται σε αυτό. Ήταν η εποχή του πολέμου του Βιετνάμ και υπήρχε αυτή η διχογνωμία ανάμεσα στους νέους της εποχής "είμαι αγόρι ή είμαι άντρας; Μπορώ να πάω να σκοτωθώ για την πατρίδα μου, αλλά δεν μπορώ να αγοράσω μία μπύρα;". Το "I’m Eighteen” πρόβαλε αυτήν την αντίθεση και από τη μία ακούγεται σαν παράπονο και από την άλλη σαν επίτευγμα. "Είμαι 18 και το μισώ, είμαι 18 και μου αρέσει". O κόσμος ταυτίστηκε με το τραγούδι, ήταν σαν να επιβεβαιωνόταν η αντίφαση που είχε μέσα του ο κάθε έφηβος!"

"School’s Out” (από το δίσκο "School’s Out”, 1972)

"Είναι ένα τραγούδι που γράφτηκε για να γίνει επιτυχία, το πιστεύαμε, το ξέραμε και έτσι έγινε γιατί απευθύνεται σε όλους του ανθρώπους του κόσμου. Ήταν σχεδιασμένο να μιλήσει σε όποιον έχει πάει στο σχολείο. Είναι αυτά τα τρία λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι που σηματοδοτεί την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών. Τα μακρύτερα τρία λεπτά κάθε έτους και μετά, τέλος! Ξεγνοιασιά για τρείς μήνες. Αυτό που θέλαμε να πιάσουμε στο τραγούδι, ήταν η χαρά των παιδιών όταν τελειώνει η σχολική περίοδος και το καταφέραμε."

"Welcome to my Nightmare” (από το δίσκο "Welcome to My Nightmare”, 1975)

"Επρόκειτο για ένα πολύ σημαντικό τραγούδια για μένα. Ήταν ο πρώτος δίσκος του νέου μου ξεκινήματος, της προσωπικής μου καριέρας μετά τη διάλυση της Alice Cooper Band. Ήταν ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο στο οποίο επενδύσαμε όλα μας τα χρήματα και αυτό το τραγούδι που άνοιγε το δίσκο έπρεπε να δίνει το κλίμα και να δημιουργεί την απαιτούμενη ατμόσφαιρα. Το εισαγωγικό του μέρος ακούγεται πολύ σκοτεινό, λες και το έγραψαν οι The Doors και στο τέλος με όλα αυτά τα πνευστά γίνεται jazz rock ίσως και λίγο funk αλλά εξακολουθεί και έχει αυτήν την τρομακτική ατμόσφαιρα. Ο Bob Ezrin είχε φυσικά μεγάλο ρόλο σε αυτό." 

"Only Women Bleed” (από το δίσκο "Welcome to My Nightmare”, 1975)

"Αποφασίσαμε να βάλουμε μία μπαλάντα στο τέλος της πρώτης πλευράς για να ρίξουμε λίγο τους τόνους. Όταν ηχογραφούσαμε το ορχηστρικό μέρος σε studio του Toronto, οι μεσήλικες κλασσικοί μουσικοί δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι που δούλευαν μαζί μας. Μας θεωρούσαν κατώτερούς τους. Κατά την ηχογράφηση των εγχόρδων, ο Bod είπε σε έναν από τους τέσσερεις βιολονίστες που έπαιζαν ταυτόχρονα πως η μία χορδή του ήταν ελαφρώς ξεκούρδιστη πράγμα που όντως ίσχυε και μετά από αυτό μας αντιμετώπιζαν με σεβασμό. Αργότερα, ο Bob μου εκμυστηρεύτηκε πως αυτός είχε ‘πειράξει’ το βιολί κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ώστε να μπορέσει να τους επιβληθεί στη συνέχεια" .

Billion Dollar Babies (από το δίσκο "Billion Dollar Babies”, 1973)

"Προέκυψε από μία ιδέα που είχε ο Neil Smith στα τύμπανα πάνω στην οποία αυτοσχεδίασε ο Dennis Dunaway με το μπάσο. Εδώ στην πραγματικότητα κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Τρία χρόνια πριν ήμασταν το πιο μισητό συγκρότημα στο Los Angeles όπου κανείς δεν μας ήθελε και ξαφνικά πηγαίνουμε στο Detroit, γνωρίζουμε τον Bob Ezrin και γινόμαστε ένα από τα πιο επιτυχημένα μουσικά σχήματα του κόσμου που δεν ξέραμε τι να κάνουμε τα λεφτά που κερδίζαμε. Ο τίτλος , ομολογώ πως είναι ένα λογοπαίγνιο πάνω στο "Million Dollar Mermaid” του χορογράφου Busby Berkeley". 

Poison (από το δίσκο "Trash”, 1989)

"Μας πήρε τρεις μέρες για να γράψουμε αυτό το τραγούδι. Συνήθως ένα μεγάλο hit γράφεται μέσα σε 5 λεπτά και έτσι έγινε και με το "Poison”. Τα βασικά μέρη του τραγουδιού είχαν ολοκληρωθεί μέσα σε μισή ώρα, όταν όμως δουλεύεις με τον Desmond Child τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ο άνθρωπος είναι ο γιατρός, ο χειρουργός της μουσικής! Χρειάστηκε 2 μέρες μόνο για τα δεύτερα φωνητικά τα οποία ήταν αυτά που απογείωσαν το τραγούδι. Κάθισε στο πιάνο και δούλεψε σχολαστικά πάνω σε κάθε φωνή από τις δεύτερες. Εγώ δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο."

Halo of Flies (από το δίσκο "Killers”, 1972)

"Θέλαμε να αποδείξουμε πως ήμασταν ένα πραγματικό συγκρότημα, όχι ένας θεατρικός θίασος που έπαιζε και μουσική και ο Ezrin μας βοήθησε σε αυτό. Να βρούμε τις σωστές τονικότητες και τα σωστά μέτρα όπως επίσης να κάνουμε και οικονομία στη σύνθεση, να μην παίζουμε περιττά πράγματα. Παρόλα αυτά, θέλαμε να δείξουμε ότι μπορούμε να κάνουμε και περίτεχνα πράγματα που να μπορούν να εκτιμηθούν από τους οπαδούς progressive rock συγκροτημάτων όπως οι King Crimson ή οι Emerson Lake & Palmer. To ‘Halo of Flies” στα 8 λεπτά που διαρκεί και με τις πολλές αλλαγές που έχει δείχνει αυτό ακριβώς το πράγμα. " 

"Under My Wheels” (από το δίσκο "Killers”, 1972)

"Αυτό το τραγούδι θεωρώ πως είναι ένα δείγμα του πως εξελίχθηκα ως στιχουργός εκείνη την εποχή. Δεν μου άρεσε να μιλάω για ασαφή πράγματα, ήθελα να έχω μία ιστορία να διηγηθώ και προσπαθούσα να το κάνω όσο καλύτερα μπορούσα μέσα στα 3-4 λεπτά που διαρκεί ένα τραγούδι. Η ιστορία έπρεπε να συνεχίζεται και στα refrain τα οποία και έμαθα να τοποθετώ στρατηγικά μέσα στα τραγούδια. Το "…Wheel” είναι ένα από τα πρώτα τραγούδια σε αυτήν τη λογική, έγινε μεγάλη επιτυχία και το παίζω σε κάθε συναυλία μου από τότε που κυκλοφόρησε"

"Hallo Hooray” (από το δίσκο "Billion Dollar Babies”, 1973)

" Το τραγούδια αυτό γράφτηκε από έναν καναδό συνθέτη ονόματι Rolf Kempf ο οποίος όταν ήταν παιδί είχε κολλήσει πολιομυελίτιδα. Αρχικά το είχε τραγουδήσει η Judy Collins αλλά ο Bob επέμενε να το παίξουμε και εμείς. Η δική μας εκτέλεση βέβαια είναι πολύ διαφορετική. Θέλαμε να έχει στοιχεία cabaret όπως και μεσοπολεμικού γερμανικού burlesque. Όλοι συμφωνήσαμε πως πρέπει να έχει ένα εντυπωσιακό εισαγωγικό μέρος για να λειτουργήσει σωστά τόσο ως εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου, αλλά και των συναυλιών μας εκείνη την εποχή. Με το που ακούγονταν οι πρώτες νότες το κοινό ενθουσιαζόταν! Το θεωρώ ένα από τα καλύτερα κομμάτια έναρξης που είχα ποτέ και μέχρι και σήμερα το επιλέγω περιστασιακά για να ανοίγω το show μου"

He's Back (The Man Behind the Mask) (από το δίσκο "Constrictor”, 1986)

"Ήταν μία πολύ σημαντική εποχή για μένα, ήταν η επιστροφή μου σκηνή μετά από 3 χρόνια, η πρώτη φορά που έκανα ένα τόσο μεγάλο διάστημα να κυκλοφορήσω νέο δίσκο. Ήταν επίσης και η πρώτη φορά που ήμουν νηφάλιος. Είχα πλέον χρόνια να πιώ, οπότε ήταν μία νέα πραγματικότητα. Αποφάσισα λοιπόν να κάνω ένα heavy metal album και να δώσω 3 τραγούδια από αυτό την ταινία ‘Friday the 13th Part VI: Jason Lives’. Ήταν μία σωστή επιλογή και το τραγούδι αυτό με σύστησε σε ένα νέο κοινό το οποίο και με δέχτηκε αμέσως."

Πέντε διασκευές σε γνωστά του τραγούδια Alice Cooper

Bruce Dickinson & Mr. Bean "Elected”

To "Comic Relief” είναι μία πρωτοβουλία Άγγλων κωμικών με φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Το 1992 λίγο πριν τις εκλογές στην Αγγλία, ο γνωστός σε όλους Mr.Bean συνεργάστηκε με τον Bruce Dickinson και το συγκρότημα Skin σε αυτή την εξαιρετική διασκευή τα έσοδα της οποίας διατέθηκαν προς την καταπολέμηση της πείνας στην Αφρική. 

Megadeth "No Mr. Nice Guy”

Το τραγούδι ηχογραφήθηκε για τις ανάγκες του soundtrack της ταινίας         "Shocker” (1990) του σκηνοθέτη Wes Craven που είναι γνωστός ως δημιουργός των θρίλερ "Ο Εφιάλτης στο Δρόμο με τις Λεύκες". Κυκλοφόρησε ως single και στη συνέχεια εμφανίστηκε και στο δίσκο/συλλογή "Hidden Treasures”. Είναι ένα από το λίγα τραγούδια που οι Megadeth ηχογράφησαν ως τρίο, λίγο πριν την ένταξη στο συγκρότημα του κιθαρίστα Marty Friedman. Ομολογουμένως οι στίχοι και το ειρωνικό ύφος του τραγουδιού ταιριάζουν γάντι στον Dave Mustaine

Creed – "I’m Eighteen”

Οι Creed ήταν το πιο επιτυχημένο post grunge συγκρότημα και οι τρείς πρώτοι τους δίσκοι, τα "My Own Prison” (1997), "Human Clay” (1999), "Weathered” (2001) ξεπερνούν σε πωλήσεις τα 30.000.000 αντίτυπα. Ήταν λοιπόν, απολύτως φυσιολογικό να κληθούν να συνεισφέρουν μουσική στις υπερπαραγωγές τις εποχής. Η διασκευή τους στο "I’m Eighteeen” ακούγεται στην ταινία "Faculty” (1999) του Robert Rodriguez! Στο ίδιο soundtrack συμμετέχουν και οι Soul Asylum που διασκευάζουν και αυτοί Alice Cooper, συγκεκριμένα το "School’s Out”. Τέλος, σημειώνουμε πως το "I’m Eighteen” το έχουν παίξει και ο Anthrax στον πρώτο του δίσκο, "Fistful of Metal”. 

Children of Bodom – "Bed of Nails”

H συμμορία από το Ελσίνκι έγινε παγκοσμίως γνωστή για το μελωδικό death που έπαιζε και για τις εξαιρετικές ικανότητες του κιθαρίστα / τραγουδιστή Alexi Laiho. Μέσα στα χρόνια, ηχογραφήσαν διάφορες διασκευές, άλλες αναμενόμενες (Iron Maiden, Slayer) , άλλες όχι και τόσο (Britney Spears, Kenny Rogers) ενώ συχνά επέλεγαν μεγάλες επιτυχίες της δεκαετίας του ’80 όπως το "Rebel Yell’ ή συγκεκριμένη περίπτωση το hit single του Alice Cooper το οποίο και δεν δυσκολεύονται να φέρουν στα μέτρα τους. 

Tori Amos – "Only Women Bleed”

To έχουν διασκευάσει από την Tina Turner μέχρι την Lita Ford και από τον Glenn Hughes μέχρι τους The Hangmen. H σπουδαία Tori Amos το επιλέγει ως b’ side στον δίσκο της "Strange Little Girls” όπου παρουσιάζει δικές τις εκδοχές σε τραγούδια που η αυθεντική τους ερμηνεία έχει γίνει από άντρες.

Περισσότερες πληροφορίες

Scorpions - Alice Cooper

  • Rock-pop-folk

Tο θρυλικό συγκρότημα παρουσιάζει το «Rock Believe». Τη βραδιά ανοίγει ο νονός της Shock Rock στη ροκ συνάντηση της χρονιάς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Συναυλιακό αφιέρωμα στη Σμύρνη με την Ελένη Τσαλιγοπούλου στο Φεστιβάλ Μαραθώνα

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου και έξι δεξιοτέχνες μουσικοί, μάς προσκαλούν σε ένα μουσικό ταξίδι στις αρχές του 20ου αιώνα, γεμάτο από την κοσμοπολίτικη αύρα της πόλης εκείνης που θα αποτελεί πάντα σημείο αναφοράς στην σύγχρονη ιστορία του ελληνισμού.

12/08/2022

Φεστιβάλ "Στη σκιά των Βράχων" με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Η καλλιτεχνική τριάδα αποτελούμενη από τους Νατάσσα Μποφίλιου, Θέμη Καραμουρατίδη και Γεράσιμο Ευαγγελάτο επιστρέφει στην Αθήνα για μια συναυλιακή βραδιά "Στη Σκιά των βράχων".

To "Anime" του Φοίβου Δεληβοριά στην Τεχνόπολη

Η πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση του άλμπουμ του γνωστού καλλιτέχνη στην Τεχνόπολη από μία ομάδα ταλαντούχων συντελεστών.

Οι εκρηκτικοί Clamm τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα

Η αυστραλιανή μπάντα ανεβαίνει στη σκηνή της Death Disco και παρουσιάζει το νέο της δισκογραφικό υλικό, συνοδευόμενοι από τους Kidney Black και τους Frenzee.

Taki Tsan & Phyrosun στα Πανοραμικά Σκαλιά του Νιάρχου

Δύο θρύλοι της εγχώριας hip hop σκηνής έρχονται το φθινόπωρο στην Αθήνα ερμηνεύοντας ακυκλοφόρητα τραγούδια αλλά και παλαιότερα υλικό της δισκογραφίας τους.

Οι CHÓRES ταξιδεύουν στο παρελθόν μέσα από τους μουσικούς τόπους

Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μαρίνας Σάττι, η γυναικεία χορωδία έρχεται στο Κηποθέατρο Παπάγου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου – Χολαργού.