
To Ινστιτούτο Γκαίτε εγκαινιάζει τον Φεβρουάριο του 2023 το Digital Concert Hall στην Ελλάδα. Στο αμφιθέατρο του Ινστιτούτου θα παρουσιαστούν σε απευθείας μετάδοση από τη Φιλαρμονική του Βερολίνου επιλεγμένες συναυλίες της φημισμένης ορχήστρας υπό τη διεύθυνση διάσημων μαέστρων (Kirill Petrenko, Simon Rattle, Emmanuelle Haïm και Klaus Mäkelä) σε έργα Debussy, Ligeti, Zimmermann, Shostakovich, Tchaikovsky, Händel κ.ά.
Το πρόγραμμα
O Kirill Petrenko διευθύνει Debussy, Ligeti και μια παγκόσμια πρεμιέρα | 11/2, 7.45 μ.μ.
Ο György Ligeti ήταν ένας από τους πιο σπουδαίους συνθέτες της μεταπολεμικής μουσικής πρωτοπορίας. Στη συναυλία αυτή ο Kirill Petrenko διευθύνει το Atmosphères και το Lontano, δύο από τα βασικά έργα του. Οι λαμπεροί ήχοι των έργων αυτών είναι χαρακτηριστικό του ύφους του Ligeti. Στο πρόγραμμα αυτό τους συναντάμε όμως και στο εκθαμβωτικό ηχοτοπίο La Mer του Claude Debussy. Παρουσιάζεται επίσης και ένα νέο έργο του Miroslav Srnka, του οποίου η όπερα South Pole έκανε πρεμιέρα με μεγάλη επιτυχία στο Μόναχο το 2016, υπό τη διεύθυνση του Kirill Petrenko.
Ο Simon Rattle διευθύνει Ligeti, Zimmermann και Martinů | 18/2, 7.45 μ.μ.
Ο György Ligeti εμπνεύστηκε από τη νεκρώσιμη ακολουθία της Καθολικής Εκκλησίας και έγραψε ένα από τα σπουδαιότερα χορωδιακά έργα του 20ού αιώνα. Τόσο το Ρέκβιεμ του όσο και το ορχηστρικό του έργο Apparitions, τα οποία διευθύνει εδώ ο Sir Simon Rattle, χρησιμοποιούν μια συναρπαστική μουσική γλώσσα. Στο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται και το Musique pour les soupers du Roi Ubu του Bernd Alois Zimmermann και το Κοντσέρτο για βιόλα του Bohuslav Martinů (σολίστ: Amihai Grosz), τα οποία και τα δύο κάνουν κρυφές αναφορές σε Ρέκβιεμ άλλων συνθετών.
Η Emmanuelle Haïm διευθύνει ένα ορατόριο του Händel | 11/3, 7.45 μ.μ.
Αυτήν τη φορά η Emmanuelle Haïm διευθύνει το πρώιμο ορατόριό του Il trionfo del Tempo e del Disinganno (Ο θρίαμβος του χρόνου και της αλήθειας), ένα έργο έντονα συναισθηματικό, με ευαίσθητες άριες και οπερατικές σκηνές. Στο επίκεντρο είναι μια νεαρή γυναίκα που αναζητά την ηδονή και συνειδητοποιεί πόσο πρόσκαιρη είναι η εξωτερική ομορφιά - ένα θέμα διαχρονικό.
Ο Klaus Mäkelä διευθύνει Tchaikovsky και Shostakovich | 22/4, 7.45 μ.μ.
Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο Φινλανδός είναι ήδη από τους πιο περιζήτητους μαέστρους διεθνώς. Στο ντεμπούτο του με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου θα παρουσιάσει δύο Έκτες Συμφωνίες: Η μία αποπνέει μια διάθεση "άνοιξης, χαράς και νεότητας", όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο Dmitri Shostakovich ότι ήθελε να μεταδώσει στο έργο του. Ο Tchaikovsky, από την άλλη πλευρά, προκαλεί με την "Παθητική" του μια μελαγχολική νοσταλγία.