Horizon: Forbidden West

Επιστροφή ιδανική, περιπέτεια επική

Είδος: Action Adventure
Φορμά: Playstation4,PlayStation5
Τιμή: €79,99

Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Interactive Entertainment

Στον κόσμο του gaming η πρώτη "συνέχεια" (sequel) μιας μεγάλης εμπορικής επιτυχίας συχνά αντιμετωπίζει πρόβλημα... προσδοκιών, τρόπον τινά, γιατί το κοινό της συνηθίζει να τα ζητά "όλα μαζί": να μοιάζει ο καινούργιος τίτλος με τον πρώτο που αγάπησαν (ειδάλλως "γιατί να τον αγοράσουν;"), αλλά και να φέρνει στο προσκήνιο νέα στοιχεία (ειδάλλως "τί έκαναν οι δημιουργοί του επί 4 χρόνια;"), αλλά τα νέα στοιχεία να μην αλλοιώνουν τον "πυρήνα" και το γενικό στυλ του πρώτου τίτλου που αγάπησαν (φυσικά!), και οι όποιες αδυναμίες του αρχικού να διορθώνονται (αλοίμονο!), και ο τεχνικός τομέας του καινούργιου τίτλου να είναι εμφανώς ανώτερος (εννοείται!). Όλες αυτές οι απαιτήσεις μαζί αγγίζουν τον... παραλογισμό κατά βάση, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως πολλοί παίκτες επιθυμούν τα παραπάνω σε διαφορετικά "ποσοστά" από άλλους. Καμία απορία που αυτές οι "συνέχειες" έχουν την τάση είτε να επιτυγχάνουν θεαματικά, είτε να αποτυγχάνουν παταγωδώς. Μόνο αδιάφορες δεν είναι (συνήθως).

Ευτυχώς η Guerilla Games, η δημιουργός του υπέροχου αρχικού Horizon: Zero Dawn, είναι αρκετά έμπειρη ώστε να γνωρίζει πώς ακριβώς να διαχειριστεί αυτές τις προσδοκίες, πού να δώσει περισσότερη έμφαση και πώς ακριβώς να προσφέρει την "συνέχεια" εκείνου του τίτλου που εκατομμύρια gamers περιμένουν εδώ και χρόνια. Το Horizon: Forbidden West που κυκλοφορεί σήμερα για PS5 και PS4.

Το νέο Horizon ξεκινά απ' όπου ολοκληρώθηκε το προηγούμενο: σε ένα σημείο στο απώτερο μέλλον όπου η ανθρωπότητα, αφού κατέστρεψε τον πολιτισμό της, επιζεί ξανά σε φυλές και μακριά από τις μητροπόλεις του παρελθόντος υποχρεωμένη να μοιραστεί τον πλανήτη με ζωόμορφα ρομπότ ανεξέλεγκτα κι επικίνδυνα. Ναι μεν η Aloy είχε κατορθώσει να ολοκληρώσει την αποστολή της στο Zero Dawn - δεν αποκαλύπτουμε πιο πολλά για τους φίλους ή φίλες του Αθηνόραμα Digital δεν το έχουμε παίξει ακόμη, αν και το Forbidden West λίγο-πολύ δείχνει να το προϋποθέτει - όμως εκείνη η εξέλιξη έχει πια επιπλοκές στην παγκόσμια βιόσφαιρα με συνέπειες τόσο στην χλωρίδα και την πανίδα της Γης, όσο και στα παντός είδους ζωόμορφα ρομπότ.

Η Aloy αναλαμβάνει και πάλι, λοιπόν, ν' ανακαλύψει την πηγή του προβλήματος και την λύση του, κάτι που θα την αναγκάσει να ταξιδέψει δυτικά από την δική της περιοχή και να εξερευνήσει άλλες, πολύ διαφορετικές από αυτές που έχουν δει μέχρι σήμερα οι παίκτες του αρχικού Horizon. Στο Forbidden West επιστρέφουν ορισμένοι χαρακτήρες που είχαμε συναντήσει στο Zero Dawn, αλλά οι πιο πολλοί είναι νέοι - και όλοι παίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο στην εξέλιξη του τίτλου συνολικά, καθώς οι σεναριογράφοι του έχουν δώσει πολύ περισσότερο "χώρο" στις ιστορίες τους ν' αναπτυχθούν μέσα από τους διαλόγους, ακόμη και μέσα από τις δευτερεύουσες αποστολές που ζητούν από την Aloy ν' αναλάβει. Είναι ενδεικτικό το ότι οι πιο πολλοί από αυτούς τους χαρακτήρες, φίλοι ή εχθροί της πρωταγωνίστριας, είναι σχεδιασμένοι σχεδόν με την ίδια λεπτομέρεια, κάτι ασυνήθιστο για τίτλο του είδους.

H δομή του νέου Horizon είναι εν πολλοίς παρόμοια με αυτήν του προκατόχου του, γεγονός που λειτουργεί υπέρ του: το κυρίως σεναριακό τμήμα μπορεί να παιχθεί εν πολλοίς "μόνο του" ακολουθώντας τις "σκηνοθετημένες" σεκάνς και υποχρεωτικές μάχες με συγκεκριμένη σειρά, διαρκεί δε πιο πολλές από 30 ή 35 ώρες ακόμη κι αν ο παίκτης δεν αναλάβει καμία από τις"δευτερεύουσες" αποστολές (με όλες αυτές μαζί ο τίτλος μπορεί να ξεπεράσει σε διάρκεια τις 60 και 65 ώρες). Στην πράξη αποδεικνύεται πως αυτές οι αποστολές αξίζουν και με το παραπάνω τον χρόνο του παίκτη καθώς και διαφορετικές αρκετά είναι μεταξύ τους ως προς τους στόχους, και πολλά αξιόλογα αντικείμενα, όπλα κλπ. περιέχουν, και έξτρα "κομμάτια του παζλ" που ολοκληρώνουν την εικόνα του κόσμου των Horizon στα μάτια των κατόχων PS5/PS4 προσφέρουν.

Αυτή τη φορά η Aloy έχει στην διάθεσή της "κέντρο επιχειρήσεων" όπου μπορεί πάντοτε να ξαναγυρνά και ν' ανταλλάσσει πολύτιμες πληροφορίες με χαρακτήρες που συνεργάζονται μαζί της, καθώς και σαφώς περισσότερο εύχρηστο σύστημα γρήγορης μετάβασης (fast travel) από διάφορα σημεία προς άλλα σε σχέση με το αντίστοιχο του Zero Dawn. Οι περιοχές όπου πρέπει να μεταβεί η πρωταγωνίστρια για να προχωρήσει η εξέλιξη του σεναρίου γίνονται διαθέσιμες βεβαίως και πάλι σταδιακά, όμως ακόμη και έξω από την "αλυσίδα" αυτή των βασικών αποστολών και όλες τις "γύρω-γύρω" δευτερεύουσες, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει ο παίκτης στον κόσμο του Horizon: Forbidden West. Τα πιο πολλά απαιτούν εξερεύνηση, επίλυση γρίφων και... υπομονή, ενίοτε, αλλά ανταμοίβουν αντίστοιχα.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ