Η Θηλιά

3

Τολμηρό σκηνοθετικό πείραμα που εντυπωσιάζει (η ταινία είναι γυρισμένη σε ένα και μόνο πλάνο), χωρίς όμως να συνοδεύεται από το ανάλογο ουσιαστικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα.

Η Θηλειά

Έπειτα από δέκα χολιγουντιανές παραγωγές, η πρώτη έγχρωμη ταινία της χιτσκοκικής φιλμογραφίας θα αποτελέσει ένα μεγάλο στοίχημα. Πιστός στο είδος του θρίλερ, ο καταξιωμένος ως μετρ του σασπένς αποφασίζει να διασκευάσει κινηματογραφικά (από σενάριο των Άρθουρ Λόρεντς, Χιούμ Κρόνιν και Μπεν Χεκτ) ένα θεατρικό έργο του Πάτρικ Χάμιλτον, βασισμένο ελεύθερα σ’ ένα αληθινό περιστατικό του 1924 (υπόθεση Λέοπολντ και Λεμπ). Σ’ αυτό, δυο φίλοι και συγκάτοικοι (με διακριτικά, στοχευμένα υπονοούμενα περί ομοφυλοφιλίας), έχοντας παρερμηνεύσει τις νιτσεϊκές θεωρίες του καθηγητή τους Ρούμπερτ Κέιντελ, αποφασίζουν να δολοφονήσουν έναν πρώην συμμαθητή τους για να επιβεβαιώσουν την πνευματική τους ανωτερότητα. Τον καλούν στο διαμέρισμά τους, τον πνίγουν με ένα σκοινί και κρύβουν το πτώμα του σ’ ένα μπαούλο. Κρατώντας το στο κέντρο του σαλονιού, οργανώνουν ένα πάρτι με καλεσμένους τον πατέρα, τη θεία και την κοπέλα του, καθώς και τον καθηγητή Κέιντελ.


Επιχειρώντας να υπερβεί τη θεατρικότητα του κλειστού, ενιαίου χώρου, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε την ταινία σε ένα και μόνο πλάνο, ταυτίζοντας αφηγηματικό και φιλμικό χρόνο. Αν και για πρακτικούς λόγους το γύρισμα έπρεπε να σταματά κάθε δέκα λεπτά για να φορτωθεί καινούργιο φιλμ στην κάμερα, το τεχνικό επίτευγμα είναι αξιοθαύμαστο (χορογραφία ηθοποιών, ειδικό, μετακινούμενο πλατό, πρωτοποριακές μέθοδοι φωτισμού, ηχοληπτικές δυσκολίες). Παρ’ όλα αυτά, η χιτσκοκική δεξιοτεχνία δεν μπορεί να κρύψει τη στατική, επεξηγηματική λογική του σεναρίου, το οποίο στηρίζεται στους διαλόγους, αν και το "εσωτερικό μοντάζ" των σκηνών είναι πράγματι πρωτοποριακό κι ευφυέστατο. Πρόκειται, εντέλει, για ένα τολμηρό σκηνοθετικό πείραμα που εντυπωσιάζει, χωρίς όμως να συνοδεύεται από το ανάλογο ουσιαστικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα.

ΗΠΑ. 1948. Διάρκεια: 80΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS

Περισσότερες πληροφορίες

Η Θηλιά

Rope
3
  • Θρίλερ
  • 1950
  • Διάρκεια: 80 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Πεπεισμένοι πως έχουν διαπράξει το τέλειο έγκλημα, δυο φίλοι καλούν στο διαμέρισμά τους και πνίγουν έναν πρώην συμμαθητή τους. Κρύβουν το πτώμα του σ’ ένα μπαούλο και αποφασίζουν να οργανώσουν ένα μικρό πάρτι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ταινίες βασισμένες σε βιβλία που βλέπουμε στο σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι κινηματογραφικές διασκευές που βρίσκουμε στις μαρκίζες των σινεμά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/11/2025

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η διοργάνωση ανακοίνωσε τους τίτλους των ταινιών που θα πλαισιώσουν το φετινό πρόγραμμα.

Τι νέο βλέπουμε στους κινηματογράφους αυτό το Σαββατοκύριακο

Κριτικές και trailers για όλες τις καινούριες ταινίες που παίζουν στα αθηναϊκά σινεμά.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Επτά Αινίγματα για τον Ντετέκτιβ Χάρι" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το απόγευμα μετά την δουλειά, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

"Πέθανε Αγάπη Μου": Ένα ατμοσφαιρικό πορτρέτο ψυχολογικής κατάρρευσης προσεχώς στα σινεμά

Η πρώτη συνεργασία της Τζένιφερ Λόρενς με τον Ρόμπερτ Πάτινσον από την σκηνοθέτη του Πρέπει Να Μιλήσουμε Για Τον Κέβιν.

Athens Palestine Film Festival 2025: Sold-out η πρεμιέρα που δίνει το σήμα για το τελικό πρόγραμμα του

Στην τέταρτη χρονιά του, το Athens Palestine Film Festival συνεχίζει να φέρνει κοντά δημιουργούς, διανοούμενους και κοινό για να αναδείξει τη δύναμη του σινεμά ως πράξη αλήθειας.

Θανάση Βασιλείου, πώς γύρισες ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ της χρονιάς;

Ο σκηνοθέτης μοιράζεται με το "α" το ημερολόγιο γυρισμάτων του "Λο", της βιωματικής ταινίες που θίγει το πένθος, αλλά και τον πόνο των αποσιωπημένων μυστικών.