Street Fighter V

Ξεκίνημα κακό, προοπτικές (πολύ) καλύτερες

Πάρα πολύ καλή δουλειά έχει κάνει η Capcom και στον τεχνικό τομέα. Το SFV δεν είναι μόνο το ομορφότερο Street Fighter στην ιστορία της σειράς, αλλά ένα από τα πλέον εντυπωσιακά fighting games που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι στυλιζαρισμένος αλλά λεπτομερέστατος, η κίνησή τους προσεγμένη, η χρήση των εφέ εκτενής αλλά έξυπνη, τα πεδία μάχης λειτουργικά αλλά καλαίσθητα, η απόδοση των διαλόγων και οι... κραυγές των μαχητών άψογες, η συνοδευτική μουσική πιστή στην παράδοση της σειράς. Ο έλεγχος αυτός καθ' αυτός - όταν λειτουργεί όπως περιμένει κανείς δηλαδή, όπως στο PS4 - είναι άψογος, ενώ οι χρόνοι αναμονής ανάμεσα στις συγκρούσεις είναι απολύτως αποδεκτοί.

Διαβάζοντας κανείς όλα τα παραπάνω, φυσικά, και κοιτώντας τη βαθμολογία που έχουμε αποδώσει στον τίτλο θα απορήσει - και δυστυχώς μπορούμε να δικαιολογήσουμε την... ασυμβατότητα αυτή με πλήθος παραπόνων. Η κατάσταση ετοιμότητας των servers της Capcom που θα στήριζαν Δικτυακά το πρώτο κοινό του Street Fighter V ήταν κάκιστη, με αποτέλεσμα την πολύ μεγάλη ταλαιπωρία και εκνευρισμό εκατοντάδων χιλιάδων παικτών τις πρώτες δύo ημέρες της κυκλοφορίας του - εν μέρει επειδή δεν είναι μόνο η λειτουργία της "αντιστοίχισης" παικτών μεταξύ τους που ήταν πρακτικά ανενεργή, αλλά όλες οι άλλες επιλογές παιχνιδιού (το Street Fighter V είναι εν τέλει τίτλος που απαιτεί μόνιμη σύνδεση με το Internet). Την τρίτη ημέρα, που γράφονται αυτές οι γραμμές, τα Δικτυακά προβλήματα έχουν μειωθεί αισθητά και πιστεύουμε πως σύντομα θα εξαλειφθούν εντελώς - δυστυχώς, όμως, έχουν ήδη αμαυρώσει το ξεκίνημα του SFV, κάνοντάς μας αληθινά να χάσουμε την υπομονή μας με το όλο θέμα.

Έπειτα έρχεται η έλλειψη αρκετού περιεχομένου και επιλογών παιχνιδιού ώστε να κρατηθεί αμείωτο - για κάποιο καιρό έστω - το ενδιαφέρον των παικτών που δεν αγοράζουν τα Street Fighter μόνο για να συγκρούονται με άλλους παίκτες στο Internet. Οι επιλογές παιχνιδιού είναι εξαιρετικά περιορισμένες, στην ουσία μόνο δύο αν εξαιρέσει κανείς την "εκπαιδευτική" (Training) και αυτή της συμμετοχής δύο παικτών στο ίδιο σύστημα (Versus): οι Story Mode και Survival. Η πρώτη είναι τραγελαφικά σύντομη σε διάρκεια (και η παρουσίαση με στατικές εικόνες δεν έχει θέση σε παραγωγή του 2016), ενώ η δεύτερη βαρετή μετά από λίγο. H Capcom ομολογουμένως μάς είχε... προειδοποιήσει για το φτωχό αρχικό περιεχόμενο του SFV, θέτοντας το χρονοδιάγραμμα δωρεάν προσθήκης πολλών επιλογών μέσω Δικτυακών ενημερώσεων (και της Cinematic Story βέβαια) από τον Μάρτιο και μετά. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, δεν μπορεί παρά να δηλώνει κανείς άκρως απογοητευμένος ή και εξοργισμένος από το τί προσφέρει, εν τέλει, ένας τίτλος κόστους €69.99 την ημέρα που τον αγοράζει κανείς.

Αν προσθέσει κανείς στα παραπάνω την ευρεία γκάμα προβλημάτων της έκδοσης για PC - η μεταφορά από την αντίστοιχη του PS4 βρίσκεται πολύ μακριά από το ιδανικό - έχει μία παραγωγή που ολοφάνερα θα μπορούσε και ποιοτικά καλύτερη να είναι, και να μην είχε ταλαιπωρήσει το πιο πιστό της κοινό, και να μην είχε "δώσει δικαιώματα" γενικώς με ατέλειες και ελλείψεις. Η Capcom επέλεξε να κυκλοφορήσει το Street Fighter V σε αυτήν την κατάσταση και με αυτόν τον τρόπο. Μόνο ο χρόνος να δείξει αν και κατά πόσο αυτό το κακό ξεκίνημα είχε τελικά αρνητική επίδραση στην εικόνα του τίτλου και στις πωλήσεις του, το σίγουρο πάντως είναι πως, σε βάθος χρόνου, αξίζει καλύτερη πορεία από αυτήν που το κακό ξεκίνημα υποννοεί. Είναι ένα από τα σημαντικότερα games στην ιστορία της Capcom, η σημαντικότερη κυκλοφορία της κατηγορίας του και μία παραγωγή με προοπτική εξέλιξης ετών. Δεν θα συνιστούσαμε την αγορά του από τους πάντες αυτή τη στιγμή, αλλά από τον Μάρτιο και μετά - με την προϋπόθεση η Capcom να τηρήσει τις υποσχέσεις της - θα μπορούσαμε να κάνουμε ακριβώς αυτό. Είναι, όταν όλα έχουν ειπωθεί, το νέο Street Fighter. Με ό,τι αυτό σημαίνει.

Βαθμολογία: 7 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ