Έρωτας στη Βαρκελώνη

3

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.

Έρωτας στη Βαρκελώνη 3

Τον έχουν αποτελέσει "Καταλανό Γούντι Άλεν" γιατί όλη του η φιλμογραφία προσπαθεί με ευρηματική ελαφρότητα και συναισθηματική ειλικρίνεια να περιγράψει τα πολλαπλά αδιέξοδα των σύγχρονων σχέσεων. Ο 58χρονος Σεσκ Γκάι ("Ζευγάρια στην Πόλη", "Ένα Πιστόλι σε Κάθε Χέρι", "Τρούμαν", "Οι Γείτονες από Πάνω") δεν κρύβει το θαυμασμό του τόσο για τον Αμερικανοεβραίο μετρ όσο και για τη χολιγουντιανή σκρούμπολ κωμωδία, γι’ αυτό και η κινηματογραφική προσέγγισή του προσπαθεί να "διασκευάσει" το ύφος τους, περισσότερο ή λιγότερο δραματικά, σε μια πιο μεσογειακή εκδοχή. Δύναμή του είναι οι πολύχρωμοι, ρεαλιστικοί όσο και πικάντικοι χαρακτήρες του, αλλά κυρίως η καλογραμμένη πρόζα, με σπιρτόζικους διαλόγους και έξυπνες, χωρίς εκζήτηση ατάκες – ο Σεσκ είναι παράλληλα και αναγνωρισμένος θεατρικός συγγραφέας. 


Η τελευταία αυτή ιδιότητά του επηρεάζει καθοριστικά τον τρόπο δόμησης και ανάπτυξης των ομιλητικότατων ιστοριών του, οι οποίες εξελίσσονται όλες στην καταλανική πρωτεύουσα. Εκεί όπου θα επιστρέψει η Έβα, υπάλληλος εκδοτικού οίκου παντρεμένη με δύο παιδιά, μετά από ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Ρώμη. Η γνωριμία της με έναν Ισπανό σεναριογράφο και το σύντομο φλερτ μαζί του την έχουν βοηθήσει να διαπιστώσει πως δεν είναι πλέον ερωτευμένη με τον άντρα της. Λίγο πριν κλείσει τα 50 λοιπόν, αποφασίζει να κάνει μια νέα αρχή αναζητώντας ένα παθιασμένο ρομάντζο, κάτι που θα αποδειχθεί πολύ δυσκολότερο απ’ ό,τι φανταζόταν. 


Η αναζήτηση (συναισθηματικού) νοήματος σε μια απαθή, ρουτινιάρικη καθημερινότητα, οι οικογενειακές δεσμεύσεις, το τίμημα της ελευθερίας και η γλυκόπικρη διαπίστωση –διά στόματος Λέοναρντ Κοέν– πως "Ain't no cure for love". Ο Γκάι τα πάει καλά με τα γλυκόπικρα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί, τα περισσότερα από τα οποία λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά αισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. H ταινία τον κατανοεί, τον συμπαθεί, αλλά δεν τον εξιδανικεύει, και η βραβευμένη με δύο Γκόγια Νόρα Νάβας ("Ο Επιφανής Πολίτης", "Πόνος και Δόξα") τον καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο.

Ισπανία. 2025. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: CINOBO 

Περισσότερες πληροφορίες

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Mi Amiga Eva
3
  • Δραματική κομεντί
  • 2025
  • Διάρκεια: 99 '
  • Σεσκ Γκάι

Λίγο πριν κλείσει τα 50 και μετά από ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Ρώμη, η Εύα επιστρέφει στη Βαρκελώνη, έχοντας συνειδητοποιήσει πως δεν είναι πλέον ερωτευμένη με τον άντρα της. Αποφασίζει να κάνει μια νέα αρχή αναζητώντας ένα παθιασμένο ρομάντζο, κάτι που θα αποδειχθεί πολύ δυσκολότερο απ’ ό,τι φανταζόταν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Μεσολαβητής

Θρίλερ με στιβαρό αφηγηματικό ρυθμό και καλοστημένη ίντριγκα, το οποίο χάνει τη συγκέντρωσή του όταν επιστρατεύει φλασάτες ανατροπές και κοινότοπες καταδιώξεις. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/09/2025

Μολυβένιος Στρατιώτης

Ετοιματζίδικη, δευτεροκλασάτη περιπέτεια, η οποία γυρίστηκε στη Βόρεια Ελλάδα και θυμίζει εποχές βιντεοκασέτας. | Powered by Uber.

Ο Γελωτοποιός 2

Κακοφτιαγμένο και φτηνό, σε κάθε επίπεδο, slasher, το οποίο χαραμίζει με τον ερασιτεχνισμό του κάθε υποψία ενδιαφέρουσας ιδέας. | Powered by Uber.

Το Παιδί-Αστραπή και ο Τιγρούλης

Ένα προσχηματικό στόρι και ένα ασύνταχτο σενάριο προσπαθούν να στηρίξουν μια κοινότοπη, ανώδυνη οικολογική καταγγελία. | Powered by Uber.

Ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στην Αθήνα και τις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας!

Επιστρέφει στην πόλη ο οσκαρικός ηθοποιός με αφορμή το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

Γιατί οι 31ες Νύχτες Πρεμιέρας δε θα είναι όπως τις έχουμε συνηθίσει;

Όσα ακούστηκαν για το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας στη συνέντυξη Τύπου δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικά.

Οι λόγοι για τους οποίος το αφιέρωμα στον θρυλικό ηθοποιό Μισέλ Πικολί δε χάνεται με τίποτα

Ένας από τους σπουδαιότερους Ευρωπαίους ερμηνευτές τιμάται από το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.