Σταύρος Άλλος: "Ο υπολογιστής δίνει την ψευδαίσθηση ότι σου λύνει τα χέρια ενώ σε αποπροσανατολίζει από την ίδια τη μουσική"

Ο τραγουδοποιός μοιράζεται στο "α" την εμπειρία της αναλογικής παραγωγής του δίσκου «Για την Νόρα», λίγες μέρες πριν την επίσημη παρουσίασή του, στον Πολυχώρο ΠΛΥΦΑ (12/5).

Σταύρος Άλλος © Μαρίζα Καψαμπέλη

Ο Σταύρος Άλλος, κατά κόσμον Σταύρος Γεωργιόπουλος, κυκλοφόρησε πρόσφατα το πρώτο σόλο εγχείρημα τραγουδοποιίας σε ελληνικό στίχο, με τίτλο "Για την Νόρα". Πρόκειται για ένα πείραμα απλότητας, με 7 τραγούδια - ραβασάκια, αφού ηχογραφήθηκε χωρίς τη χρήση ψηφιακών μέσων και υπολογιστή, αλλά με τη βοήθεια αναλογικών μηχανημάτων και ενορχηστρωτή τον Σέργιο Βούδρη, στο κτίριο της Δισκέξ στη Νέα Χαλκηδόνα. Είναι μουσικός και τραγουδοποιός, που βιοποριζεται σαν ηχολήπτης και μουσικός παραγωγός στην Αθήνα. Ξεκίνησε παίζοντας μπάσσο με τους ΜΟΑΝ το 2015, όπου ανακάλυψε τη φωνή του. Έκτοτε, συμμετέχει δημιουργικά και εμφανίζεται με το σχήμα Post Lovers, και πιο πρόσφατα με τον Coti K. στο πρότζεκτ "A Man from Managra". Λίγες μέρες από την επίσημη παρουσίαση του άλμπουμ του, στον Πολυχώρο ΠΛΥΦΑ (12/5), μοιράζεται στο "α" την εμπειρία της αναλογικής παραγωγής του δίσκου.

Ποιος είναι ο Άλλος;
Με λένε Σταύρο Γεωργιόπουλο. Γράφω τραγούδια στην Αθήνα, μερικές φορές για την Αθήνα, και κάνω ηχοληψίες και παραγωγές.

Ποια ανάγκη γέννησε το άλμπουμ "Για τη Νόρα";
Η ανάγκη μου να γράψω τραγούδια στα ελληνικά. Νομίζω ότι στο ελληνικό underground έχει πολύ καιρό τώρα απενοχοποιηθεί το να γραφεις στα ελληνικά. Υπάρχει αυτο που λεμε για πλάκα μεταξυ μας, το νέο "Νέο κύμα”. 

Διαβάζουμε στο δελτίο τύπου για "7 τραγούδια – ραβασάκια". Πώς γράφτηκαν τα τραγούδια του δίσκου; Γιατί ραβασάκια;
Γράφτηκαν στις ελάχιστες ώρες ησυχίας που είχα την περίοδο που δούλευα σε μια εταιρεία με συνέδρια και εταιρικά events. Ραβασάκια γιατί είναι μικρά, περιεκτικά και όσο πιο άμεσα. Έχουν και δεν έχουν χρηστική αξία για τον ερωτευμένο. Είναι μια σύνδεση που έκανα πρόσφατα, δεν γράφτηκαν με αυτό κατά νου.

Η χαρά είναι ότι γλιτώνεις την επαφή με τον υπολογιστή, που σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι σου λύνει τα χέρια ενώ στην πραγματικότητα, δίνοντάς σου όλες αυτές τις δυνατότητες και επιλογές, σε αποπροσανατολίζει από την ίδια τη μουσική.

Για την παραγωγή του άλμπουμ χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά αναλογικά μέσα. Ποιες ήταν οι χαρές και οι προκλήσεις που προέκυψαν από αυτό το αναλογικό πείραμα απλότητας;
Η χαρά είναι ότι γλιτώνεις την επαφή με τον υπολογιστή, που σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι σου λύνει τα χέρια ενώ στην πραγματικότητα, δίνοντάς σου όλες αυτές τις δυνατότητες και επιλογές, σε αποπροσανατολίζει από την ίδια τη μουσική. Η δυσκολία είναι ότι επειδή είμαι μετριότατος μουσικός δυσκολεύτηκα πολύ να γράψω τα μέρη όπως τα είχα στο μυαλό μου. Αυτό βασικά βάρυνε εν τέλει τον Σέργιο, που σταμάταγε και ξεκίναγε το μπομπινόφωνο όλη την ώρα. Παρ’ όλα αυτά περάσαμε φανταστικά και ακόμα το μνημονεύουμε. Ο αναλογικός ήχος είναι επίσης ζητούμενο, αν και δεν ξέρω αν έχει αντίκτυπο στον ακροατή του σήμερα. Σημασία για μας έχει ότι κάθε μέρος που γράφτηκε στα κομμάτια δεν είναι εκεί επειδή απλά μπορούσαμε, αλλά επειδή είναι αναγκαίο.

Έχεις τιμήσει την Αθήνα με τα τραγούδια σου. Τι σου δίνει η ζωή στην πόλη; 
Απογοητεύσεις, νεύρα, κούραση και καλό καφέ. Επίσης, είναι όλοι οι φίλοι μου εδώ. Είναι η μόνη πόλη που έχω ζήσει, οπότε νομίζω έχω την κλασσική σχέση αγάπης-μίσους.

Τι άλλο σε κινεί να γράφεις μουσική;
Η ίδια η μουσική, ως επικοινωνία μεταξύ μας, είναι υπεραρκετό κίνητρο. Η θεματολογία δεν θα έπρεπε να παίζει τόσο ρόλο. Η μουσική είναι δύναμη της φύσης.

Εδώ δοκιμάστηκες για πρώτη φορά ελληνικό στίχο. Πώς ήρθε αυτή η στροφή;
Ενώ ασχολούμουν κάμποσα χρόνια με την μουσικη, γράφοντας τραγούδια στα αγγλικά, κάποια στιγμή δοκίμασα για πλάκα να γράψω στα ελληνικά, πράγμα που μου ήταν ταμπού μια ζωή, και ενθουσιάστηκα αμέσως με την αμεσότητα που προσφέρει στην έκφραση. Και τελικά ήταν απλά ζήτημα κόμπλεξ για μένα, γιατί μετά μου πήρε δύο τρεις μήνες να συνειδητοποιήσω πόσοι Έλληνες καλλιτέχνες με συγκινούν.

Με τι άλλα πρότζεκτ καταπιάνεσαι αυτήν την περίοδο;
Ειδικά αυτή την περίοδο μου είναι αρκετό που τρέχω τον δίσκο μου. Γράφω και μουσική για μια ταινία μικρού μήκους.

Τι να περιμένουμε από την πρώτη ζωντανή παρουσίαση του δίσκου, στον Πολυχώρο ΠΛΥΦΑ (12/5);
Για αρχή,  θα είναι εκεί και ο Άλεξ, κατά κόσμον LOGOUT, που θα με "ξεπροβοδίσει”, παίζοντας ένα ειδικό ακουστικό σετ. Μετά θα ανέβουμε με τον Σέργιο Βούδρη και τον Κώστα Στεργίου, θα παιξουμε όλο τον δίσκο και θα έχουμε και μερικές εκπλήξεις. Θα έχουμε βινύλια και υφασμάτινες τσάντες με το υπέροχο χαρακτικό της Zanka.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια για το άμεσο μέλλον;
Έχω κανονίσει και άλλες συναυλίες μέσα στο καλοκαίρι, υπάρχουν και μερικά τραγούδια ακόμα στα σκαριά. Για την ώρα, θέλω διακοπες επειγόντως!

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σταύρος Άλλος

  • Rock-pop-folk

Παρουσιάζει το δίσκο «Για τη Νόρα», το πρώτο του σόλο εγχείρημα τραγουδοποιίας σε ελληνικό στίχο. Ένα πείραμα απλότητας, με 7 τραγούδια-ραβασάκια, που ηχογραφήθηκε χωρίς τη βοήθεια ψηφιακών μέσων.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Αριστοφάνης

"Ο "Πλούτος" είναι η σάτιρα του νεοπλουτισμού και του λάιφ στάιλ" δήλωνε στη μεγάλη συνέντευξή του "α" ο τραγουδοποιός για την παράσταση που ανέβαζε στην Επίδαυρο το 2013.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΩΡΓΟς ΧΑΡΩΝΙΤΗς
22/10/2025

Το περιβόλι του τρελού, ο Διονύσης Σαββόπουλος και του ‘60 οι εκδρομείς

Ο Διονύσης Σαββόπουλος μιλά για τα ελληνικά 60s όταν ετοιμαζόταν να γιορτάσει τα 40 χρόνια από την κυκλοφορία του άλμπουμ του "Το περιβόλι του τρελού".

Ο Διονύσης Σαββόπουλος έφυγε αλλά οι χοροί ας κρατήσουν για πάντα

Αποχαιρετούμε τον Διονύση Σαββόπουλο, τον κορυφαίο των Ελλήνων τραγουδοποιών, τον αγαπητό Νιόνιο που δεν είναι πια μαζί μας.

"From Cabaret to Rock n' roll... and Αll that Jazz!": Μια λαμπερή μουσική παράσταση στο Τρένο στο Ρουφ

Η εποχή του ρετρό ζωντανεύει μέσα από μια παράσταση γεμάτη από ήχους και ρυθμούς από το 1890 ως το 1960.

Δύο βραδιές με τον Wim Mertens στο Ωδείο Αθηνών

Ο Βέλγος συνθέτης παρουσιάζει το νέο του δίσκο σε πρώτη παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα.

Και δεύτερη συναυλία για το Παιδί Τραύμα στο ΠΛΥΦΑ

Το Παιδί Τραύμα επιστρέφει για μια ακόμη βραδιά αφιερωμένη στη "Δεύτερη Ζωή", τον νέο του δίσκο που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα.

Μια νύχτα με τους Gizmo Varillas και Monsieur Minimal

Μιλήσαμε με τους δημοφιλείς δημιουργούς με αφορμή τη "συνάντησή" τους στο πρώτο "Jameson Connects" music session της σεζόν.