Release Athens 2022: Ο νόμος του (Peter) Murphy

Το πολυήμερο φεστιβάλ σήκωσε επεισοδιακή αυλαία το βράδυ της Τετάρτης 8/6, με τον frontman των Bauhaus να κλέβει την παράσταση και όχι με την καλή έννοια. Update: Δείτε τις δηλώσεις της μπάντας και της διοργάνωσης.

Peter Murphy

Τριανταπέντε μήνες έχουν περάσει από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε σε βραδιά του Release και ο αριθμός αυτός πονάει. Μετά από διαδοχικές αναβολές, επαναπρογραμματισμούς και ακυρώσεις ήρθε επιτέλους η στιγμή την Τετάρτη 8 Ιουνίου να κατηφορίσουμε προς Φάληρο μεριά, χωρίς περιορισμούς και υποχρεωτικές καρέκλες, και αναμένοντας να δούμε ένα έξοχα curated line up γιγάντων. Κορωνίδα, βέβαια, της βραδιάς θα ήταν η εμφάνιση των πρόσφατα επανενωμένων Bauhaus, οι οποίοι αφού άφησαν για δεκατρία χρόνια να κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, αποφάσισαν να δοκιμάσουν ξανά να χαλιναγωγήσουν τη χημεία τους. Την είχαν χαρακτηρίσει άλλωστε τόσο εκρηκτική που τους κατέστρεφε…

Η αρχή έγινε το 2018 όταν ο frontman και "gothfather" Peter Murphy μαζί με τον μπασίστα David J ξεκίνησαν ένα τουρνέ για τα σαραντάχρονα της μπάντας, παίζοντας εξ’ ολοκλήρου το ντεμπούτο τους "In the Flat Field". Έκαναν μάλιστα μια στάση στην Αθήνα, στο Τάε Κβον Ντο το Δεκέμβριο εκείνης της χρονιάς για ένα ατμοσφαιρικό μεν, διεκπεραιωτικό δε live. Θυμίζουμε πως τότε ο Murphy ήταν έξτρα κουρασμένος καθώς λίγες μέρες νωρίτερα είχε μπλεχτεί σε φασαρίες με το κοινό της συναυλίας στη Σουηδία, καταλήγοντας να πετάει πλαστικά ποτήρια και μπουκάλια (κάποια γεμάτα) στο κοινό. Οι φήμες τον ήθελαν να φτάνει μέχρι το κρατητήριο, το περιοδικό post-punk.com όμως το διαψεύδει. Διαψεύδει επίσης το ότι ο λόγος για τον εκνευρισμό του Murphy ήταν το ακουστικό του…

Bauhaus

Όλη αυτή η εισαγωγή χρειάζεται για να θυμηθούμε πως ο βρετανός περφόρμερ κουβαλάει εδώ και χρόνια μια ζόρικη φήμη, χάρη στην οποία έχει χτίσει σε ένα βαθμό του μύθο του "undead". Έτσι, μόνο για όσους δεν τον έχουν παρακολουθήσει επισταμένως ήταν πραγματική έκπληξη η χτεσινή βραδιά στην Πλατεία Νερού και η αποχώρηση του από τη σκηνή μόλις λίγο αφότου συμπλήρωσε το απαραίτητο σαραντάλεπτο. Ας πάρουμε όμως το πράγμα από την αρχή. Το set τους ξεκίνησε γύρω στα εικοσιπέντε λεπτά μετά τις 11 που ήταν η προγραμματισμένη ώρα, απόρροια της αργοπορημένης έναρξης όλης της ημέρας. Η ανυπομονησία όμως των περίπου 5.000 θεατών που είχαν συγκεντρωθεί στο χώρο ήταν μεγάλη, έτσι όταν η τετράδα των Murphy, Daniel Ash (κιθάρα και σαξόφωνο), David J και Kevin Haskins (ντραμς) ανέβηκε στη σκηνή ο ενθουσιασμός ήταν διάχυτος.

Bauhaus

Η πρώτη εντύπωση από την έναρξη με το "Rosegarden Funeral of Sores" ήταν πως η επανένωση ήταν όχι μόνο επιτυχημένη αλλά και απαραίτητη, αφού η συνολική δυναμική τους ξεπερνούσε κατά πολύ το ντουέτο που είχαμε παρακολουθήσει πριν από τέσσερα χρόνια. Ο frontman, βέβαια, ήταν εξ αρχής λίγο… βαρύς (sic) γεγονός όμως που μπορούσε να αποδοθεί εύκολα στην γοτθική περσόνα του. Η κατάσταση άρχισε να παραβαραίνει στο "God In An Alcove", τέταρτο κομμάτι του setlist, όταν και άρχισε να διακόπτει την περφόρμανς του επαναλαμβάνοντας πως κόβεται ο ήχος στο μικρόφωνό του. Πράγματι, κατά διαστήματα το εμβληματικό μπάσο του David J έχανε το δυναμισμό του και οι στίχοι έφταναν σε μας σβησμένοι. Για το δεύτερο όμως ήταν αρκετά εμφανές πως σημαντικό ρόλο έπαιζε και η άτονη απόδοση του Murphy, που κάποτε φημιζόταν για τις στεντόριες, ανατριχιαστικές εκτελέσεις του. Εκεί άρχισε και ο κατήφορος της συναυλίας, εφόσον αρνήθηκε να πει το "Spy In The Cab", φωνάζοντας στον Ash: "Ντάνιελ δε θα πω το "Spy”. Κάνουμε το ίδιο πράγμα εδώ και δύο μήνες, κόβεται ο ήχος μου. Δε θα το πω. Fuck it, πέρνα στο "Parties”". Εν τέλει ακούσαμε πρώτα ένα άνευρο "Stigmata Martyr" και μετά το θρυλικό "She’s in Parties", στο οποίο παρότι ο ήχος ήταν αισθητά βελτιωμένος η μπάντα φαινόταν εντελώς αποσυντονισμένη. Τα ορχηστρικά μέρη των "Bela Lugosi's Dead" και "Kick In The Eye" έσωσαν για λίγο την κατάσταση, με τον υπέρλαμπρο Daniel Ash να προσπαθεί όπως όπως να αναπληρώσει με τον ενθουσιασμό και το ταλέντο του τη χαμένη όρεξη και τον φανερά έξαλλο Murphy να αποχαιρετά ξαφνικά, αφήνοντας εκτός σετ άλλα τέσσερα κομμάτια που ήταν προγραμματισμένα να ακουστούν.

Η επιμονή των θεατών τον έφερε για λίγο και πάλι στη σκηνή, όπου απέρριψε ένα καινούργιο μικρόφωνο κατά τη διάρκεια ενός εντελώς ανόρεχτου και σπασμένου ηχητικά "Telegram Sam", ενώ η βραδιά έκλεισε απότομα μετά την πρώτη στροφή της (εξαιρετικής κατά τ’ άλλα) διασκευής του "Ziggy Stardust", όταν καληνύχτισε το κοινό, φωνάζοντας παράλληλα σε κάποιον αθέατο τεχνικό (;) "Εσύ φταις". Το κομμάτι ολοκλήρωσε σε μια απέλπιδα προσπάθεια ο Ash και, έχοντας παίξει για κάτι παραπάνω από σαράντα λεπτά, οι Bauhaus εξαφανίστηκαν, αφήνοντας το κοινό εξίσου εκνευρισμένο με τον Murphy.

Bauhaus

Εν αναμονή μιας επίσημης δήλωσης από πλευράς διοργάνωσης και γνωρίζοντας πως οι headliners ήταν υπεύθυνοι για τον ήχο τους, είναι απαραίτητο να αναφέρουμε πως και η νωρίτερη εμφάνιση των Σκοτσέζων Jesus and Mary Chain δεν ήταν απρόσκοπτη, με τα πρώτα κομμάτια τους να ακούγονται θολωμένα και την εμφάνισή τους να διασώζεται μετά το πρώτο μισό και ειδικά χάρη στην άρτια και παθιασμένη εκτέλεση των πάντοτε φανταστικών "April Skies", "Darklands" και "Some Candy Talking". Τουλάχιστον, όσοι βρέθηκαν στην Πλατεία Νερού από νωρίς είχαν την ευκαιρία να χαρούν τους πολλά υποσχόμενους Youth Valley στην πρώτη τους live εμφάνιση, τους μεστούς Strawberry Pills αλλά και τους αγαπημένους στο ελληνικό κοινό dEUS, οι οποίοι μας ενημέρωσαν μάλιστα πως ο κιθαρίστας Mauro Pawlowski, ο οποίος είχε αποχωρήσει το 2017, θα επιστρέψει ως μόνιμο μέλος του συγκροτήματος.

Update: Διαβάστε τις δηλώσεις της μπάντας και της διοργάνωσης

Sincere apologies to our dear Greek audience for last night’s unfortunate turn of events at the Release Festival in...

Posted by Bauhaus on Thursday, June 9, 2022

Φίλες και φίλοι του Release Athens, Aπό σεβασμό προς μία τόσο σπουδαία μπάντα όπως οι Bauhaus, θεωρήσαμε σωστότερο να...

Posted by Release Athens Festival on Thursday, June 9, 2022

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Thievery Corporation, The Wailers και BALTHVS, στην Πλατεία Νερού.

Οι σύγχρονες, ηλεκτρονικές και ρυθμικές εκφάνσεις της παγκόσμιας σκηνής συναντούν τη διαχρονική μουσική κληρονομιά του Bob Marley.

Οι χριστουγεννιάτικες συναυλίες που θα δούμε στην Αθήνα

Με την πόλη να βρίσκεται σε τροχιά εορτών, μπαίνουν πια και οι τελευταίες πινελιές στο μουσικό πρόγραμμα που θα συνοδέψει τα στολίδια και τα λαμπιόνια της φετινής σεζόν.

Καστ αστέρων για την αναβίωση της "Τόσκας" του Πετρόπουλου στη Λυρική – Ρεσιτάλ Γκεόργκιου για τα 25 χρόνια του Μεγάρου της Θεσσαλονίκης

Σημαντικά λυρικά γεγονότα παρείχαν την ευκαιρία να "σμίξουν" ξανά μετά από χρόνια -έστω… εξ αποστάσεως- στην Εθνική Λυρική Σκηνή και το Μέγαρο της Θεσσαλονίκης ο τενόρος Ρομπέρτο Αλάνια και η υψίφωνος Άντζελα Γκεόργκιου, το το μέχρι πρότινος διασημότερο ζευγάρι της όπερας.

Τι ξέρουμε έως τώρα για το Heavy Psych Sounds Fest 2026

Ανακοινώθηκαν τα πρώτα ονόματα του line-up για το Heavy Psych Sounds Fest 2026, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 3 και 4 Απριλίου 2026.

Μια χριστουγεννιάτικη συναυλία με ήχους Ελλάδας σε περιμένει στην πλατεία Καρύτση

Οι CHÓRES παρουσιάζουν στις 21 Δεκεμβρίου στην πλατεία Καρύτση ένα πρόγραμμα που αναδεικνύει τη γυναικεία φωνή ως φορέα παράδοσης.

Thievery Corporation και The Wailers στο Release Athens 2026

Στα γενέθλια των 10 χρόνων του Release Athens, οι πρωτοπόροι Thievery Corporation θα μοιραστούν τη σκηνή με τη θρυλική μπάντα του Bob Marley και τους φρέσκους BALTHVS, σε μια συνάντηση των κορυφαίων εκπροσώπων της electronica και της reggae.