
Ο άνεμος αφίξεων, μετακινήσεων και αλλαγών στο nightlife της Μυκόνου φυσάει φέτος σε κατεύθυνση εισαγόμενη και VIP, αντιβαίνοντας τους νόμους της κρίσης. Είναι και αυτός ένας δρόμος για την ανάπτυξη.

Φέτος το Πάσχα, στο λιμάνι της Μυκόνου, δεν αποβιβάστηκαν καν οι παπαράτσι που θα τροφοδοτούσαν τις σελίδες των gossip περιοδικών. Από άποψη τουριστικής προσέλευσης, άλλωστε, το Πάσχα στη Μύκονο ελάχιστα διέφερε από το κατανυκτικό Πάσχα της Κύθνου ή της Αμοργού. Αλλά και το ανήσυχο μετεκλογικό κλίμα επηρέασε αρνητικά την κίνηση από τις εκδρομές των φοιτητών κατά τη διάρκεια του Μαΐου. Ούτε τα προγνωστικά για το ελληνοκεντρικό τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι ενθαρρυντικά: με τις τιμές των υπηρεσιών να σημειώνουν από ελάχιστη έως μηδενική πτώση και το χρήμα στις τσέπες των Ελλήνων να είναι πρακτικά άφαντο, η σεζόν ξεκίνησε εξαιρετικά αμήχανα για την πρωτεύουσα της καλοκαιρινής διασκέδασης. Τουλάχιστον μέχρι τις επόμενες εκλογές, οι οποίες συμπίπτουν με την είσοδο στην καρδιά της καλοκαιρινής σεζόν. Όλα μαύρα λοιπόν; Υπάρχει και η άλλη πλευρά.

Τα τελευταία χρόνια η εκρηκτική άνοδος του εύπορου πελατολογίου, το οποίο προέρχεται κυρίως από τη Ρωσία και τις χώρες της Σαουδικής Αραβίας, χαράζει τις κατευθυντήριες γραμμές για ένα πιο ακριβό και αναβαθμισμένο στιλ διασκέδασης. Αυτό φανερώνει, άλλωστε, και το ύφος των τελευταίων επιχειρηματικών κινήσεων στο νησί. Αυτήν τη στιγμή όλα τα μέχρι πρόσφατα ξενοίκιαστα μαγαζιά έχουν κηρύξει έναρξη εργασιών ως κοσμηματοπωλεία, καταστήματα πολυτελών τουριστικών ειδών και δροσιστικές στάσεις για frozen yogurt (ανάμεσά τους και ο χώρος του bar «Celebrities», όπου πέρυσι βρισκόταν το «Voodoo» το οποίο με τη σειρά του μετακόμισε στο χώρο του «Pierros»). Και να πρσθέσουμε, φυσικά, την μπουτίκ της Louis Vuitton, η οποία άνοιξε φέτος στη θέση του «Namma» (με τη σειρά του μετακινήθηκε στο χώρο του «Kazarma»).

Αυτόν τον προσανατολισμό στην πολυτέλεια απεικονίζουν γλαφυρά και οι νέες αφίξεις στο χάρτη της διασκέδασης του νησιού. Το «M Ultra Lounge», το οποίο αποτελεί τη σύμπραξη των ιδιοκτητών του παρακείμενου εστιατορίου «Uno Con Carne», της ομάδας Magna και του superstar DJ David Morales, θα είναι ένα lounge bar/ασιατικό resto (με την υπογραφή του sushi chef του «Matsuhisha») χωρητικότητας 200 ατόμων. Θα έχει ιδιαίτερα πριβέ λογική, στοχεύοντας κυρίως στο πελατολόγιο των high class ξενοδοχείων, τα οποία, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, δεν έχουν υποστεί καθόλου κραδασμούς από την κρίση. Και η πολυσυζητημένη ξενοδοχειακή άφιξη της σεζόν, το design hotel «San Giorgio», το οποίο μόλις άνοιξε –ανάμεσα στην Paradise Beach και την παραλία της Παράγκας– σχεδιάζει κλειστού τύπου μηνιαία dance parties, σε συνεργασία με το παρακείμενο «Paradise Club», με καλεσμένους superstar DJs όπως οι Armin van Buuren, David Guetta, Moby κ.ά. σε chilled house sets. Εκφράζοντας το gypset lifestyle, δηλαδή τη νέα τάση που συνδυάζει απλότητα και μποέμ attitude σε jet set περιτύλιγμα, το «San Giorgio» δεν αποκλείεται φέτος να αλλάξει τα δεδομένα των dance parties του νησιού, λειτουργώντας ως μικρογραφία του πολύ επιτυχημένου hotel club concept του «Ushuaia», το οποίο έκανε θραύση πέρυσι το καλοκαίρι στην Ίμπιζα.

Αυτό δεν σημαίνει ασφαλώς ότι τα δύο κραταιά dance clubs της Μυκόνου, το «Cavo Paradiso» και το «Paradise Club», θα μειώσουν την dance επιρροή τους. Το αντίθετο. Το «Cavo Paradiso» (μόλις εγκαινίασε και τη δεύτερη μπουτίκ του στην Μπαρκιά) ετοιμάζει και φέτος ένα σερί από parties ισάξιο της ιστορίας του: Sasha, Little Louie Vega, Erick Morillo, Sven Vath, Roger Sanchez, David Morales, Richie Hawtin, Steve Aoki, Steve Angello, Tiesto, Ricardo Villalobos, Maceo Plex είναι μόνο λίγα από τα ονόματα που συνθέτουν το φετινό line up του club, το οποίο, σε συνδυασμό με το εκπληκτικό του location, του χάρισε τη 15η θέση στη λίστα με τα δημοφιλέστερα clubs του πλανήτη από τους αναγνώστες του «DJ Mag». Και το «Paradise Club» ετοιμάζει ένα εξίσου εντυπωσιακό πρόγραμμα, αν και διατηρεί μια πιο clean cut house αισθητική.

Αυτήν την ανοδική πορεία της dance εκφράζει και η φετινή στροφή του bar «Thirteen», η παλιά «Άγκυρα» δηλαδή, που φέτος μετατρέπεται σε house stage με καλεσμένους DJs τους Phonique (22/7), Jan Blomqvist (26/7), Virginia (5/8), Mario Basanov (9/8), Daniel Bortz (16/8) κ.ά., για να εκφράσει ταυτόχρονα την εξωστρέφεια του νησιού προς το ξένο –και δη το upper– κοινό. Το αποδεικνύουν και οι φήμες ότι το «Mykonos Bar» της Μικρής Βενετίας, το οποίο τερμάτισε φέτος την πολύχρονη λειτουργία του, ετοιμάζεται να ξανανοίξει την ερχόμενη σεζόν ως hi-class εστιατόριο. Την ίδια στιγμή τρία classics του μυκονιάτικου nightlife, το «La Notte», το club «Space» και το «Remezzo», σχεδιάζουν αναβάθμιση του τρόπου λειτουργίας τους σε συνεργασία με ορισμένα από τα πιο πρωτοκλασάτα αθηναϊκά spots. Τέλος, την 1η Ιουνίου έρχεται στα Ματογιάννια το «El Pecador Sadobar», ένα 100% χειροποίητο bar με… σαδιστικό concept, που θα εκφράσει με τον καλύτερο τρόπο την ερωτική πλευρά του νησιού. Εδώ το προσωπικό θα φοράει λουριά και σχοινάκια, ο χώρος θα είναι φτιαγμένος με kinky cartoons, δέρμα, σίδερο και χειροπέδες, φέροντας τη –γνώριμη από το αθηναϊκό «El Pecado»– ιντριγκαδόρικη υπογραφή του «Διόνυσου της Νύχτας» Διονύση Πρώιου-Ραλλάτου, ο οποίος θα παρουσιάσει και την εικαστική του έκθεση «Smile Invasion» τον Αύγουστο στην πινακοθήκη της Μυκόνου.

Αν πάντως οι περισσότερες από τις φετινές αφίξεις διασκέδασης απευθύνονται στον πιο εύπορο τουρισμό, τότε προκύπτει σοβαρό θέμα γύρω από το πώς το νησί θα παραμείνει ελκυστικό στον στριμωγμένο από τη δημοσιονομική κρίση –ελληνικό κι ευρωπαϊκό– πληθυσμό. Ο Γιάννης Θεοχάρης, επιχειρηματίας και πρόεδρος των ιδιοκτητών κέντρων διασκέδασης κι εστίασης της Μυκόνου, αναρωτιέται: «Μπορεί η VIP διασκέδαση να καλύψει όλο τον παραγωγικό ιστό του νησιού;» Με άλλα λόγια, έχει νόημα να σου κοστίζει η παραμονή σε ένα φτηνό δωμάτιο όσο δύο κοκτέιλ που θα πιεις το βράδυ στο bar; Αν η Αθήνα προσαρμόζεται στην κρίση με low budget bars κι έξυπνους ελιγμούς, πώς μπορεί η Μύκονος να διατηρήσει τη διαταξική και πολυσυλλεκτική της ανθρωπογεωγραφία; Ίσως ακόμη δύο πρόσφατες αφίξεις, το εναλλακτικού στιλ bar «Notorious» και το μεζεδοπωλείο «Αμάδες», τα οποία άνοιξαν στην Αγία Κυριακή, δείχνουν ότι μια διαφορετική, πιο χαμηλών τόνων προσέγγιση στη διασκέδαση δεν είναι απαραίτητα εκτός φάσης. Θα δείξει…

Πάντως, με την κοσμοπολίτικη διάθεσή της πιο ανεβασμένη από ποτέ, η Μύκονος φαίνεται ότι παύει σταδιακά να αποτελεί προέκταση του αθηναϊκού nightlife, εξέλιξη που φυσικά θα παρακολουθήσουμε με μεγάλο ενδιαφέρον. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα αυτόνομο «κρατίδιο» φυσικής ομορφιάς και διασκέδασης, το οποίο οι επισκέπτες επιλέγουν ακόμη κι αν αγνοούν σε ποια χώρα ανήκει ή τι άλλο βρίσκεται δίπλα του.