Η Θηλιά

3

Τολμηρό σκηνοθετικό πείραμα που εντυπωσιάζει (η ταινία είναι γυρισμένη σε ένα και μόνο πλάνο), χωρίς όμως να συνοδεύεται από το ανάλογο ουσιαστικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα.

Η Θηλειά

Έπειτα από δέκα χολιγουντιανές παραγωγές, η πρώτη έγχρωμη ταινία της χιτσκοκικής φιλμογραφίας θα αποτελέσει ένα μεγάλο στοίχημα. Πιστός στο είδος του θρίλερ, ο καταξιωμένος ως μετρ του σασπένς αποφασίζει να διασκευάσει κινηματογραφικά (από σενάριο των Άρθουρ Λόρεντς, Χιούμ Κρόνιν και Μπεν Χεκτ) ένα θεατρικό έργο του Πάτρικ Χάμιλτον, βασισμένο ελεύθερα σ’ ένα αληθινό περιστατικό του 1924 (υπόθεση Λέοπολντ και Λεμπ). Σ’ αυτό, δυο φίλοι και συγκάτοικοι (με διακριτικά, στοχευμένα υπονοούμενα περί ομοφυλοφιλίας), έχοντας παρερμηνεύσει τις νιτσεϊκές θεωρίες του καθηγητή τους Ρούμπερτ Κέιντελ, αποφασίζουν να δολοφονήσουν έναν πρώην συμμαθητή τους για να επιβεβαιώσουν την πνευματική τους ανωτερότητα. Τον καλούν στο διαμέρισμά τους, τον πνίγουν με ένα σκοινί και κρύβουν το πτώμα του σ’ ένα μπαούλο. Κρατώντας το στο κέντρο του σαλονιού, οργανώνουν ένα πάρτι με καλεσμένους τον πατέρα, τη θεία και την κοπέλα του, καθώς και τον καθηγητή Κέιντελ.


Επιχειρώντας να υπερβεί τη θεατρικότητα του κλειστού, ενιαίου χώρου, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε την ταινία σε ένα και μόνο πλάνο, ταυτίζοντας αφηγηματικό και φιλμικό χρόνο. Αν και για πρακτικούς λόγους το γύρισμα έπρεπε να σταματά κάθε δέκα λεπτά για να φορτωθεί καινούργιο φιλμ στην κάμερα, το τεχνικό επίτευγμα είναι αξιοθαύμαστο (χορογραφία ηθοποιών, ειδικό, μετακινούμενο πλατό, πρωτοποριακές μέθοδοι φωτισμού, ηχοληπτικές δυσκολίες). Παρ’ όλα αυτά, η χιτσκοκική δεξιοτεχνία δεν μπορεί να κρύψει τη στατική, επεξηγηματική λογική του σεναρίου, το οποίο στηρίζεται στους διαλόγους, αν και το "εσωτερικό μοντάζ" των σκηνών είναι πράγματι πρωτοποριακό κι ευφυέστατο. Πρόκειται, εντέλει, για ένα τολμηρό σκηνοθετικό πείραμα που εντυπωσιάζει, χωρίς όμως να συνοδεύεται από το ανάλογο ουσιαστικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα.

ΗΠΑ. 1948. Διάρκεια: 80΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS

Περισσότερες πληροφορίες

Η Θηλιά

Rope
3
  • Θρίλερ
  • 1950
  • Διάρκεια: 80 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Πεπεισμένοι πως έχουν διαπράξει το τέλειο έγκλημα, δυο φίλοι καλούν στο διαμέρισμά τους και πνίγουν έναν πρώην συμμαθητή τους. Κρύβουν το πτώμα του σ’ ένα μπαούλο και αποφασίζουν να οργανώσουν ένα μικρό πάρτι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 2 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/10/2025

Οι επανεκδόσεις που κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά

Όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων από τις 2 Οκτωβρίου.

The Smashing Machine: Η Καρδιά Ενός Μαχητή

Βραβευμένη στην Βενετία αθλητική βιογραφία με "διάφανο", δραματικά ισχνό ήρωα (ο Ντουέιν Τζόνσον για οσκαρική υποψηφιότητα) και αμήχανο χειρισμό τής θεαματοποίησης της ωμής βίας. | Powered by Uber.

Dracula

Ανέμπνευστη και glossy διασκευή της ιστορίας του Μπραμ Στόουκερ, η οποία τονίζει τη ρομαντική διάστασή του, διανθίζοντάς τη με ρηχό, γκροτέσκο χιούμορ. | Powered by Uber.

Ne Zha 2

Θεαματικότατη όσο και χαοτική φαντασία η οποία εμπνέεται τόσο από την κινέζικη παράδοση όσο και τις χολιγουντιανές σινε-αφηγήσεις. Εισπρακτικό φαινόμενο που έχει ξεπεράσει τα δυο δις δολάρια. | Powered by Uber.

Avatar: The Way of Water

Η ιστορία του "Avatar" επαναλαμβάνεται θεαματικότερη, καθώς για ακόμα μία φορά τα εκθαμβωτικά (υποβρύχια) εφέ και η ευφάνταστη σκηνογραφία προσπαθούν να προσδώσουν ενδιαφέρον σε μια αφόρητα απλοϊκή, επαναλαμβανόμενη πλοκή. | Powered by Uber.

Μέρες Οργής

Ένα αυστηρό, αψεγάδιαστης αισθητικής δράμα με εκπληκτικά κάδρα που παραπέμπουν στη φλαμανδική ζωγραφική, από τις πλέον ορθογραφημένες και περίτεχνα δομημένες φιλμικές κατασκευές της κινηματογραφικής ιστορίας. | Powered by Uber.