
Ίσως δεν ήταν τυχαίο ότι ακόμα και άνθρωποι που έδωσαν το παρών στο "six d.o.g.s" το βράδυ του Σαββάτου βρέθηκαν να συζητούν για τους GoGo Penguin (που έπαιζαν παράλληλα στο "Gagarin 205"), ενώ περίμεναν να ξεκινήσει η συναυλία της Demetria.
Άλλοι τους είχαν ξαναδεί, ενώ άλλοι έκαναν μια δύσκολη επιλογή, με δεδομένο ότι η πρωταγωνίστρια της βραδιάς εδρεύει στην Κέρκυρα, οπότε μια αθηναϊκή εμφάνιση μόνο αυτονόητη δεν είναι –η καλοκαιρινή της συμμετοχή στο φετινό Saristra Festival της Κεφαλονιάς ήταν πιο εύκολη υπόθεση. Ενδεχομένως να συγκεντρωνόταν κάπως περισσότερος κόσμος δίχως ένα τέτοιο αντίπαλο δέος, μιας και η 22χρονη τραγουδοποιός μπορεί, δυνητικά, να απευθυνθεί στο κοινό του βρετανικού τρίο. Όχι ότι είχε ιδιαίτερη σημασία, βέβαια: η Demetria έδειξε ότι θα χαιρόταν αυτή τη σπάνια ευκαιρία έστω κι αν είχε ακόμα λιγότερους απέναντί της.

Και τη χάρηκε με δύο διαφορετικούς τρόπους, αφού την είδαμε και στο άνοιγμα της βραδιάς. Όχι όμως στην κεντρική θέση της σκηνής του "six d.o.g.s", πίσω από το μικρόφωνο, αλλά στο πλάι δεξιά, στα πλήκτρα, ως μέλος του συγκροτήματος Listen It Speaks, το οποίο ανέλαβε το support και το ζέσταμα.

Παρότι νεοσύστατοι, οι Listen It Speaks αποδείχθηκαν δεμένο σύνολο κι έπαιξαν ωραία, "εκπέμποντας" μια πηγαία indie pop θαλπωρή που δεν είχε τίποτα το επιτηδευμένο. Κέρδισαν λοιπόν χειροκροτήματα ήδη από την αρχή (με τα κομμάτια "Eat Away" και "My Name", εάν τα άκουσα σωστά) και διατήρησαν το κλίμα μέχρι και το φινάλε του σύντομου set τους. Έστω κι αν, στην πορεία, φάνηκε ότι η φωνή της Αναστασίας Κωνσταντινίδου είναι πολύ συγκεκριμένη και ότι τα τραγούδια, τουλάχιστον στη μορφή που τα γνωρίσαμε, δεν έχουν το κάτι που θα τα βοηθήσει να σηκωθούν πάνω από τον ορίζοντα των διεθνών τους αναφορών –με πιθανή εξαίρεση το "Blossom". Παρά ταύτα, το γκρουπ ανακοίνωσε ότι μπαίνει σύντομα στη δισκογραφία, καθώς το ντεμπούτο τους θα βγει την άνοιξη του 2023 από την Puzzlemusik.

Από την Puzzlemusik, φυσικά, κυκλοφόρησε και το "Pillow Shifter" της Demetria, αιτία κι αφορμή της σύναξης στο "six d.o.g.s", αφού έκανε ιδιαίτερη εντύπωση σε όσους το πρόσεξαν –πρόκειται, ίσως, για το καλύτερο εγχώριο άλμπουμ του 2022. Κι έτσι, ένα άτυπο στοίχημα της βραδιάς ήταν αν θα αποτυπωνόταν και επί σκηνής ο πλούσιος ήχος του, η ποικιλία των πτυχών του και τα θαυμάσια φωνητικά της δημιουργού του.
Όλα αυτά τα ερωτήματα απαντήθηκαν με τον καλύτερο τρόπο, ήδη από τη στιγμή που η Demetria άνοιξε το στόμα της και άρχισε να λέει το "Dreams Are Holes", μπαίνοντας στον ρόλο της Ονειροταξιδιώτριας που θα μας ξεναγούσε στον (απαιτητικό, από την άποψη του concept) κόσμο του φετινού της δίσκου. Η ωραία της φωνή γέμισε άμεσα το "six d.o.g.s" και ό,τι θαυμάσαμε ηχητικά στα ακουστικά μας αποτυπώθηκε με ευκρίνεια και πολύ σωστές εντάσεις από τους Άλκη Νιλέντ (κιθάρα), Λάμπρο Ψωμά (μπάσο), Γιάννη Αναγνώστου (ντραμς) & Αμαλία Παύλου (δεύτερα φωνητικά).

Κάπως έτσι, το άλμπουμ άνθισε ενώπιόν μας και σε αυτή τη σκηνική του έκφανση, αφού κάθε του γωνιά ζωντάνεψε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μάλιστα, ίσως να έγινε ακόμα πιο απτό εκείνο που δήλωσε η Demetria στη Χριστίνα Κουτρουλού, νωρίτερα μέσα στη χρονιά –ότι, με κάποιον τρόπο, στο "Pillow Shifter" συνδυάστηκαν πολλά από τα ακούσματά της, γενόμενα εργαλεία για την αποτύπωση της κεντρικής ιδέας. Πράγματι, ανά στιγμές σου δινόταν η εντύπωση πως παρακολουθείς συναυλία κάπου στη Νέα Υόρκη, σε σημεία σκεφτόσουν τον Brad Mehldau και τη Fiona Apple, ενώ φευγαλέα περνούσε από το μυαλό σου και ο απόηχος της Λένας Πλάτωνος.

Η Demetria δεν έκρυψε ούτε τη χαρά της για την πραγμάτωση της βραδιάς, ούτε την αμηχανία της όταν προσπάθησε να πει δυο λόγια παραπάνω για το άλμπουμ, αλλά ούτε και τη συγκίνησή της, η οποία σε κανα-δυο σημεία της συναυλιακής δράσης την έκανε να βουρκώσει πίσω από το μικρόφωνο (ή έτσι φάνηκε, τέλος πάντων, σε μας στις πίσω σειρές). Πάντως, αυτή ακριβώς η αίσθηση, ότι δεν έχει κάνει πολλές φορές ένα τέτοιο live, του έδινε περισσότερη αξία καθώς άκουγες πόσο άψογα αποδόθηκαν απαιτητικά τραγούδια σαν π.χ. το "Tomorrowland", το "Cinderella" ή το "Royal Blood". Μαρτυρούσε, δηλαδή, πόση δουλειά είχε πέσει από πίσω.

Στο φινάλε, βέβαια, δεν έλειψαν και ορισμένοι στις μπροστινές σειρές που ζήτησαν "κι άλλο". Ωστόσο, με τον τρόπο της, η Demetria μας είχε ήδη προσφέρει κάτι εξτρά, αφού έπαιξε και το "My Trauma Is On You" από τη συλλογή για τα 15 χρόνια της Puzzlemusik, όπως κι ένα ιντριγκαδόρικο τραγούδι ονόματι "Sugar Town", που στην κορύφωσή του έδωσε ακόμα μία ευκαιρία διαπίστωσης των φωνητικών της δυνατοτήτων. Ακυκλοφόρητο μέχρι στιγμής, ίσως να αποτέλεσε μια κρυφή ματιά προς το μέλλον, αν και, είπαμε: προηγείται ο δίσκος των Listen It Speaks, στα προσεχώς.