
Η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Μπρετ Μπέιλι, ο οποίος πρόσφατα μας άγγιξε με την ανθρώπινη εγκατάσταση ζοφερής ομορφιάς «Exhibit B» που παρουσίασε στο πλαίσιο του 3ου Fast Forward Festival της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, μεταφέρουν τη δημοφιλή όπερα του Βέρντι στις ανατολικές επαρχίες του Κονγκό

Χρησιμοποιώντας το γνωστό σαιξπηρικό δράμα στο οποίο βασίζεται το λυρικό αυτό έργο, προσπαθούν να αποτυπώσουν μια εικόνα από τη φρικτή πραγματικότητα ενός εμφυλίου με αμέτρητα θύματα. Τα βασικά θέματα που διατρέχουν το έργο –η απληστία, η τυραννία και οι τύψεις– αποκτούν νέα βαρύτητα καθώς εντάσσονται σε αυτό το δραματικό περιβάλλον. Όταν ο στρατηγός Μάκβεθ και η φιλόδοξη σύζυγός του δολοφονούν τον νόμιμο βασιλιά, ξεσπούν στη χώρα πλήθος συμφορές: εθνικός διχασμός, διπλές εθνικές προδοσίες, αδίστακτη εξουσία, ακραία βία και φρικαλεότητες. Ο Βέλγος συνθέτης Φαμπρίτσιο Κασόλ ξαναγράφει το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, και η διαβαλκανική No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του Πρεμίλ Πέτροβιτς (Μέγαρο Μουσικής, 22-23/7).
Περισσότερες πληροφορίες
«Μάκβεθ»
Η όπερα του Τζουζέπε Βέρντι, τοποθετημένη από τη νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και τον σκηνοθέτη Μπρετ Μπέιλι στις ανατολικές επαρχίες του Κονγκό, εν μέσω εμφυλίου πολέμου.