
Ο 52χρονος Ντουέιν Ντάγκλας Τζόνσον ξεκίνησε την αθλητική του καριέρα ως παίκτης του αμερικανικού φούτμπολ, για να διαπρέψει, με το προσωνύμιο the Rock, ως ένας από τους διασημότερους επαγγελματίες παλαιστές (WWF). Ήταν ο απόλυτος σταρ του ρινγκ κατά την περίοδο 1996-2004, ενώ παράλληλα δοκίμασε τις υποκριτικές του ικανότητες, ξεκινώντας από το "Η Μούμια Επιστρέφει" (2001), με εξίσου μεγάλη επιτυχία. Είναι πλέον ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένος χολιγουντιανούς πρωταγωνιστές, ο οποίος αποφασίζει τώρα να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό από την περιπετειώδη και κωμική περσόνα του, επιστρέφοντας στον παλιό εαυτό του.
Στην πρώτη ταινία την οποία σκηνοθετεί μόνος του ο Μπένι Σάφντι, συνδημιουργός με τον αδελφό του Τζος των σπιντάτων δραματικών θρίλερ "Good Time" και "Uncut Gems", ο Ντουέιν Τζόνσον μεταμορφώνεται στον πρωταθλητή μικτών πολεμικών τεχνών (UFC - Ultimate Fighting Championship) Μαρκ Κερ. Βρισκόμαστε στο 1997 και αυτό το είδος της "ελεύθερης πάλης", κάτι ανάμεσα σε kick boxing και κατς, είναι πλέον απαγορευμένο τηλεοπτικά, οπότε πολλοί από τους αθλητές του μετακομίζουν στο επικερδέστερο Pride Fighting Championship στην Ιαπωνία. Εκεί θα αρχίσει να αγωνίζεται και ο ανίκητος Κερ, μια "μηχανή καταστροφής" (smashing machine) των αντιπάλων του, ο οποίος όμως θα γνωρίσει απρόσμενα την πρώτη του ήττα από τον Ιγκόρ Βοβτσάντσιν. Κάτι που θα του δημιουργήσει μεγάλο ψυχολογικό σοκ, επηρεάζοντας ακόμα και τη σχέση του με τη σύντροφό του Ντόουν Στέιπλς (μια οσκαρικά αγνώριστη Έμιλι Μπλαντ), με την οποία συζούν στο Φίνιξ. Παράλληλα, η εξάρτησή του από τα οποιοειδή και η συστηματική χρήση στεροειδών θα επιδεινώσουν την κατάσταση της υγείας του, οδηγώντας τον σε ένα πολλαπλό αδιέξοδο.
Είναι σαφές πως ο Σάφντι (βραβείο σκηνοθεσίας στο πρόσφατο φεστιβάλ Βενετίας), χωρίς να απομακρυνθεί ιδιαίτερα από τη φιλοσοφία των προηγούμενων ταινιών του, με ήρωες που παγιδεύονται σε έναν αναπόδραστο κύκλο βίας, επιλέγει έναν πρωταγωνιστικό χαρακτήρα του οποίου οι αντιφάσεις αντανακλούν τις ιδιότυπες σχέσεις αμερικανικής κοινωνίας και συσσωρευμένης οργής (ατομικής και συλλογικής), η εκρηκτική εκτόνωση της οποίας μετατρέπεται σε θέαμα. Αγαθός γίγαντας εκτός ρινγκ, ο Κερ μετατρέπεται σε "δολοφόνο" (που το ευχαριστιέται) όταν βρίσκεται επάνω του, αλλά ο - και σεναριογράφος - Σάφντι μοιάζει αμήχανος στο πως θα χειριστεί αυτή τη μεταμόρφωση. Με το θλιμμένο ρεαλισμό του "Παλαιστή" ή με τη στιλιζαρισμένη ωμότητα του "Οργισμένου Ειδώλου"; Με μια κριτικά απομυθοποιητική ματιά ή με το δέος μιας σύγχρονης τραγωδίας; Επιπλέον, το δραματικό βάθος του ήρωά του είναι ελάχιστο, παραμένοντας μέχρι τέλους, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του – πιθανότατα οσκαρικά υποψήφιου – Ντούειν Τζόνσον, μια γραφική φιγούρα στο κυνήγι ενός θολού αμερικανικού ονείρου.
ΗΠΑ, Ιαπωνία, Καναδάς. 2025. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM
Περισσότερες πληροφορίες
The Smashing Machine: Η Καρδιά Ενός Μαχητή
Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ο πρωταθλητής μεικτών πολεμικών τεχνών (UFC) Μαρκ Κερ υφίσταται αναπάντεχα την πρώτη του ήττα. Το ψυχολογικό σοκ και η παράλληλη εξάρτησή του από τα οπιοειδή θα βάλουν σε κίνδυνο, όχι μόνον την καριέρα του, αλλά και την ίδια του τη ζωή.