Νέα Ήπειρος

1,5

Το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Νέα Ήπειρος

Ο Χάρης Φραγκούλης ("Άφτερλωβ", "Οι Αισθηματίες") διαθέτει μια ερμηνευτική εξωστρέφεια που παρασύρει, βοηθώντας τον να νιώθει άνετα με πληθωρικούς, οικονομιδικής κοπής ρόλους "τσαλακωμένων" χαρακτήρων. Σαν αυτόν του Φάνη, ο οποίος έχει εγκαταλείψει το κομπαρσάδικο της Μίνας, η οποία είναι παράλληλα μάνατζερ εκδιδόμενων κοριτσιών, και τη βγάζει διακινώντας κλοπιαία. Είναι ένας τσαμπουκαλεμένος μικροαπατεώνας που κυνηγάει να πιάσει την καλή, ενώ συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Μέσω της Μίνας, η τελευταία θα πιάσει δουλειά σ’ ένα escape room, ο ιδιοκτήτης του οποίου αρχίζει να τη φλερτάρει. Παράλληλα, η Μίνα πιέζει όλο και εντονότερα τον Φάνη να συνεργαστούν ξανά, ώστε να τη βοηθήσει έτσι να ξεπεράσει τα μεγάλα οικονομικά προβλήματά της. Όλα αυτά, όμως, τον εγκλωβίζουν σε έναν φαύλο κύκλο συγκρούσεων, προσδοκιών και απογοητεύσεων με θύμα τη Μαρία και τη σχέση τους.


Οι ήρωες της "Νέας Ηπείρου" θέλουν να πέσουν στα βαθιά, αλλά είναι καταδικασμένοι να κολυμπάνε μόνιμα σε ρηχά και θολά νερά. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Παντελής Παγουλάτος ("Όνειρα Γλυκά" με τον Γιάννη Φέρτη και την Μπέτυ Λιβανού) τους περιγράφει σαν θηρία στο κλουβί και προσπαθεί να ανακαλύψει τον βαθιά κρυμμένο μέσα τους ρομαντισμό, τον οποίο μια ανθρωποφάγα κοινωνία έχει μετατρέψει σε αυτοκαταστροφική οργή. Η κινηματογραφική μέθοδός του στηρίζεται σε μια αγχωμένα νευρική σκηνοθεσία, μια χειμαρρώδη ερμηνεία από έναν αεικίνητο Χάρη Φραγκούλη και ένα μονοδιάστατο σενάριο, το οποίο δεν μπορεί να προχωρήσει πέρα από νατουραλίστικα κλισέ, προφανή πολιτικοκοινωνικά σχόλια και σχηματικούς περιφερειακούς χαρακτήρες.

Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες η ταινία σταματάει για να πάρει ανάσα και τότε ένα απορημένο βλέμμα, μια περιττή χειρονομία, οι νότες του Κ. Βήτα και ένα τρυφερό κλόουζ απ πιάνουν απ’ τα μαλλιά κομμάτια κινηματογραφικής και συναισθηματικής αλήθειας. Την υπόλοιπη ώρα, το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: BAD CROWD

Περισσότερες πληροφορίες

Νέα Ήπειρος

1,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 108 '
  • Παντελής Παγουλάτος

Ο Φάνης, ο οποίος διακινεί κλοπιμαία, συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να πιάσουν την καλή, αλλά οι περιστάσεις είναι πάντα εναντίον τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες τη Μεγάλη Πέμπτη 2/5

Μια "Barbenheimer" περιπέτεια, ένας πορτοκαλί γάτος και τρόμος από τη Γαλλία προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
28/04/2024

Ουρές στις αίθουσες για το "Μην Ανοίγεις την Πόρτα"

Εντυπωσιακότατη πρεμιέρα για το θρίλερ των Unboxholics, το οποίο έκοψε 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής του, ενώ έχει σημειώσει ρεκόρ προπωλήσεων.

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.