Ο Γιάννης Βαγενάς των Naxatras μας δίνει μια ιδέα πως είναι να παίζεις σε μια ανεξάρτητη μπάντα στην Ελλάδα του Covid

Οι Naxatras υποδέχονται το '22 στην πρεμιέρα του νέου κύκλου STAGES A/LIVE του Ιδρύματος Ωνάση και μας προετοιμάζουν για τα μουσικά πλάνα της χρονιάς.

Naxatras Αλέξανδρος Αβραμίδης

Από τη σύσταση και την πρώτη σύνθεση των Naxatras ποια είναι η μεγαλύτερη σταθερά σας; 
Ο πυρήνας και η μουσική ταυτότητα παραμένουν στο μεγαλύτερο μέρος τους σταθερά. Με την έννοια πως μας ελκύουν κάποια στοιχεία, κάποιες μελωδίες και κάποια ηχοχρώματα, μας τραβάνε όπως και στην αρχή της μπάντας. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος για αυτό, είναι μάλλον κάτι υποσυνείδητο και έχει να κάνει με εμάς τους ίδιους και τις επιρροές μας. Αλλά η προσέγγιση, ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τη σύνθεση, την ενορχήστρωση και την παραγωγή έχουν αλλάξει αρκετά, προσπαθούμε να είμαστε πιο μεστοί και πιο άρτιοι στη μουσική μας.

Σε τι φάση σας βρήκε ο Covid; Πώς ήταν το πρώτο live μετά την πρώτη φάση απαγορεύσεων;
Τον Οκτώβρη του ’19 παίξαμε το τελευταίο μας live στο εξωτερικό, στην Κωνσταντινούπολη, κλείνοντας έτσι τον κύκλο του "ΙΙΙ". Ο στόχος ήταν να μπούμε στο στούντιο, να γράψουμε το τέταρτο άλμπουμ μας με σκοπό να το ηχογραφήσουμε το καλοκαίρι και κατευθείαν να ξεκινήσουμε ξανά συναυλίες, ήδη είχαμε αρκετές κλεισμένες. Δηλαδή η πρώτη καραντίνα μας επηρέασε μόνο ως προς τις πρόβες μας. Το καλοκαίρι του ’20 παίξαμε στο Long Beach Festival και στο Chania Rock Festival, ήδη τα νιώθαμε πολύ έντονα αυτά τα live. Που να ξέραμε ότι μέχρι και το τέλος του ’21 θα κάναμε μόλις τρεις συναυλίες, όλες Ελλάδα και καθιστές. Σίγουρα όταν έχεις τόσο καιρό να παίξεις, το εκτιμάς πολύ, αλλά κάτι λείπει εάν ο κόσμος δεν είναι ελεύθερος να κινηθεί στη μουσική όπως θέλει.

Σε ποια χώρα/πόλη που έχετε περιοδεύσει θα επιστρέφατε σίγουρα; 
Σε όλες, πραγματικά. Αν πρέπει να διαλέξουμε, η πιο ρεαλιστική επιλογή είναι η Γερμανία, έχουν φοβερή οργάνωση, ακόμα και σε ένα μικρό live μιας επαρχιακής πόλης ο κόσμος θα στηρίξει και θα σε αντιμετωπίσουν σαν επαγγελματία. Αλλά από άποψη εμπειρίας, μάλλον θα θέλαμε να ταξιδέψουμε ξανά στην Αυστραλία.

Ποια είναι η καλύτερη στιγμή σας σε live εμφάνιση;
Δύσκολη ερώτηση, ας πούμε δύο highlights καλύτερα. Η παρουσίαση του "ΙΙΙ" στο Gagarin το ’18 και το live στο Dunajam, σε μια ερημική παραλία με λίγο και καλό κόσμο. Αυτές τις στιγμές τις βιώσαμε πολύ έντονα και αυτό έδωσε άλλη υπόσταση στην ερμηνεία.

Naxatras
Αλέξανδρος Αβραμίδης

Μέσα στο ’22 περιμένουμε το νέο album σας. Ποιες είναι οι προσδοκίες για την κυκλοφορία και το διάστημα που θα ακολουθήσει;
Προς το παρόν έχουμε κυκλοφορήσει το πρώτο single, "Journey to Narahmon”, που πήγε φανταστικά, έχουμε ακούσει πολύ καλά λόγια και η πρώτη limited coloured έκδοση του βινυλίου είναι ήδη sold-out από το pre-order. Τον Ιανουάριο θα βγει το 2ο single με βίντεο κλιπ, ανυπομονούμε πολύ γι’αυτό, το Φλεβάρη θα βγει όλο το "IV" στις 25. Μετά (αν όλα πάνε καλά, μακάρι!) θα κάνουμε μια Ευρωπαϊκή περιοδεία την άνοιξη για ένα μήνα και το Μάιο θα παρουσιάσουμε το άλμπουμ live στην Ελλάδα. Έχουμε δουλέψει πολύ για αυτή την κυκλοφορία και πιστεύουμε ότι είναι το επόμενο βήμα για εμάς σε πολλά επίπεδα, πιστεύουμε πως ο κόσμος θα το αγαπήσει.

Έχετε θέσει συγκεκριμένους στόχους για τη νέα χρονιά ή περιμένετε να δείτε πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση με τα νέα μέτρα;
Έχουμε θέσει φυσικά στόχους, ό,τι ανέφερα πιο πάνω, δε γίνεται να κάτσουμε με τα χέρια σταυρωμένα. Ελπίζουμε φυσικά η πανδημία να έχει υποχωρήσει, η υγεία είναι πάνω απ΄όλα. Είμαστε αισιόδοξοι πάντως!

Πόσο εύκολο είναι να παραμείνεις ανεξάρτητη μπάντα στην Ελλάδα του 2021;
Αρκετά δύσκολο, όπως ήταν πάντα δηλαδή, αλλά ειδικά στη μετά-Covid εποχή ακόμα περισσότερο. Αλλά προσπαθούμε και επιμένουμε, είναι αυτό που αγαπάμε και πιστεύουμε σε αυτό.

Πώς διαχειρίζεστε το πιο ψυχρό και τυπικό κομμάτι της δουλειάς (social media/ οργάνωση, κ.λ.π) παράλληλα με τη μουσική;
Πλέον έχουμε παραχωρήσει μεγάλο μέρος των ευθυνών στο κομμάτι του management, προσπαθούμε να κρατάμε την ενέργειά μας για τα δημιουργικά. Με τα social media ενίοτε ασχολούμαστε οι ίδιοι, είναι ένα σημαντικό και δυσνόητο εργαλείο. Είναι πλέον αρκετά κορεσμένα όλα, αλλά τα χρειάζεται ένας καλλιτέχνης για την προώθηση της δουλειάς του.

Στο STAGES A/LIVE του Ιδρύματος Ωνάση την Πρωτοχρονιά θα ακούσουμε νέο υλικό από το επερχόμενο δίσκο;
Όχι, αλλά θα ακούσετε κομμάτια από όλη την μέχρι στιγμής πορεία μας, μόνο που οι εκδοχές είναι όλες διαφορετικές. Είναι κάπως σαν reworks από τα αρχικά κομμάτια, με πιο σημαντική διαφορά την προσθήκη πλήκτρων και synths από το καινούργιο μέλος μας, τον Παντελή Κάργα που παίζει και σε όλο το "IV”. Ανυπομονούμε να τα ακούσετε!

Παρακολουθήστε το live των Naxatras την 1η Ιανουαρίου στις 9 μ.μ., εδώ:

 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Last call για την Κατερίνα Παπουτσάκη στη "Σφίγγα"

Η περφόρμερ κλείνει τον κύκλο εμφανίσεων της "Τραγουδιστά" με καλεσμένο τον Ody Icons.

23/04/2024

Οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης χαιρετίζουν την ψήφιση του νέου νόμου 5103/2024 (A΄57) του ΥΠΠΟΑ

Οι ΟΣΔ Αυτοδιαχείριση, Απόλλων, Ερατώ, Grammo και GEA συνυπογράφουν ανακοίνωση για τον νέο νόμο του Υπουργείου Πολιτισμού.

Οι Bell Witch στην Ελλάδα για τρεις συναυλίες

Το κορυφαίο σχήμα θα πλαισιώσουν οι The Keening.

Βόλτα στο "Άλσος" με τη Νικόλ Σαραβάκου: Ενθουσιασμός, μα και περίσκεψη

Ξετυλίγοντας διάφορα χαρίσματα, η Αθηναία τραγουδοποιός έδειξε ότι ανήκει στις υποσχόμενες νέες δυνάμεις του εγχώριου πενταγράμμου. Ταυτόχρονα, όμως, έκανε και αμφιλεγόμενες επιλογές, οι οποίες θόλωσαν το στίγμα που επιθυμεί να εκπέμψει –εντύπωση που μάλλον ενίσχυσε, παρά απάλυνε, ο ερχομός του Στέλιου Ρόκκου ως guest star της βραδιάς.

Ακρόαση για την ένταξη νέων μελών στην Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ

Μέρος στην ακρόαση, για την καλλιτεχνική περίοδο 2024-2025, μπορούν να λάβουν παιδιά που έχουν γεννηθεί μεταξύ των ετών 2012 και 2017.

Το Release Athens 2024 υποδέχεται τους Thievery Corporation και τους Black Pumas

Μαζί τους, το πολυμελές super group από τη Νέα Υόρκη, οι The Budos Band.

Borderline 2024, με Κολομβιανές "βασίλισσες" του reggaeton και χιπ χοπ από την Αφρική

Το ανήσυχο φεστιβάλ επιστρέφει για 13η χρονιά, σε μια τριήμερη εκδοχή (26, 27 & 28/4) που –ως συνήθως– αδιαφορεί για ταμπέλες και είδη, προσπαθώντας να ψηλαφήσει το μέλλον της σύγχρονης ηχητικής έκφρασης.